Toon posts:

Proc of mobo naar de 7de hemel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende,

Sinds enige tijd heb ik spontaan last van reboot in Win XP.
Het maakt niet uit wat ik doe, of ik nu een spel speel of in Front Page zit.

En als dat ding herstart loopt hij verderop bij het inlog scherm weer vast.

Systeem :

MSI KT7Pro 2a
AMD Thunderbird 900 MHz
2* 256 MB Kingston 133 MHz
Asus GeForce 2 GTS

Heb als met memtest86 mijn geheugen 23 uur getest en alles was prima in orde, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Als ik nu de pc aanzet zijn de 4 ledjes op het mobo gewoon rood. Dat duit weer op een stukkende CPU, maar als ik het bios in ga, krijg ik alleen aan de onderkant een blauwe balk.
Zet ik de pc uit en daarna weer aan kan ik gewoon het bios in, maar doe ik het dan nogeens dan weer de blauwe balk.
Heb ook al een biosupdate gedaan naar 3.4 maar maakt niks uit.

Rara wat is stuk het mobo of de proc :?

Verwijderd

Ik heb het idee dat je voeding wat brak is eigenlijk, voeding is vaak het prob van een instabiel systeem.Wat voor voeding heb je erin?

Verwijderd

Topicstarter
Hangt een 350 watt voeding in, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad.

Moet erbij zetten hij doet dit niet altijd dat vastlopen en niet opstarten.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk je mobo:
zoek maar eens; hierover zijn helaas al vele topics, met als take-home-lesson: het bord wordt brak na ca. 1 jaar. Vastlopers op willekeurige momenten; opstarten gaat mis. Na enige tijd uitstaan, of even processor verwijderen doet ie het weer.

Jammer maar helaas.

Verwijderd

R.I.P.
AMEN !!!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt nog proberen je processor eruit te halen en er weer in te doen, dan doen ze het soms ineens weer. Zoniet is waarschijnlijk je MSI mobo dood. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Denk het ook ja, had er net een andere voeding aangehangen en weer eerste keer ok en na de reboot, moest hem uitzetten omdat er nog geen monitor opzat, kreeg ik 4 rode ledjes.

Mobo is 06-01-01 gekocht dus bijna 1,5 jar oud.

Maar mijn oude Asus P3 boardje is nog ouder, zeker 2 jaar. Kocht hem samen met een P3-500 toen het snelste.

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
hep die asus een 440BX-chipset? (maw.: is dit een p3b-f?) dan moet je 'm bewaren, dat zijn echt megastabiele, betrouwbare boardjes.

kheb nog een asus p2b mobo met een pII-300, van 26-06-1998, en da's al weer een tijdje geleden. dit mobotje maakt het onmogelijk om een OS niet werkend te krijgen of foute bsod's in NT op te lopen, hier zit namelijk ook een 440BX chipset in 8-)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op donderdag 27 juni 2002 12:24 schreef JAPie01 het volgende:
hep die asus een 440BX-chipset? (maw.: is dit een p3b-f?) dan moet je 'm bewaren, dat zijn echt megastabiele, betrouwbare boardjes.

kheb nog een asus p2b mobo met een pII-300, van 26-06-1998, en da's al weer een tijdje geleden. dit mobotje maakt het onmogelijk om een OS niet werkend te krijgen of foute bsod's in NT op te lopen, hier zit namelijk ook een 440BX chipset in 8-)
Systeem :

MSI KT7Pro 2a
AMD Thunderbird 900 MHz
2* 256 MB Kingston 133 MHz
Asus GeForce 2 GTS

>:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 12:24 schreef JAPie01 het volgende:

Dat is inderdaad de P3B-F die ik heb, loopt echt super i.t.t. die KT7Pro 2A nu. :'( Maar ja je kan niet alles hebben
Pagina: 1