3ds Max 5

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08
http://www.discreet.com/products/3dsmax5/
3ds max, the world's most widely-used 3D modeling, animation, and rendering software, contains the essential high-productivity tools required for creating eye-catching animation, cutting-edge games, and distinct design visualizations. This summer, version 5 raises the bar with some great new features and highly optimized workflows that will enable you to be highly competitive and get the work done on time, within budget.
w000t nieuwe Max versie :) altijd leuk!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

eindelijk radiosity en een toon renderer.. dat werd tijd. :Y)

teveel zooi, te weinig tijd

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Er zit altijd één probleem aan nieuwe versies:
Je kunt er meer mee en dus kost het langer om alles te leren :( :+

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

Tjonge nu al een nieuwe versie - Voor mijn gevoel lijkt 4.2 nog niet zo lang geleden, of valt dat wel mee?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 21:45 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Tjonge nu al een nieuwe versie - Voor mijn gevoel lijkt 4.2 nog niet zo lang geleden, of valt dat wel mee?
tja, nieuwe functies, die niet allemaal onboeiend zijn; dat wordt voor een hoop mensen dus toch wel upgraden. En voor Discreet dus een hoop centjes verdienen :)

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 02-09 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

Ja dat is zo, maar te snel nieuwe versies uitbrengen kan er juist ook voor zorgen dat mensen die pas een upgrade gekocht hebben, versie 5 uitstellen of overslaan (of downloaden...)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op woensdag 26 juni 2002 20:28 schreef Yoozer het volgende:
eindelijk radiosity en een toon renderer.. dat werd tijd. :Y)
Dat kan al tijden met plug-ins en is absoluut niet het belangrijkste dat een nieuwe MAX te bieden heeft hoor!
Op woensdag 26 juni 2002 21:45 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Twee jaar schat ik zo sinds versie 4? 4.2 Was geen echte nieuwe versie, meer een uitgebreide bug-fix in één pakket. Ik verwachtte 5 eigenlijk wel zo rond deze tijd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oogst
Wat ik zoal lees klinkt erg leuk. Ingebouwde GI is natuurlijk wel handig, maar mijn oog valt meteen op de nieuwe animatie-mogelijkheden:
Track View has evolved into an intuitive Curve and Dope Sheet Editor with easily controlled rotations, Draw Curves, and Soft Key Selections for careful animation management.
Geweldig! Soft key selections in de track view, daar heb ik dus écht op zitten wachten. En een uitbreiding van het curve-systeem in de track view stel ik ook zéér op prijs! Dat vond ik namelijk één van de meest mooie en leuke en handige onderdelen van MAX, maar erg tijdrovend. Hopelijk is dat nu allemaal effectiever.
Spline IK for one-step manipulation over complex items like spines and tails, Skin Weight Tables for optimum control
Ja, meer IK-opties op splines is ook zeer welkom en een uitbreiding van de skin-modifier is ook zeer leuk.
Merge Animation re-purpose animation between scenes and characters.
Nog zoiets dat eigenlijk wel heel erg gaaf zou zijn als het goed werkt. Waar ik nu nog mijn models los model, maar allemaal in één scene animeer, zou ik dan dus animaties in aparte scenes moeten kunnen maken en effectief mergen. Klinkt leuk, klinkt alsof mijn pentium III 500mhz nog minder zwaar belast gaat worden, en daarmee dus ook mijn geduld.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oogst
Ik kom nog meer leuke dingen tegen:
PROGRESSIVE MORPHING
Allows for morph interpolation to be non-linear.
Ik heb me al vaak afgevraagd waarom ik morph interpolation niet vloeiend kon maken, maar hierdoor komt dat dus: het kan pas vanaf MAX5!
Improved Pose-to-Pose Animation
Animators can now use multiple animation methods within 3ds max software, and Set Key animation allows for a more interactive "Pose and Key" approach without worrying about rogue key frames or unexpected results.
Nog zoiets leuks, zou ik nu ook mijn bones-poses kunnen opslaan in standaard-posities en dan in één keer opgeven dat alle controllers tegelijk aangepast worden naar de nieuwe houding? Dus gewoon twee houdingen instellen (met alle controllers meegerekend) en dan alleen maar hoeven instellen: frame 50:houding 1 ; frame 100: houding 2? Zou leuk zijn.
NAMED SELECTION SETS
Create easy-to-manage groups of scene objects with an intuitive interface.
Als die betekent dat ik een soort snelkoppelingen in MAX kan aanmaken waardoor een bepaalde groep objecten geselecteerd wordt, zou dat extreem leuk zijn.
TOON SHADING
A powerful Toon shader gives you control over Ink and Paint for highly stylized 3D cartoon shading.
Ook grappig, leuk dat er geen plug-in meer voor nodig is.
Higher Quality Renderings, Flexibility
Easily build realistic environments through Global Illumination algorithms that mimic how light works in the real world.
En zou het dan ook lekker snel zijn? Anders hebben we er nog niks aan...

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

<span style="color: blue;">Zojuist een hele rij nutteloze one-liners verwijderd</span>
Als je niets inhoudelijks te zeggen hebt, zeg dan maar gewoon niets.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

oogst - ik weet dat het met plugins kan, maar aangezien maya, cinema 4dxl, merlin en lightwave dit al lang hadden is 3dsmax 5 er toch vrij 'laat' mee. verder wil het natuurlijk niet zeggen dat 'native' spul per definitie goed is, maar als ik compleet op een plug-in pakket moet vertrouwen voor zoiets als deugdelijk renderen... ;(.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
allemaal coole stuff dus.

Ik hoop ook dat ze wat aan het innerlijk geknutseld hebben. Max wordt erg traag bij grote scenes, hij gaat af en toe compleet over ze nek.

specs

Verwijderd

[Offtopic+inkopactie]

Hadden ze die functies niet in 4.2 :D
Djees, ze moeten wel opschieten, dit zit allang standaart in Lightwave 7 :P ........ er zijnn geruchten dat versie acht aankomt :9~
[Offtopic+inkopactie]
sorry, het moest effe!! No hard feelings he :Y)

Hopen dat ze wat aan die interface hebben gedaan......

Verwijderd

3DSMax5 (Luna) heeft ook een complete set nieuwe model-tools die het modellen een stuk makkelijker maken, en vooral het select/move/rotate/scale process een stuk duidelijker maken. Ook deze waren ooit al als plugin verschenen, maar als nu native tool... beter toch...!!
Zo kan je een face van een mesh extruden langs een spline, dat soort dingen kunnen het allemaal een stuk makkelijker maken.

• maratropa
  • Niet online
ja ze hebben dingen van de meshtools script overgenomen zoals edge ring en edge loop.

de GI in max 5 lijkt op die van max 4, de interface ziet er ook ongeveer hetzelfde uit. De radiosity is wel redelijk snel behalve als je gaat regatheren, maar de area lights, skylight etc was beswel traag. Ik hoop dat ze dat nog wat sneller hebben weten te krijgen.

specs

Verwijderd

en hoe gaan we hier aan komen... :X of hebben jullie allemaal zoveel geld?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 19:51 schreef brixx het volgende:
en hoe gaan we hier aan komen... [afbeelding] of hebben jullie allemaal zoveel geld?
Op woensdag 26 juni 2002 22:30 schreef Cheatah het volgende:
<span style="color: blue;">Zojuist een hele rij nutteloze one-liners verwijderd</span>
Als je niets inhoudelijks te zeggen hebt, zeg dan maar gewoon niets.
Dat was dus geen geintje, maar serieus. Nog zo'n overbodige post en je kunt een OW verwachten.

Verwijderd

offtopic:
lekker gebruikersvriendlijk zijn we hier weer.. Vind je dit nou zelf normaal? Ik lach je hard uit... sorry :D. pas maar op strax loopt het forum over van text ...

Verwijderd

Nou ik blijf lekker bij lightwave, is een stuk beter naar mij inzien en zeker een stuk goedkoper, ik kan niet wachten totdat lightwave 8 uitkomt :9~

het is trouwens wel vet wat er allemaal inzit, dat dynamic systeem is ook geinteregeerd, maar lightwave blijft numero uno voor mij.

• Oogst
Op donderdag 27 juni 2002 00:05 schreef Telefoongids het volgende:
[Offtopic+inkopactie]

Hadden ze die functies niet in 4.2 :D
Djees, ze moeten wel opschieten, dit zit allang standaart in Lightwave 7 :P ........ er zijnn geruchten dat versie acht aankomt :9~
[Offtopic+inkopactie]
sorry, het moest effe!! No hard feelings he :Y)

Hopen dat ze wat aan die interface hebben gedaan......
Ik wil er eigenlijk toch wel ff op in gaan, wat je hier zegt.

Als Lightwave 7 zo compleet is, wat komt er dan nog in Lightwave 8? Lightwave 7 is volgens jou toch al perfect?!?!

En als Lightwave 7 zo geweldig is, waarom wordt Lightwave dan zo weinig gebruikt? MAX is nog altijd met grote afstand de marktleider en MAYA volgt als goede tweede, wat dat betreft is Lightwave nog altijd een underdog hoor. Misschien heeft dat een reden?

En verder: je post heeft weinig te maken met dit topic, het gaat hier over de verwachtingen rond MAX5, niet over Lightwave 8.

edit:

Sowieso snap ik niet waarom mensen die Lightwave gebruiken dat overal moeten posten, inclusief de opmerking dat MAX toch zóó slecht is. Posts als die van jou en nog meer van dergelijke in dit topic (en ook regelmatig in andere 3d-topics), zie ik nooit door MAYA gebruikers en in Lightwave-topics zie ik ze ook nooit door MAX-gebruikers. Wat is dat toch? Gebruik gewoon wat je fijn vindt en vertel niet elke keer aan iedereen dat jouw programma 'beter' is dan andere programma's. Ze zijn allemaal volwaardig, smaak is de belangrijkste keuze-reden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 20:10 schreef rremzie het volgende:
Nou ik blijf lekker bij lightwave, is een stuk beter naar mij inzien en zeker een stuk goedkoper, ik kan niet wachten totdat lightwave 8 uitkomt :9~

het is trouwens wel vet wat er allemaal inzit, dat dynamic systeem is ook geinteregeerd, maar lightwave blijft numero uno voor mij.
Kijk, zo mag ik het horen :7 HipHip, Hoera x 10 keer. Render ze maar :7
Lightwave is :9~ cool
Ik wil er eigenlijk toch wel ff op in gaan, wat je hier zegt.
Als Lightwave 7 zo compleet is, wat komt er dan nog in Lightwave 8? Lightwave 7 is volgens jou toch al perfect?!?!

En als Lightwave 7 zo geweldig is, waarom wordt Lightwave dan zo weinig gebruikt? MAX is nog altijd met grote afstand de marktleider en MAYA volgt als goede tweede, wat dat betreft is Lightwave nog altijd een underdog hoor. Misschien heeft dat een reden?

En verder: je post heeft weinig te maken met dit topic, het gaat hier over de verwachtingen rond MAX5, niet over Lightwave 8.
E$xcuse me >:) kliiiickkkkkkt u maar *D

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08
ik merk alweer dat hier mensen maar voor 1 3D pakket gaan.

mag ik deze mensen van harte aanbevelen er meerdere SAMEN te gebruiken!

elk 3D pakket heeft voor en nadelen.
ene is erg goed en makkelijk met moddellen, andere super met renderen.
waarom export je dan niet van de een naar de ander zodat je en makkelijk kan moddelen, en goed kan renderen :?

natuurlijk zeker wat duurder! maar wel heel wat mooier/makkelijker!

Verwijderd

uhm lightwave wordt echt wel wat meer gebruikt voor films dan 3ds max, zelf in starwars 2, want r2d2 is helemaal in lightwave gemaakt.
Max is op dit moment de baas in de games markt, maar die positie raakt steeds meer in gevaar, vooral door maya en lightwave.
Doom 3 is bijvoorbeeld in lightwave gemaakt 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:26 schreef rremzie het volgende:
Doom 3 is bijvoorbeeld in lightwave gemaakt 8-)
Lijkt me sterk dat D3 in Lightwave is gemaakt.. 8-)

Enne, wat maakt het nou uit of iemand/een bedrijf LW of 3DS MAX gebruikt..

Het is de artiest die al het moois maakt, niet het programma wat daarvoor wordt gebruikt.

Case closed Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/smiles/slotje.gif

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 12:32
Op vrijdag 28 juni 2002 22:57 schreef paasklaas het volgende:

[..]

Het is de artiest die al het moois maakt, niet het programma wat daarvoor wordt gebruikt.

Case closed [afbeelding]
Amen :)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Hey mensen.. is deze versie van 3dsMax 'native' ? Zou erg cool zijn om deze bijv. op linux te draaien.

Het zal wel niet he

• Alpine
  • Laatst online: 03-09 14:54

Alpine

Twisted animator

Ik heb een leuke screenshot van 3ds max 5
Afbeeldingslocatie: http://195.64.88.233/pics/3dsmax5newfunctions.jpg

Alles werkt super. Maar het renderen is wel traag :(
Ik weet alleen niet waarom dat Lightscape materiaal er in zit. Rune Spaans was helemaal blij toen'ie hoorde dat dat erin zat.

Verwijderd

hé?? draai je 3ds Max 5 onder linux? Of onder Windows XP???

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Onder Windows XP.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 13:43 schreef Alpine het volgende:
Ik heb een leuke screenshot van 3ds max 5
[afbeelding]

Alles werkt super. Maar het renderen is wel traag :(
Ik weet alleen niet waarom dat Lightscape materiaal er in zit. Rune Spaans was helemaal blij toen'ie hoorde dat dat erin zat.
Ik de eerste oogopslag lijkt deze radiosity en GI veel op die, die in Autodesk VIZ 4.2 zit

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Op zaterdag 29 juni 2002 18:18 schreef Hyphylus het volgende:

[..]

Ik de eerste oogopslag lijkt deze radiosity en GI veel op die, die in Autodesk VIZ 4.2 zit
Geen ID. Ik gebruik geen Autodesk VIZ. Maar het zou best kunnen.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Op zaterdag 29 juni 2002 19:29 schreef Alpine het volgende:

[..]

Geen ID. Ik gebruik geen Autodesk VIZ. Maar het zou best kunnen.
Het lijkt me eerder die van fR

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Oogst
Volgens de info op de site van Discreet wordt de Radiosity renderer gebruikt, en volgens mij is dat Discreet's eigen renderer, dus die zal ook wel in VIZ zitten. Toch?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• maratropa
  • Niet online
ja het is een doorontwikkelde versie van de radiosity uit viz.

Dus geen final render e.d.

specs

Verwijderd

[n00b]
Ik geloof echt niet dat iedereen hier die 3D SMAX gebruikt er een dikke $3495 voor betaald heeft.. Weetje wel..
Willen er soms mensen het mij ff uitleggen of helpen : msn@thagroov.be is mijn msn.
Ik stel dit hier omdat in een appart topic dit gesloten wordt omdat het niet hoort, er wordt dan nl. aangeraden de full version te kopen, maar geloof ik dus niet.
Als er mensen zijn, plz contact me, ..
3D smax ownt wel, maar is moeilijk :9
[/n00b]

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 13:53 schreef ThaGroov het volgende:
[n00b]
Ik geloof echt niet dat iedereen hier die 3D SMAX gebruikt er een dikke $3495 voor betaald heeft.. Weetje wel..
Willen er soms mensen het mij ff uitleggen of helpen : msn@thagroov.be is mijn msn.
Ik stel dit hier omdat in een appart topic dit gesloten wordt omdat het niet hoort, er wordt dan nl. aangeraden de full version te kopen, maar geloof ik dus niet.
Als er mensen zijn, plz contact me, ..
3D smax ownt wel, maar is moeilijk :9
[/n00b]
Warez request :? :{ :Z

Nooit gehoord van de veel goedkopere licenties voor non-commercieel gebruik?

Verwijderd

Nee, nooit gehoord, komt vast omdat ik belg ben :Y)
Wil niet dat dit topicje een lock krijgt door die 'warez-request' van me.
Maar als iemand me zou kunnen contacteren buiten het forum zou dit erg fijn zijn 8-)

T lijkt mij (als n00b) onwaarschijnlijk dat dit : Afbeeldingslocatie: http://www.discreet.com/images/products/3dsmax/3dsmax5_beta/hi-res/3dsmax5beta_image1.jpg zou gemaakt zijn met 3D SMAX, maar komt dan waarschijnlijk omdattek wat n00b-8ig ben.

Je moet et maar doen :9~

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 14:50 schreef ThaGroov het volgende:
Maar als iemand me zou kunnen contacteren buiten het forum zou dit erg fijn zijn 8-)

T lijkt mij (als n00b) onwaarschijnlijk dat dit : [afbeelding] zou gemaakt zijn met 3D SMAX, maar komt dan waarschijnlijk omdattek wat n00b-8ig ben.

Je moet et maar doen :9~
Euhm je lult nogal... enne het topic wordt waarschijnlijk niet gesloten door een warez request van jou maar je zal wel een waarschuwing krijgen. want dit si nr 2 alweer :S

Verwijderd

Excuseer, nieuw op GoT. Niet echt deze stijl gewoon..
Maar ik doe mijn best met mijn domme vragen en reacties.
Sorry

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Op zondag 30 juni 2002 14:50 schreef ThaGroov het volgende:
Je spreekt jezelf tegen |:(

• Yoozer

Yoozer

minimoog

um.. waarom zou dit NIET gemaakt zijn met 3dsmax? het is geen foto, da's duidelijk te zien. even tussendoor, ik heb 3d studio max, r2, met dongle, handboekjes en alles.

de reden dat ik er geen $4000 voor heb betaald is simpelweg omdat dit het overgebleven exemplaar is van de CG-lessen bij mij op de HTS - en ik was zo slim ze te vinden. nu de school overgeswitch'd is van win NT naar win 2000 hebben ze er niets meer aan, en ik kan het goed vinden met de leraar, dus mocht ik 't in bruikleen nemen.

dat ik er een dual-boot voor moet hebben neem ik voor lief. dat ik zo wel 3dsmax kan leren is meegenomen.

en de rest maak ik gewoon met Moray/POVray. simpel, toch?

Verwijderd

Op een paar aspecten na, vin ik het erg goed lijken op een echte foto..

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 15:07 schreef Yoozer het volgende:
...
en de rest maak ik gewoon met Moray/POVray. simpel, toch?
Moray/POVray, vraagje, heb je ergens wat werk staan? (wel beetje offtopic) maar ik werk ook met moray en povray... povray is wel fijn :) Alleen mis ik in moray het echte modellen, niet op basis van primitieven....

• Yoozer

Yoozer

minimoog

http://www.deviantart.com/deviation.php?id=407425
http://yoozer.shodown.net/hs.jpg

momenteel het enige dat er on-line is, ben ik bang. ik zit eigenlijk noodgedwongen tegen 3dsmax (4.0) aan te hikken, maar ik krijg v-ray en brazil allebei niet aan het werk. ik moet eens een re-install proberen of zo, en de tip van gladiool (IGES voor rhino NURBS) eens toepassen. voor een hoop toepassingen is de scanline renderer toch sneller, en er is ook nog zo iets als fake-osity (40 omni lights rondstrooien).

wat ik in moray mis is.. um. geen object deformations & mesh smoothing. deugdelijke blob-interpretatie (de spray plugin is ook niet alles). een fatsoenlijke lathe (daar is rhino dan weer goed voor). een fatsoenlijke tutorial voor volumetrisch licht (gaat in 3ds VEEL sneller) - is in moray ook lastig te begrijpen tenzij je echt gaat rondklooien. animatie (tenzij je een obscure plugin omhoog lepelt).

maar voor de rest herinnerd 't me erg aan 3ds4 voor DOS, qua eenvoud en precisie in de interface. ik heb een zwak voor cad-achtig modellen.

hoop dat dit je vraag (meer dan genoeg) beantwoordt.

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 15:47 schreef ThaGroov het volgende:
Op een paar aspecten na, vin ik het erg goed lijken op een echte foto..
... volgens mij was dat ook de bedoeling ;)

een voorbeeldje van wat ik in een nog geen half uur in elkaar heb gegooid:

Afbeeldingslocatie: http://www.service2bier.nl/hunter/deur.jpg

Wat je ziet is een deur met een deurpost. Heel simpel gemaakt. Kwestie van een spline zetten, extruden. Klaar. Schroefjes er in, ook low-poly werk. Maar de bottom line (ook voor die afbeelding die jij zo mooi er uit vindt zien): de belichting is gewoon goed. En daardoor ziet-ie er zo gelikt uit. In die plaat die jij ziet worden ook nog atmosferische effecten zoals stof in de lucht gebruikt voor een nog hoger realistisch effect.

En over dat licentiegeneuzel van jou: ja, ik heb een legale max. Bel Autodesk Nederland maar, en vraag om de studentenlicentie als je 'm ook wilt hebben. Of regel het via je studievereniging.

• Killemov
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Op zondag 30 juni 2002 15:07 schreef Yoozer het volgende:um.. waarom zou dit NIET gemaakt zijn met 3dsmax? het is geen foto, da's duidelijk te zien. even tussendoor, ik heb 3d studio max, r2, met dongle, handboekjes en alles.
Waaraan kun jij zien dat dat demo-plaatje (ouwe roestbak) GEEN foto zou kunnen zijn? Ik loop ook alweer even mee en ik zie het echt niet hoor!

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

lichtpeertje - ziet er niet helemaal echt uit.
perspectief - een beetje 'warped'.
volumetrische lichtval is net iets 'te'.
foto zou andere helderheids/kleurwaarden hebben; ook zou de plaats waar het licht vol opvalt meer 'gloeien', iets hoger contrast.
chroom zou op een paar plaatsen nog glimmen i.p.v. egaal dof te zijn gebleven
koplamp die er uit hangt is 'te netjes'.
radiosity interpolatie-fouten (grain, vlekjes)
blur op het paardenbloem-zaadje dat voorbij vliegt.
aan de rechterkant - planten zijn eerder sprites/mapping dan iets anders.

dat genoeg? :)

• Oogst
Ik zelf zie nog altijd in de eerste oogopslag al dat het nep is hoor! Duidelijk. Alleen: het zit hem in zulke kleine dingetjes dat ik moeilijk kan zeggen waardoor, ik denk vooral door de vreemde, té verzadigde kleuren en door allerlei details, zoals die Yoozer hier al noemde.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26
Uh ff een vraagje:
Waar koop je 3DSMAX?? Kan dat alleen via hun site of zijn er ook winkels in NL die 't progje verkopen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 19:34 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Uh ff een vraagje:
Waar koop je 3DSMAX?? Kan dat alleen via hun site of zijn er ook winkels in NL die 't progje verkopen?
als je op de discreet site zoekt, kan je zo de resellers in Nederland vinden. Verder staat Autodesk Nederland (de moedermaatschappij van Discreet) gewoon in de telefoongids.

• ddZ
  • Laatst online: 14:41

ddZ

Op dinsdag 02 juli 2002 19:59 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

als je op de discreet site zoekt, kan je zo de resellers in Nederland vinden. Verder staat Autodesk Nederland (de moedermaatschappij van Discreet) gewoon in de telefoongids.
Heb ik nog een vraagje aan jou : jij hebt dus een volledige max via een studentenlicentie dus ? En hebben we het dan over de volledige versie van 3d Studio Max ? En wat betaal je dan ?

Sorry voor de vragen, ben zwaar interesseerd ;)

* ddZ is naast Max-gebruiker ook student

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Op dinsdag 02 juli 2002 20:08 schreef ddZ het volgende:

[..]

Heb ik nog een vraagje aan jou : jij hebt dus een volledige max via een studentenlicentie dus ? En hebben we het dan over de volledige versie van 3d Studio Max ? En wat betaal je dan ?

Sorry voor de vragen, ben zwaar interesseerd ;)

* ddZ is naast Max-gebruiker ook student
dat is per school verschillend volgens mij, ik kon via school een versie krijgen van 200 gulden geloof ik...
*niet zeker weet*

• ddZ
  • Laatst online: 14:41

ddZ

Op dinsdag 02 juli 2002 20:33 schreef RSP het volgende:

[..]

dat is per school verschillend volgens mij, ik kon via school een versie krijgen van 200 gulden geloof ik...
*niet zeker weet*
Het moet dus perse via je school lopen ? Of kun je er ook voor in aanmerking komen wanneer je aan kunt tonen dat je student bent ? En nogmaals: hebben we het dan over de volledige versie van max (dus niet "uitgekleedt") :?

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 21:51 schreef ddZ het volgende:

[..]

Het moet dus perse via je school lopen ? Of kun je er ook voor in aanmerking komen wanneer je aan kunt tonen dat je student bent ? En nogmaals: hebben we het dan over de volledige versie van max (dus niet "uitgekleedt") :?
een uitgeklede versie krijg je nooit. Ik heb destijds met Autodesk gebeld, en die konden me toen een versie 'een stapje terug', dus 3.0 leveren inclusief de hele reutemeteut, legaal, voor 300 euro. Da's bij autodesk zelf. Bij de TU betaal je geloof ik eenmalig iets van 125 euro voor een licentie, en daarmee mag je gebruik maken van Max op de uni zelf en thuis, maar voor thuisgebruik moet je ook nog voor iets van 40 euro de cd-set er bij kopen. Ben je dus voor 165 euro klaar. Maar ook daar weer; versie 3.0 (altijd ééntje lager dan de laatste).

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 21:55 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

een uitgeklede versie krijg je nooit. Ik heb destijds met Autodesk gebeld, en die konden me toen een versie 'een stapje terug', dus 3.0 leveren inclusief de hele reutemeteut, legaal, voor 300 euro. Da's bij autodesk zelf. Bij de TU betaal je geloof ik eenmalig iets van 125 euro voor een licentie, en daarmee mag je gebruik maken van Max op de uni zelf en thuis, maar voor thuisgebruik moet je ook nog voor iets van 40 euro de cd-set er bij kopen. Ben je dus voor 165 euro klaar. Maar ook daar weer; versie 3.0 (altijd ééntje lager dan de laatste).
En hoe zit het dan als je klaar met school?
Vervalt je licentie dan?
Das namelijk wel zo bij mijn toekomstige opleiding: MD&T (MultimediaDesign & Technology)
Ze verwachten van je dat je "na je opleiding format c:\" doet. (Werd mij verteld tijdens de voorlichtingsdagen)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 22:54 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Vervalt je licentie dan?
Das namelijk wel zo bij mijn toekomstige opleiding: MD&T (MultimediaDesign & Technology)
Ze verwachten van je dat je "na je opleiding format c:\" doet. (Werd mij verteld tijdens de voorlichtingsdagen)
het is een onderwijslicentie, dus ik denk het wel.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 22:54 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Vervalt je licentie dan?
Welke software biedt MD&T dan aan? Enschede praten we hier toch over? :?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 23:05 schreef Geeltje het volgende:

[..]

Welke software biedt MD&T dan aan? Enschede praten we hier toch over? :?
Nee. Leeuwarden.
En met de software bedoel ik dan gewoon o.a. Micro$choft Office.

* Scipionyx vindt het jammer dat je niet met 3D-progs gaat werken bij MD&T

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1