Uhm.. gewoon een FTP-server installeren.
Waarom zou je een interne FTP-server overigens willen ? Je kunt die server (waarschijnlijk) toch intern bereiken ?
Waarom zou je een interne FTP-server overigens willen ? Je kunt die server (waarschijnlijk) toch intern bereiken ?
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
tja je bent nieuw hier, ik zou zeggen lees eerst de faq eens, en de search af en toe gebruiken kan ook geen kwaad 
maar nu je probleem:
ja tuurlijk kan dat, vind een goed ftp server programma, en installeer deze. mm dat was t eigelijk. Niet zo moeilijk
he
o ja en welkom op GOT,
maar nu je probleem:
ja tuurlijk kan dat, vind een goed ftp server programma, en installeer deze. mm dat was t eigelijk. Niet zo moeilijk
he
o ja en welkom op GOT,
Maar als ik een FTP-server maak met IP 192.168.0.2, dan kan alleen iedereen in het het lokale netwerk inloggen.
Hoe krijg je het nu zo dat iemand aan de andere kant van de stad in kan loggen op mijn FTP ?
Hoe krijg je het nu zo dat iemand aan de andere kant van de stad in kan loggen op mijn FTP ?
Portforwarding op je router.Op woensdag 26 juni 2002 21:01 schreef newbiealert het volgende:
Maar als ik een FTP-server maak met IP 192.168.0.2, dan kan alleen iedereen in het het lokale netwerk inloggen.
Als je eens een [search=portmapping] doet op portmapping kom je ook een heel eind
Verwijderd
door je externe ip te gebruiken.. of mbv port mappin enzo..Op woensdag 26 juni 2002 21:01 schreef newbiealert het volgende:
dan moet je óf routingsoftware installeren op de pc die wél met internet verbonden is óf een hardware router kopen óf je FTP-server op een pc draaien die wel met internet verbonden is.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
als die server de internet connectie heeft. dan kan diegene die wil inloggen gewoon je internet ip intikken en tada.
staat de internet connectie niet op die pc dan zal je poort 21 moeten forwarden van de internet pc naar de ftp server. (denk ik)
staat de internet connectie niet op die pc dan zal je poort 21 moeten forwarden van de internet pc naar de ftp server. (denk ik)
Ik weet mijn mijn externe IP nu ook.
Maar als ik dan inlog op dat IP, kom ik op de verkeerde computer.
Tsja, newbie
Tsja, newbie
Op jouw routerpc moet je port 21 mappen naar 192.168.whatever.je.ip.isOp woensdag 26 juni 2002 21:07 schreef newbiealert het volgende:
Ik weet mijn mijn externe IP nu ook.
Tsja, newbie
Dan gaat alle zooi van prt 21 door naar dat lokale IP.
Zie ook
Het Grote Poortmappingsverhaal
Is zelfs een mooie faq voor
Hoi, welkom op GoT.
Je hebt iig al het juiste forum gevonden voor je vraag.
Als je FTP software installeert, zul je over het algemeen 3 optie's hebben mbt welk IP adres:
<li> Lokale IP
<li> Externe IP
<li> Elk IP
(ervan uitgaande dat je dus 2 nics in die PC hebt zitten).
Laat je de FTP server draaien op 192.168.100.XXX dan kun je er alleen bij vanaf je eigen lokale LAN.
Zet je 'm op je externe IP dan kan de hele wereld erbij, mits aan de volgende 2 voorwaarden voldaan word:
<li> Een eventueel firewall heeft de juiste porten open staan
<li> indien je kabelmodem niet op de FTP server binnenkomt heb je de juiste aantal porten gefoward.
Met deze info, en de FAQ: [topic=184484/1/50] gaat het je lukken. We hebben vertrouwen in je
Je hebt iig al het juiste forum gevonden voor je vraag.
Als je FTP software installeert, zul je over het algemeen 3 optie's hebben mbt welk IP adres:
<li> Lokale IP
<li> Externe IP
<li> Elk IP
(ervan uitgaande dat je dus 2 nics in die PC hebt zitten).
Laat je de FTP server draaien op 192.168.100.XXX dan kun je er alleen bij vanaf je eigen lokale LAN.
Zet je 'm op je externe IP dan kan de hele wereld erbij, mits aan de volgende 2 voorwaarden voldaan word:
<li> Een eventueel firewall heeft de juiste porten open staan
<li> indien je kabelmodem niet op de FTP server binnenkomt heb je de juiste aantal porten gefoward.
Met deze info, en de FAQ: [topic=184484/1/50] gaat het je lukken. We hebben vertrouwen in je
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()