Toon posts:

Water in zwembad automatisch verwarmen if needed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zwembad met een opwarm element als ik nu het water wil opwarmen moet ik eerst de pomp aanzetten, nu wil ik dit gaan automatiseren. Wat heb ik hiervoor nodig? Ik heb ervaring met
-Visual Basic
-Electro (2 jaar basis geen computer elektro)

hierna als ik dit klaar heb kan ik tenminste rustig zonnen 8-)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Rival24

I'll Be Back

Wat is de bedoeling? Dat die pomp op jouw hersens aangesloten wordt, zodat het ding weet wanneer jij gaat zwemmen? Of wil je er iets anders mee?

Verwijderd

lijkt op een opdracht die ik vandaag op mn natuurkunde pw had. ging met een systeembord. Ik neem aan dat je dat niet voor handen hebt?

BTW heb jij een zwembad in je tuin?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Koop een electronische klokthermostaat en koppel deze aan een relais.
Dat is makkelijker dan een geknutseld frutseltje in VB(A).

Met die thermostaat kun je voor iedere dag van het jaar een andere instelling geven. :)
Dan heb je het dus temperatuurgeregeld of gewoon via tijd.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24

Jaymz

Keep on moving !

Titelchange in wat duidelijkers :)

Kun je overigens niet iets in elkaar bakken als:
Dit was ik van plan [uitleg van hoe je het wil gaan doen] Wat vinden jullie ?

Verwijderd

koop een temperatuursensor, en laat deze een relais sturen die de pomp schakelt.

voila, klaar is kees

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Gewoon een aquariumvervarming kopen.
element eruit slopen, vervangen door een relais dat je verwarming in- en uitschakelt (heel veel A)
Eventueel met een schakelklok de zooi ff instellen dat ie alleen overdag verwarmt.

maarre.... wil je dat bad continue op temp houden? Kost je een kapitaal aan geld!
Kun je dan niet beter iets met een zonnecollector op je dak doen?

Verwijderd

zonnecellen op het dak voor de stroom? :D

of de bodum zwart schilderen ed :D

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Op woensdag 26 juni 2002 23:40 schreef Dannyke het volgende:
zonnecellen op het dak voor de stroom? :D

of de bodum zwart schilderen ed :D
Nee, voor het verwarmen van het water, duh!

En de bodem zwart scheelt wel, maar afdekken van het zwembad 's avonds scheelt meer (ervaring mee, ons 'zwembad' en dat van de buren)

[ontopic]
Ik denk dat je inderdaad het beste een afsplitsing kan maken vanuit je filter-pomp (ik neem aan dat je die hebt) naar een zwarte slang ofzo die je netjes opgerold neerlegt op een plek die zeer vaak in de zon staat. Dan een temperatuursensor erin die bij een te lage temperatuur het water via de zonnecollector (de slang :P) laat lopen. Moet je natuurlijk wel uitkijken dat je dit niet 's nachts laat gebeuren, want dan koelt ie alleen maar meer af.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat ik op de PC een waarde ingeef en dat een pomp gaat draaien. Dus ik zet b.v. 's morgens de computer aan en later kan ik dus gaan zwemmen met opgewarmd water, en ja dit zwembad is ingegraven in de tuin

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op donderdag 27 juni 2002 19:36 schreef huuf het volgende:
De bedoeling is dat ik op de PC een waarde ingeef en dat een pomp gaat draaien. Dus ik zet b.v. 's morgens de computer aan en later kan ik dus gaan zwemmen met opgewarmd water, en ja dit zwembad is ingegraven in de tuin
Hmm, misschien kan je beter een tijdklok ofzo nemen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 20:55 schreef Djoeba het volgende:
lijkt op een opdracht die ik vandaag op mn natuurkunde pw had. ging met een systeembord. Ik neem aan dat je dat niet voor handen hebt?

BTW heb jij een zwembad in je tuin?
gnagna, zeker een lampje dat gaat branden als de temp onder de 17 graden komt? :P Heb ik ook gedaan :D

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb dat idd, ook met systeemborden gehad 8-)

(ik had een 10 :P )

gewoon sensor aansluiten, dan op een comperator (was het toch) dus als de temperatuur onder de 17 graden komt dat ie dan bijv, 2 volt afgeeft, is het onder de 2 volt dan moet ie het bad verwarmen, anders niet....zoiets toch ?x

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:18 schreef g00fy het volgende:
ik heb dat idd, ook met systeemborden gehad 8-)

(ik had een 10 :P )

gewoon sensor aansluiten, dan op een comperator (was het toch) dus als de temperatuur onder de 17 graden komt dat ie dan bijv, 2 volt afgeeft, is het onder de 2 volt dan moet ie het bad verwarmen, anders niet....zoiets toch ?x
precies ;)

Verwijderd

Topicstarter
Welke A/D Converter heb ik nodig voor Temperatuur(= ohm waarde) in digitale signalen om te zetten? |:(

(p.s. niet meer voor het zwembad)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn website = huuf.tripod.com hier staat (nog maar) een programma op. 8-)
Pagina: 1