[vb] tanges

Pagina: 1
Acties:

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik werk nu aan een game, nou ja game kun je het nu nog niet echt noemen, ik ben nu bezig met het onderdeel character movement, daarvoor moet ik de hoek uitrekenen van het karakter met het middelpunt van de map.
hierbij hoort de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://raiden.remoteserver.org/blah.gif*
* c staat voor character

De hoek kan dus als volgt uitgerekend worden Tan(4/3), dit doe ik op mijn rekenmachine (Texas Instruments TI-83+) met 2nd->Tan maar deze second-tanges functie bestaat niet in visual basic, ik vermoed dat hiervoor een formule voor bestaat om dit uit te rekenen, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Verwijderd

Ik ken VB niet, maar is er echt geen atan() functie? Zo heet ie in veel talen. (atan == arctangens == boogtangens)

Trouwens, officieel heet ie volgens mij tangens... (weet ik niet eens zeker, maar dat ziet er wat vertrouwder uit)

edit: En de Word spellingschecker vind het ook :)

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat betreft dat tangens heb je gelijk, sorry daarvoor.
edit: visual basic heeft geen Atan functie maar wel Atn, bedankt voor de tip, deze kan wat mij betreft op slot

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |