• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34
Ik ben aan het rondkijken naar een goede digitale camera van 2 MP. Nu is volgens mij de Kodak DX3500 wel een aardige, want die is ook nog een beetje betaalbaar (~ 275 euro). Is dit wat en heb je perse zo'n docking station nodig, want volgens mij kun je je camera ook opladen zonder dat ding.
Eventuele andere goede camera's zijn ook welkom, die in deze prijscategorie vallen (onder 300 euro).

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb de DX4900. Dat is een 4.1MP uit dezelfde serie als de DX3500. Ook bij deze camera wordt geen dockingstation geleverd, maar wel een gewoon USB-kabeltje voor communicatie met je PC. De voeding voor de oplader wordt door het dockingstation verzorgd, dus ik moet m'n batterijen met een gewone penlite-lader, bijv. de GP Powerbank 3, opladen.

Ik neem even aan, dat dat voor de DX3500 ook allemaal geldt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jep, geld voor de DX3500 ook. geoon de batterijen los opladen en de foto's overzetten via een USB kabel of cardreader.

Maar ik geloof niet dat de kwaliteit van de foto's zo spectaculair was...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34
Humm, dat opladen van de batterijen is natuurlijk wel lastiger. Maar zijn er hier ook mensen met een DX3500 die wat kunnen vertellen over de kwaliteit van de foto's (evt. met voorbeelden)??

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 23:37

NaWA

Hai, I Copy desu!

ik heb een dx3600 camera.. enigste extra is dat er een 2x zoomlens inzit. ken best wel eens handig zijn op bepaalde momenten..

eens ff zien of ik een unedited foto ergens heb...

naja die post ik hier maar niet omdat ze 1800x1200 zijn :o

klik maar:
http://nawa.mine.nu/LCD-Paneel-PICZ/paneel-05.JPG
en
http://nawa.mine.nu/LCD-Paneel-PICZ/OHP-01.JPG
etc...

Enigste nadeel is dattie in het donker niet echt goed presteerd... dan MOET je dus wel de flitser gebruiken.. en desbetreffende flitser is op deze camera dan ook heel erg _fel_ ;) Dit zal vast ook wel zo zijn voor de dx3500...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 11:10
Op donderdag 27 juni 2002 02:26 schreef NaWA het volgende:
ik heb een dx3600 camera.. enigste extra is dat er een 2x zoomlens inzit. ken best wel eens handig zijn op bepaalde momenten..
Ik krijg de DX3600 komende maandag, bij mijn PC-prive via de zaak. Ik heb wat research op inet gedaan en kwam problemen over het opladen van de batterijen tegen. Heb jij dat ook?

Verwijderd

Ik heb zelf een Dx 3700 en hij werkt perfect...althans..de kwaliteit van de footootjes....alleen heb ik nog het dockingstation moeten bijkopen..

Valt me wel een ding op....hij is teringsnel leeg....hebben jullie dat ook?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:38
Gebruik je geen gewone oplaadbare batterijen? Als ik gewone oplaadbare batterijen gebruik ik mijn Kodak DC 3800 dan is het ook met een paar keer gebeurt. Met normale Duracell's houdt hij het wel lang vol en sinds gister een GP Powerbank gekocht en dat moet nog beter wezen :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

het zijn de oplaadbare batterijen die meegeleverd zijn geworden bij het dockingstation....volgens mij zijn die best wel brak :r

Verwijderd

Ik ben ook trotse bezitter van een DX3600 met dockingstation. Kwaliteit ben ik best over te spreken. De instelmogelijkheden van de camera niet. Kan er bijna niets aan instellen maar voor een point-and-click camera is hij geweldig. Opladen in de docking is handig en staat leuk op je bureau maar is niet vereist. Als je toch een powerbank gaat kopen is die extra 100 euro weggegooid.
Batterij-slopend WAS hij wel, er stond bij mij firmware 1.0 op en dan was hij na 15 minuten met het lcd scherm constant aan bijna leeg en met gewoon fotograferen (zonder LCD) ging hij ongeveer een uur mee. Nu met firmware versie 1.4(?) is die tijd bijna verdubbeld. Ik kan nu gewoon een middag op stap zonder extra batterijen.
HET grootste nadeel aan deze camera nu het batterij probleem is opgelost is de 1.5 seconden delay na het drukken van de "trigger" foto gelijk nemen is er niet bij maar dit staat ook all over the net beschreven.
Het is een degelijke camera die goed in de hand licht (je hebt wat vast niet zo'n miezerig klein ding).
Voorbeelden...tja wat wil je ..mail me even en ik zal je wat uit de 3000 fotos die ik ermee gemaakt heb mailen.

Verwijderd

Dus blijkbaar moet ik dus ook een firmwire update doen....waaro en hoe kan ik dat doen?

Verwijderd

Te downloaden bij kodak www.kodak.com en uitleg staat daar ook bij ... gewoon iets van flashfile naar camera kopieren. Lastig als je XP hebt en de XP functie gebruikt om je fotos te transferen. Moet je opeens die kodak troep installeren en de file erheen kopieren. Daarna camera aan en die herkent de file dan zelf en vraagt of je de firmware wilt upgraden.
Heel simpel en werkte in een keer. Zitten nog wat meer verbeteringen in. Ik weet niet precies welke maar batterij levensduur vond ik wel belangrijk genoeg eigenlijk.

Verwijderd

Hoelang is die battterij levensduur dan eigenlijk?
Pagina: 1