kabelfoon - schandalig

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 23:02
Hierbij mijn ellendige relaas mbt Kabelfoon! Ik moet dit gewoon even kwijt. (evt. nog meer mensen met dezelfde ervaring?)

- begin-

Goeienavond,

Net thuis gekomen van mijn werk. En wat zie ik: een factuur voor de volledige maand juni (en juli).

Ik vind dit onnacceptabel. Ik heb u in een brief gestuurd dat ik een restitutie op mijn abonnements kosten wil.

Waarom?

Op 25 mei begon de ellende. Mijn modem ging offline. Dit was 's avonds. Die dag erop gebeld, de melding gekregen dat er iemand langs zou komen. 1 week later gebeld met de vraag waar die persoon was. Bleek dat de melding "afgemeld" was omdat mijn modem het weer deed. Hij deed het in principe ook wel, 1 hele dag ongeveer.

Dit verhaal is zo'n 4 weken aan blijven hangen. Eindelijk kwam er iemand van de CAI. Die kwam uiteindelijk tot de conclusie dat mijn modem ook niet meer goed werkte. Ik heb een ruilmodem gekregen. Ik ga een snelheids test doen en wat schertst mijn verbazing: 16 KB / s download. Vind ik knap als je een abonnement hebt waarbij je 192 KB (theoretisch) kan halen. Tot op heden is deze snelheid nog steeds hetzelfde.

Graag uw reactie hierop.

Vriendelijke groeten,

Ton Dekker
- einde -

De bastards :(
Betaal niet voor niks 115 €.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:41
Asociaal

btw groeten hoeft niet.

http://www.designyourgoogle.com

• TeeDee
lieve schat:

was een groet in de mail ;)

Verwijderd

van mede kabelfoon gebruiker
  • modem snelheid is niet gelijk aan je downloadsnelheid. (56kb telefoon-modem heb je toch ook geen 56kb/sec internet |:( )
  • 16kb/s voor Terayon modem is netjes (met standaard abonnement is dit normaal, voor duurder abonnement niet)
  • kabelfoon geeft geen minimale snelheid garanties
  • storingen van het modem ligt 9van de 10 keer aan de huisinstallatie zelf. Probeer je modem dan ook zo dicht mogelijk bij de binnenkomst aan te sluiten(meestal in meterkast en met utp-kabel naar je pc)
  • als je modem op storing gaat kun je het beste je pc helemaal uitzetten (stekkers er uit) modem uit (stekker er uit)+coaxkabel van je modem er uit en dan geheel weer opnieuw aansluiten/opstarten na een min. en alles doet het meestal weer.
  • Ook wil een digitale&tv+radio splitter storingen verkomen;kabelfoon heeft soms storing maar zijn meestal snel geholpen
/me ben een tevreden kabelfoon gebruiker, maar had in het begin ook de nodige problemen

• TeeDee
kaasie: was ook altijd al (+/- 1,5 jaar) tevreden kabelfoon gebruiker:

Ik zou theoretisch 192 KB / sec halen en niet 16 KB de gehele dag. Mijn modem staat dus nog steeds ingesteld op Basic of standaard ofsow. Ik heb Super. Dus een beetje vreemd he.

Modem offline: je moest eens weten wat ik allemaal al geprobeerd heb:

- met de standaard kabel aan de wandcontactdoos (voor tv dan :))

Dus als je modem verrot is helpt niks meer hee.. ;)

Verwijderd

ja dan zou ik het zeker niet pikken.

Je betaald een god vermogen voor snel internet maar je heb de snelheid van een standaard... Gewoon rekeing niet betalen, bel trouwens niet naar de helpdesk kost geld, gewoon het gratis nr. bellen heb je ook gelijk contact.

Zou effe langs caischop gaan, en situatie uitleggen en eisen dat ze iemand langs sturen om je internet op peil te krijgen. Want dit slaat inderdaad nergens op.

/me anders is het tijd voor de GOT-knokploeg :Y)

zou nog wel effe proberen je modem in de meterkast(hoofdingangspunt van cai in huis) aan te sluiten. Dit scheelde bij ons ook erg veel. Vaak zijn de leidingen tussenmeter kast en contact van tv erg slecht. Dus dit moet je echt effe proberen

• TeeDee
got knokploeg! yeah!!! >:)

Verwijderd

Naaldwijk is dichtbij >:)

• TeeDee
niet voor mij, maar de knokploeg is all around us!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 19:31 schreef TeeDee het volgende:
niet voor mij, maar de knokploeg is all around us!
westlanders genoeg hier }:O

Maare zou er toch maar effe snel achteraan gaan, want je betaald er genoeg voor. Dit maal is kabelfoon om te :r

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02
Hier in hilvarenbeek is het sinds kort ook kabelfonen geblazen. Het aansluiten op zich was een ramp, aangezien de koerier het presteerde om een kompleet defect modem bij mij te bezorgen. Meteen gebeld uiteraard met de helpdesk, kon ik weer contact opnemen met de koerier om de boel om te laten ruilen. Meneer de koerier kwam echter alleen op dinsdag in hilvarenbeek wat dus inhield dat ik EEN HELE WEEK op een nieuw modem moest wachten. (moet ik eens proberen als ik een nieuwe pc uitlever die DOA is, kom volgende week maar terug... :( ) Maar goed, een week later kwam dan toch eindelijk HET modem, en sinds dien werkt eigenlijk alles naar behoren. :)

Snelheid is niet slecht, met het premium abbo haal ik een 70-80 kb/sec. Het superabbo is nog niet beschikbaar, ergens in het najaar/winter hoor ik daar meer over. Storingen zijn er nog zo goed als niet geweest en de helpdesk heb ik (behalve die ene keer) nog niet nodig gehad.

Een grof minpunt vind ik wel hun datalimiet! Ergens in de kleine lettertjes stond dus dat die limiet per 2!! maanden geld. Daar sta je dan met je 10 Gb per 2 maanden waarvan je er na een maand al 9 hebt gebruikt.... :(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Teedee, ik hoop dat iemand je verteld heeft dat het Standaard abonnement 192 kbit/s is en niet kbyte/s :) Je zou dus met het standaard abonnement maximaal 24 kbyte/s kunnen halen. In de praktijk moet je daar minimaal 10% van aftrekken, dus als je ong. 20 kbyte/s haalt zit je eigenlijk aan het maximum.

Met 16 kbyte/s doe je het dan niet slecht....

De overige abonnementen zijn 768 kbit/s down (+/- 80 kbyte/s max) en 1536 kbit/s down (+/- 150 kbyte/s max)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op donderdag 27 juni 2002 06:16 schreef maartena het volgende:
Teedee, ik hoop dat iemand je verteld heeft dat het Standaard abonnement 192 kbit/s is en niet kbyte/s :) Je zou dus met het standaard abonnement maximaal 24 kbyte/s kunnen halen. In de praktijk moet je daar minimaal 10% van aftrekken, dus als je ong. 20 kbyte/s haalt zit je eigenlijk aan het maximum.

De overige abonnementen zijn 768 kbit/s down (+/- 80 kbyte/s max) en 1536 kbit/s down (+/- 150 kbyte/s max)
Met 115€ zit hij toch echt met super...
TeeDee heb je je modem al gereset?
Als monteur zelf nieuwe modem plaatst dan kan het zijn dat je terug schakeld naar standaard waarden, dit heb ik zelf mee gemaakt. Verder het feite dat jij een brief eist dat je een restitutie wil hebben daar heeft kabelfoon geen boodschap aan, storingen horen erbij.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Wel als ze tekort zijn geschoten in hun service.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Op woensdag 26 juni 2002 18:57 schreef TeeDee het volgende:
....Die kwam uiteindelijk tot de conclusie dat mijn modem ook niet meer goed werkte. Ik heb een ruilmodem gekregen. Ik ga een snelheids test doen en wat schertst mijn verbazing: 16 KB / s download.
Wij kregen ook een ruilmodem maar deze stond nog op de standaad snelheid. Stuur een email naar service@kabelfoon.nl en vermeld daarin dat je een ander modem gehad hebt en dat de snelheid niet goed is. Vermeld je loginnaam en je macadres van je kabelmodem en binnen 1 a 2 dagen zit je op je oude snelheid.

Ik heb trouwens weinig problemen met kabelfoon. Van de laatste 7 nieuwe aansluitingen had ik er 1 waar een probleem mee was. En dat was in een "buitengebied" waar hij te weinig signaal had voor zijn docsis modem!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• TeeDee
Toen die knakker van de CAI er was, heeft hij gelijk zelf naar Kabelfoon gebeld (waar ik bij stond) om te zeggen dat mijn modem omgezet moest worden. Ik hoorde duidelijk zeggen dat dat diezelfde dag nog zou gebeuren! Nu een week later nog steeds niet.

maartena: - 1536 kbit/s down (+/- 150 kbyte/s max).

Ik hoop dat het e.e.a vandaag opgelost is, of dat ik een reactie op mijn mail heb gehad!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 09:20 schreef TeeDee het volgende:
Toen die knakker van de CAI er was, heeft hij gelijk zelf naar Kabelfoon gebeld (waar ik bij stond) om te zeggen dat mijn modem omgezet moest worden. Ik hoorde duidelijk zeggen dat dat diezelfde dag nog zou gebeuren! Nu een week later nog steeds niet.

maartena: - 1536 kbit/s down (+/- 150 kbyte/s max).

Ik hoop dat het e.e.a vandaag opgelost is, of dat ik een reactie op mijn mail heb gehad!
Je kan het beste bellen, via de mail gaat het erg traag bij kabelfoon (spreek uit ervaring). Vooral het omruilen van je modem kan lang duren.. Ik moest ook een week wachten, ben toen gewoon zelf effe langs de opslagloods van de koerier gereden en me modem opgehaalt. tegenwoordig kan je de modem omruilen bij de caishop
Op donderdag 27 juni 2002 06:16 schreef maartena het volgende:

/me voortaan eerst effe lezen wat in de rest van de replies staat
Pagina: 1