Toon posts:

Gigabyte GA-7VTXE+ Systeem spontaan rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aopen HQ-48 kastje (300W) i.c.m. GA-7vtxe+, AMD 1800+, 512 MB, Maxtor 60Gb HDD, Aopen CD-ROM, ATI-RAdeon 7500 Video.
Systeem gaat spontaan opnieuw booten bij draaien van BurnIn Test, en bij CD-ROM bewerkingen. Andere videokaart geprobeerd (TNT2 32 MB), zelfde verhaal. Andere geheugen = zelfde.
Bij Bios instelling van Fail Safe lijkt hij het goed te doen, bij Optimized Defaults gaat ie in de fout. Suggesties?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
lijkt op winXP en dat ie dus vastloopt, winXp reboot dan uitzich zelf. kan je uit zetten. Hoe :? kan je vinden in andere topics m.b.v. de search.

maar waaraan het kan liggen :?
mischien drivers brak :?

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad XP, maar wat is de oorzaak van dit geheel? Alle nieuwe drivers van Mobo (inc. bios), video e.d. zijn geinstalleerd. Heb echt geen benul meer!

• geforce5_guy
  • Niet online
zet eerst een dat automatiche reboot uit, dan krijg je weer het blauwe scherm te zien en kan je zien waar de fout licht

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien een voeding die op het randje loopt? Of brak geheugen? Zet iig het automatisch rebooten uit, want dan krijg je een mooi BSOD waar de foutmelding staat :)

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

wat voor temperaturen haal je bij de burn-in test?
Misschien toch oververhitting?

/edit
dacht dat burn in hetzelfde was als burnk7. Toch blijft het controleren van je temp verstandig.
Heeft burn in zelf geen log bestand? Op hun site wordt gesproken over testen van verschillende systemem, en dus ook cd-rom. Ik zou het probleem bij je cd-rom zoeken.
/edit

Verwijderd

Topicstarter
bij het installeren van XP kreeg ik ook steeds foutmeldingen in de orde van: Bad_Pool_Caller

heb vermoeden dat dat met drivers van video (ati rad. 7500) te maken had, jullie suggesties?

• geforce5_guy
  • Niet online
als de CPU te heet word zal die niet langmeer leven >:)
tenzij de beveiliging in de biso aan heeft staan.

• geforce5_guy
  • Niet online
het is bekent dat ATI niet zulke goede drivers heeft maar probeer eens verschillende drivers. mischien dat je goede tegenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
cpu is +/- 44 graden

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft aan: page fault on nonpaged area

Suggesties?

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Als je de cd-rom loskoppelt heb je helemaal geen problemen?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

Movinghead

ing.

Verwijderd schreef op 26 juni 2002 @ 21:19:
hij geeft aan: page fault on nonpaged area

Suggesties?
Dit probleem heb ik ook onlangs gehad het bleek dat mijn systeem gewoon vol zat als ik er de cd bv uithaalde was het probleem over zette ik die er weer in had ik dat probleem weer. Ik heb zelf een MSI MS6330 maar volgens mij ligt het ook een beetje aan Windows 2000
Pagina: 1