Toon posts:

Matrox G400 vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een tijdje bezig ben met iets wat veel van m'n computer vraagt (een nieuw spel bijvoorbeeld) dan krijg ik een vastloper, het beeld blijft hangen en het geluid blijft op een vage piep hangen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tech-report.com/reviews/2000q1/g400/g400-1.jpg

Zoals jullie zien heeft deze videokaart geen cooler, wel een headsink ofzo, maar dit is blijkbaar niet genoeg (ervan uitgegaan dat de vastloper komt door het overhit raken van de videokaart)

Iemand ideetjes/tips? want deze situatie zuigt :P

Verwijderd

Waarom ga je ervan uit dat hij vastloopt doordat te warm wordt?

Verwijderd

misschien verkeerde drivers? dat het kaartje te warm word lijkt me sterk... kijk es naar de drivers..

succes

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
waarschijnlijk wel IRQ conflict ergens mee, probeer deze te wijzigen of iets dergelijks.
AGP slot misschien verlagen misschien dat dat helpt van 4x naar 2x ofzo (verschil merk je toch niet).
andere drivers proberen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Meet eens hoe warm dat ding wordt. Als dat warmer dan 60graden is dan kan het een probleem vormen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal binnenkort wel even de thermometer in z'n cunt steken :Y)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
yemperatuur is vrijwel onmogelijk, kan dit probleem niet veroorzaken lijkt mij, ken een paar mensen met dezelfde kaart in een kast waar totaal GEEN airflow is maar dat ding blijft altijd draaien.

zou eerder kijken naar IRQ's en dergelijke dingen.

Verwijderd

Ik heb dat ding ook hier.. nooit problemen mee.. zelfs geen vastlopers als ik hem opclock. zal wel aan je drivers liggen ofzow

Misschien is je windows wel verrot >:) (gebeurd sneller dan je denkt)

Verwijderd

Topicstarter
in de bios of onder windowsxp de instellingen aanpassen?

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 19:38 schreef f0rce het volgende:
in de bios of onder windowsxp de instellingen aanpassen?
allebei..
Als het maar goed komt te staan

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met een Matrox 450
Heb de hardwreversnelling iets minder gezet en was van het probleem af
Bij mij gebeurde het voornamelijk bij Windows Mediaplayer als ik een filmpje;P wilde bekijken

Succes *D

• ThaEagle
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem! (met de matrox g450)
Bij mij geeft windowsxp soms aan na een vastloper dat g400dhd.dll de boosdoener is :?

Leuke melding maar daar heb ik verder weinig aan, behalve dat ik nu de beta drivers heb geinstalleerd... ;)

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

• ThaEagle
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Op woensdag 26 juni 2002 19:46 schreef Fotoed het volgende:
Heb hetzelfde gehad met een Matrox 450
Heb de hardwreversnelling iets minder gezet en was van het probleem af
Bij mij gebeurde het voornamelijk bij Windows Mediaplayer als ik een filmpje;P wilde bekijken

Succes *D
En ook daar had ik last van ;)

Thanx 4 the tip! :)

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Verwijderd

Op m'n G450 welke regelmatig boven 58 graden vastliep, heb ik ook een fan gemonteerd en aangesloten op de Case-connector van mijn mobo. Sindsdien geen problemen meer...

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 19:32 schreef The_Dart het volgende:
waarschijnlijk wel IRQ conflict ergens mee, probeer deze te wijzigen of iets dergelijks.
AGP slot misschien verlagen misschien dat dat helpt van 4x naar 2x ofzo (verschil merk je toch niet).
andere drivers proberen.
dat ding kan alleen maar op 2x..
ennuh, ik had em ook, liep bijna nooit vast maar sinds ik een nieuwe vidkaart heb en de g400 nu in mn broertje zijn bak zit (waar weinig airflow inzit) loopt ie ook wel eens vast. kan dus heel goed door de hitte komen..

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Op woensdag 26 juni 2002 20:44 schreef _Yotiac_ het volgende:

[..]

dat ding kan alleen maar op 2x..
ennuh, ik had em ook, liep bijna nooit vast maar sinds ik een nieuwe vidkaart heb en de g400 nu in mn broertje zijn bak zit (waar weinig airflow inzit) loopt ie ook wel eens vast. kan dus heel goed door de hitte komen..
dat ding kan ook op 4x. mits hij een 4+ iod in het serienummer heeft staam.

Ik gok het op een IRQ conflict en oude drivers. zelf heb ik een G400max naast een netwerkkaart EN een audigy zitten zonder conflicten, traagheid of hangers. toch kan het bij jou anders zijn door je moederbord.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de hardware acceleratie wat lager gezet, nog geen problemen gehad tijdens GTA3, maar ik heb het ook niet constant.. hopen dat hij het blijft doen :P

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmm....hardware acceleratie lager zetten = performance verlies. Bovendien adviseert de fabrikant igv problemen contact op te nemen met de support-afd. Lijkt me het negeren van het werkelijke probleem.

Heb zelf de G400 DH ruim 2 jr probleemloos draaiende gehad, tot een paar maanden terug. De ene vastloper na de andere (veel 0E -****** errors = graphics related). Nu is mijn pc niet de koelste, met een Athlon K7 600@700 mhz.

Dacht eerst ook, kan nooit aan de temp liggen. Tot ik na 2 dagen ploeteren erachter kwam dat de heatsink bloedjeheet is. Een klein kut-fannetje erop en alles draaide weer als vanouds.

Toch vaag he, na 2 jr zonder fan wilde die dus ech niet meer lekker draaien. Zo zie je maar, fabrikanten kunnen ook niet alles voorzien of ze zijn wel heel errug zuinig.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Ik had altijd onvoorspelbare, complete vastlopers met mijn G400. Kreeg altijd "vuilnis-schermen" waarbij alles doorelkaar gegooid was en het enige wat je nog zag was de hardware accelerated mouse als een blok over het scherm gaan.
De oplossing voor dat probleem is heel simpel. AGP op 1x zetten. Daarna heb ik werkelijk nooit meer zo'n vastloper gehad.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

yup klopt helemaal gewoon om agp 1x zetten alles klaar en over en anders je busmasteruitzetten kan ook wel eens helpen maar meestal is het je agp snelheid en warm worden doen die dinge niet viind ik
heb me voeding buiten me kast liggen dus geen luchtverplaatsing binne de kast weinig althans maar hij blijft gewoon door draaien

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Laat ik nou net met een G450 zitten rommelen en een soortgelijk probleem willen posten..

Om de bottleneck te bepalen wilde ik hem alleen even testen in een 440LX mamaplank met toch al ook zo heet wordende PII-266 (voordat ie in iets snellers gaat) om te kijken of dat scheelt met het afspelen van een dvd. Voordat windows goed en wel gestart is krijg ik al blokjes en vastlopers te zien, en het lijkt me in dit geval zéker een warmtekwestie aangezien de dimmetjes 1 mm onder het koelblok van de videokaart zitten (bad design dus). Sterker nog: misschien dat de overgedragen warmte naar de dimmetjes ook een oorzaak is.. Op een ander bord doet ie het goed. De vragen die ik nog heb zijn:

- Hoe zit het met software-configuratie en opklokken van de G450? Dit omdat ik me afvroeg of het normaal is dat ie zo snel warm wordt, en aangezien ie 2ehands is..
- AGP op 1x? Hmm.. het bordje kan max. op 1x. Kan je dit ook nog wijzigen op de kaart en is er een kans dat ie zo staat ingesteld, nee toch?

Wil toch wel graag of ie überhaupt kan werken op dit bord, al is het maar voor een testje.. :)

Na het lezen van bovenstaande reacties ben ik er inmiddels wel van overtuigd dat ie net iets 'te krap' is ontworpen qua warmtespecs, vandaar dat ie na verloop van tijd best gek kan gaan doen. Koelen dus.

/edit
Heu? In de p3 blijft ie retekoel! Voedingskwestie??

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Schop.. of niet interessant genoeg?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
hardware acceleratie omlaag gooien was een beetje clueless. Ik heb nu een Matrox tweak utility en ik gooi die AGP eens op 1x (staat nu op 2x) en 4x is niet mogelijk..

We'll see >:)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gooi er nou gelijk een Fannetje op!

Wat ik zei over het hitteprobleem is geen spinsel, heb hetzelfde verhaal gehoort van andere mensen.
Voel die heatsink maar eens, die word dus superheet he.
Of je alsnog de AGP op 1x wilt zetten, moet je zelf weten.

Alleen heb ik dus MET de Matrox Tweak Utility gewoon op AGPx2 gedraaid. Altijd al. Alleen kreeg ie er toch gewoon genoeg van....dankzei de hitte.

Na de Fan draaide die weer rotsvast als vanouds.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1