[WC] Complete verbouwing!

Pagina: 1
Acties:

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Ok, waarschijnlijk gaat het vanavond echt gebeuren, de " verbouwing."

Even mijn systeem zoals het nu is:
Ik heb een inline systeem met een Sicce 1300 l/h pompje in deze volgorde:

pomp, maze 2 (cpu), maze 1 (chipset), rad. (black ice 1), swiftech vulsysteem, pomp.

Dat vulsysteem van swiftech is mij een beetje tegengevallen. Het werkt wel goed, maar mijn systeem is overal 9mm (binnendiameter slang/waterblokken), behalve in dat swiftech ding, daar is het 5,5mm. Imo te weinig. Mijn pomp word ook erg warm, ik denk mede daardoor, omdat hij dus teveel weestand heeft.

Nu heb ik van Peltier (gebruiker hier) een reservoir overgenomen met daarin een pomp (sicce extreme 2500 l/h). Daar heb ik 3 aansluitingen op. 2 voor het watersysteem en 1 om te vullen/ontluchten.

Is het nu nog raadzaam om boven in het systeem een T-stukje te plaatsen ofzo, ivm het ontluchten en vullen of is dat niet nodig?

Verder ga ik ook de groene (tuin)slang die ik heb vervangen voor siliconen slang. Dit heb ik al bijna 4 maanden liggen, dus het word hoog tijd.

Maar, waarom dit topic, ik wil van jullie nog een paar laatste tips, ik heb geen ervaring met het ontluchten en vullen met een reservoir, heb alleen maar met dat swiftech systeem gewerkt, dat is een eitje.

Dus kom maar op met de tips. Over een uurtje gaat de pc uit, wanneer hij dan weer aangaat (vandaag of morgen) weet ik niet, dat ligt eraan of alles goed gaat!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

ehh, doet ie het nog? :P

Verwijderd

hehe toen was het stil >:) >:)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Zorg dat je altijd een tweede PC hebt om on-line te kunnen blijven als je met die andere gaat modden....... :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06
Op donderdag 27 juni 2002 09:50 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Zorg dat je altijd een tweede PC hebt om on-line te kunnen blijven als je met die andere gaat modden....... :)
Die tip zal wel net te laat zijn 8-)

Met een resevoir werken is makkelijk, zorg ervoor dat er genoeg water in zit, zodat je het hele systeem kan vullen en nog wat water in het resevoir zelf overhoudt.....anders gaat je dompelpomp gekke geluidjes maken, en dat wil je niet..... :+

Verwijderd

tegen wie heb je het >:)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Ik denk dat ze mobo is gaan zwemmen ofzo. Of hij zit ons gewoon te focken hier :P

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik zat niet te fokken. Alles zit net in elkaar. Verder heb ik meerdere pc's dus ik kon ook posten als ik wou. Na een uur was er nog steeds geen reactie, toen ben ik mijn systeem uit elkaar gaan halen. Vanochtend even de laatste slangenklemmen gehaald en nu draai ik net de eerste minuten.

Verder lijkt dit wel een HK topic zo, 1 serieuze reactie en verder niks, alleen maar geblaat.

Hoe het presteert weet ik nog niet, maar volgens mij is het beter als hoe het was :)

Woot, 8 graden gewonnen op de CPU temp en 6 op de chipset temp :)

Ik ben blij *D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:02 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik zat niet te fokken. Alles zit net in elkaar. Verder heb ik meerdere pc's dus ik kon ook posten als ik wou. Na een uur was er nog steeds geen reactie, toen ben ik mijn systeem uit elkaar gaan halen. Vanochtend even de laatste slangenklemmen gehaald en nu draai ik net de eerste minuten.

Verder lijkt dit wel een HK topic zo, 1 serieuze reactie en verder niks, alleen maar geblaat.

Hoe het presteert weet ik nog niet, maar volgens mij is het beter als hoe het was :)

Woot, 8 graden gewonnen op de CPU temp en 6 op de chipset temp :)

Ik ben blij *D
it's alive! :+

hoe heb je die maze1 aan je tsjipset gemonteerd? zou je alsjeblieft een pic willen geven?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 13:20 schreef SiQDiZ het volgende:

[..]

it's alive! :+

hoe heb je die maze1 aan je tsjipset gemonteerd? zou je alsjeblieft een pic willen geven?
Die zit met arctic silver thermal adhesive, gelijmd dus. Ik heb die troep gemengd met gewone AS2, zodat het nog wel los kan.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/WC01.jpg

Dit is een plaatje van de vorige situatie. Je ziet er weinig op, maar toch. Iets anders heb ik ff niet. Het is een thumb, dus klikken voor de hi-res versie!

Verwijderd

zit er strak uit mol.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Petje af Mol ,ziet er gewoon keurig uit zo :)
Mag ik weten waar je rad zit,euh ja boven aan maar waar precies ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

welk pompje heb je nou gebruikt?? ennuh ben je tevree met de 2 componenten lijm die je gekocht hebt?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 14:52 schreef Speedy-J het volgende:
Petje af Mol ,ziet er gewoon keurig uit zo :)
Mag ik weten waar je rad zit,euh ja boven aan maar waar precies ?
Het is een HX08 kast, waar normaal boven de voeding 2 80mm fans zitten zit mijn rad.
Op donderdag 27 juni 2002 14:56 schreef ReseTTim het volgende:
welk pompje heb je nou gebruikt?? ennuh ben je tevree met de 2 componenten lijm die je gekocht hebt?
Sicce extreme, staat in mijn eerste post, lezen.

Verder ben ik idd tevreden met die arctic silver 2 componenten epoxy lijm, maar die had ik alweer een half jaar ofzo :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 16:28 schreef -=MOL=- het volgende:
Verder ben ik idd tevreden met die arctic silver 2 componenten epoxy lijm, maar die had ik alweer een half jaar ofzo :)
Nou, toen je bij mij was, liet-ie anders wel los.
Geef mij maar boutjes en moertjes.

Btw: produceert die Sicce Extreme niet behoorlijk veel hitte?

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 13:26
Ziet er idd heel strak uit!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 27 juni 2002 16:31 schreef DaBit het volgende:

[..]

ik denk het haast wel. als je ff denkt dat mijn Sicce Idra die toen nog niet kapot was rond de 35/ 40 graden denk ik toch wel werd.. als het niet warmer is...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Die sicce extrema zit in het reservoir verwerkt. heb em omgebouwt tot dompel pomp zodat ie wat stiller wordt.

Het hervullen is wat lastig maar gaat best aardig. Mocht je in het vervolg willen hervullen doe het dan alsvolgt:

1 sluit alles aan, en zet op de hervul / ontlucht slang een trechter.

2 gooi het pomphuis mooi vol en gooi de aanvul buis vol zodat je nog wat overhebt, je pomp zuigt heel snel het pomphuis leeg, en dat wil je tegengaan door veel water via de aanvoer te kunnen leveren.

3 zodra het systeem runt, met veel lucht, vul je het bij totdat er flink wat water door je systeem loopt.

4 op een gegeven moment blijft er geen lucht meer de hervul slang komen en is de pomp ook stukken stiller, dan kan je het hervul punt sluiten, en voila.

-----------

Een alternatief is om in het systeem een 2e punt aan te sluiten via t-stuk. Dan kan je een emmer nemen met water, via een buis je systeem aardig volzuigen, en dan beide buizen in een emmer, dan ff laten runnen totdat 99.9% van de lucht eruit is. en dan alles sluiten, dat gaat stukken makkelijker maar je moet nog wel ff een t stuk plaatsen.

Ik gebruik op dit moment een inline systeem wat ik op bovenstaande manier vul, werkt vrij goed, echter het blijft lastig omdat je geen enkele manier heb om de pomp in het begin van water te voorzien zoals met een reservoir.

maargoed totzover mij hervul gespam. ben nog bezig emt een review over het wat en hoe van waterkoeling etc maar dat is voorlopig niet af :(

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 16:31 schreef DaBit het volgende:

[..]

Ik denk dat ik toen iets niet goed heb gedaan. Heb daarna na 3 dagen nog eens wat "brute" kracht op het blokje losgelaten. Ben alweer naar 3 lans geweest en het zit nog steeds goed vast!

Verder heb ik geen idee van de hitte, aangezien hij in een reservoir zit. De kamertemp is hier 24,1 graad en de watertemp 27, dus ik denk dat het wel meevalt.
Op donderdag 27 juni 2002 17:12 schreef mickael het volgende:
Ziet er idd heel strak uit!
Thnx!
Op donderdag
27 juni 2002 17:15 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

ik denk het haast wel. als je ff denkt dat mijn Sicce Idra die toen nog niet kapot was rond de 35/ 40 graden denk ik toch wel werd.. als het niet warmer is...
Ik heb dus geen idee...
Op donderdag 27 juni 2002 18:20 schreef Peltier het volgende:
Die sicce extrema zit in het reservoir verwerkt. heb em omgebouwt tot dompel pomp zodat ie wat stiller wordt.

Het hervullen is wat lastig maar gaat best aardig. Mocht je in het vervolg willen hervullen doe het dan alsvolgt:

1 sluit alles aan, en zet op de hervul / ontlucht slang een trechter.

2 gooi het pomphuis mooi vol en gooi de aanvul buis vol zodat je nog wat overhebt, je pomp zuigt heel snel het pomphuis leeg, en dat wil je tegengaan door veel water via de aanvoer te kunnen leveren.

3 zodra het systeem runt, met veel lucht, vul je het bij totdat er flink wat water door je systeem loopt.

4 op een gegeven moment blijft er geen lucht meer de hervul slang komen en is de pomp ook stukken stiller, dan kan je het hervul punt sluiten, en voila.

-----------

Een alternatief is om in het systeem een 2e punt aan te sluiten via t-stuk. Dan kan je een emmer nemen met water, via een buis je systeem aardig volzuigen, en dan beide buizen in een emmer, dan ff laten runnen totdat 99.9% van de lucht eruit is. en dan alles sluiten, dat gaat stukken makkelijker maar je moet nog wel ff een t stuk plaatsen.

Ik gebruik op dit moment een inline systeem wat ik op bovenstaande manier vul, werkt vrij goed, echter het blijft lastig omdat je geen enkele manier heb om de pomp in het begin van water te voorzien zoals met een reservoir.

maargoed totzover mij hervul gespam. ben nog bezig emt een review over het wat en hoe van waterkoeling etc maar dat is voorlopig niet af :(
Ik heb er ook nog een t stuk ingedaan. Hij maakt idd een hoop herrie, alle lucht is eruit en wat er niet uit is slaat zich op bovenin het reservoir, ik ga toch maar proberen om dat er ook uit te halen, blijft de herrie dan nog gaat het reservoir open en mijn oude pomp erin.

Verwijderd

Wat je ook kan doen is er isolatie materiaal omheen doen. de pomp openmaken is vrij lastig, en em waterdicht krijgen vereist ook het een en ander. Zuiver een advies uiteraard. Denk dat een mooie zware handoek een hoop goed doet. Verder helpt het heel erg door de pomp op een zacht stuk schuim te zetten zodat hij niet kan trillen en resoneren. Met wat moeite kreeg ik de pomp aardig stil. het probleem was alleen dat het geheel te groot is voor een midi tower

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 19:24 schreef Peltier het volgende:
Wat je ook kan doen is er isolatie materiaal omheen doen. de pomp openmaken is vrij lastig, en em waterdicht krijgen vereist ook het een en ander. Zuiver een advies uiteraard. Denk dat een mooie zware handoek een hoop goed doet. Verder helpt het heel erg door de pomp op een zacht stuk schuim te zetten zodat hij niet kan trillen en resoneren. Met wat moeite kreeg ik de pomp aardig stil. het probleem was alleen dat het geheel te groot is voor een midi tower
Hij maakt echt een hoop geluid, ook als hij vrij is van de kast. In mijn handen dus.

Misschien toch het laatste beetje lucht eruit halen ofzo.

Verder heb ik hem uiteraard op isolatie shit staan. Blijft het zo, dan bouw ik er een kastje van schuim omheen, dan word hij wel stil!!!

Verwijderd

Meestal rammelen die pompen vrij lang. Doet de Sicce Idra ook al. De Nova niet, btw.

Toch vind ik het zonde: heb je een processor die 75W produceert, en een pomp die 35-50W (zoiets zal die extrema wel doen) produceert. Nogal wat overhead, wat echt niet door de hogere flow gecompenseerd wordt.

Met gewone waterkoeling nog niet zo'n ramp, maar met mijn phase-change spul is het echt zonde. Doe je een hoop moeite om het water (nouja...) goed koud te krijgen, staat daar een pomp lekker te stoken.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
met mijn Emheim 600 liter per uur trekt 7,7watt
de Since idra 1300LPU die niet extreem veel extra flow geeft trekt al 17,6 watt, dat is een hoop herrie en 10 watt en meer.
ik gebruik daarom de eheim, bovendien is die magnetisch afgeschermt zodat je beeldscherm niet raar gaat doen.
2 nadelen, hij is een stuk duurder en een stuk groter zodat ie niet in een 125 buis bast :(

mijn conclusie Eheim rulez :P

Reality beats fiction by far!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn Nova pomp maakt toch wel wat geluid, een beetje geratel eigenlijk.
Door hem op een 3 laags dikke dubbelzijdige soft gamma tape ( :D ) te zetten is het geluid niet meer te horen en maak ik vaak me kast open om te kijken of dat ding nog wel werkt :D

39

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 21:56 schreef Homedisc het volgende:
Mijn Nova pomp maakt toch wel wat geluid, een beetje geratel eigenlijk.
Door hem op een 3 laags dikke dubbelzijdige soft gamma tape ( :D ) te zetten is het geluid niet meer te horen en maak ik vaak me kast open om te kijken of dat ding nog wel werkt :D
Ik denk dat bij mij de pomp net niet helemaal onderwater zit, dit is meer een vraag aan Peltier, hangt de pomp tegen de deksel aan? Er zit namelijk iets lucht in het reservoir, eruit kan het nog wel als het moet.

Daarna maak ik ook iets isolerends om het reservoir, ik heb er genoeg ruimte voor.

Pagina: 1