Toon posts:

USB crosscable?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden deze usb-usb kabel gekocht in de veronderstelling dat het een crosscable was om een usb netwerkje op te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bendix/usb.jpg
Er zaten geen drivers bij maar ik dacht die wel op i-net te vinden. Toen ik ze ging zoeken kwam ik erachter dat sitecom en dynalink enz. een soort kastje in de kabel hebben hangen, en die heb ik dus niet. Hun drivers werkten ook niet voor de kabel. Heeft iemand enig idee wat voor kabel dit is?

//edit
Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus niet deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bendix/usb2.jpg
Die is idd om een device op je usb poort aan te sluiten.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:20
euh... beetje grote pic... maar staat er nix in de manual/doos oid?

Verwijderd

Denk niet dat iemand kan zien wat voor kabel het is, staat er gene tekst of zo op?

Verwijderd

Topicstarter
Op de doos stond alleen A-A kabel, de stukjes die de usb poort ingaan lijken de gewone vorm te hebben die je voor ieder usb-apparaat gebruikt, ze kunnen de poort ook gewoon in.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik heb iig nog nooit van een USB crosscable gehoord :)

De kabel op het plaatje is gewoon een USB kabel voor een device naar je computer.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:29
Je hebt een gewone kabel A->A gekocht |:(
Volgens mij hadden de eeste USB apparaten geen USB B poort, maar een gewone A poort en daar werden deze kabels voor gebruikt. Tegenwoordig worden ze eigenlijk niet meer gebruikt. Je hebt dus een andere kabel nodig met zo'n kastje in het midden. Die van Dynalink of Sitecom bijv dus.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47
Op woensdag 26 juni 2002 19:05 schreef Redje het volgende:
Ik heb iig nog nooit van een USB crosscable gehoord :)

De kabel op het plaatje is gewoon een USB kabel voor een device naar je computer.
Nou, ik denk het niet. Wat daar afgebeeld is is geen pc -> apparaat kabeltje! Want een PC -> apperaat kabel heeft een andere stekker.

Het is idd wel een leuk idee! Zoals je op LAN party een on onvallend SUB netwerkje wil aanleggen :9

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 19:09 schreef Jimsterrr het volgende:
Je hebt een gewone kabel A->A gekocht |:(
Volgens mij hadden de eeste USB apparaten geen USB B poort, maar een gewone A poort en daar werden deze kabels voor gebruikt. Tegenwoordig worden ze eigenlijk niet meer gebruikt. Je hebt dus een andere kabel nodig met zo'n kastje in het midden. Die van Dynalink of Sitecom bijv dus.
:'( :'( teringzooi, zoiets vermoedde ik al, nou ja dan gebruik ik m maar om een Xboxcontroller te modden >:)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Je kan zelf je onboard USB controller om zeep helpen met deze kabel...

http://groups.google.com/groups?q=usb+a-a+cable&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&selm=605c97ff.0111141335.2d07c02f%40posting.google.com&rnum=10
Op woensdag 26 juni 2002 19:09 schreef The_Greater het volgende:

[..]

Nou, ik denk het niet. Wat daar afgebeeld is is geen pc -> apparaat kabeltje! Want een PC -> apperaat kabel heeft een andere stekker.
Het schijnt dat sommige fabrikanten wel deze kabel gebruiken voor device -> pc.
De officiele device -> pc kabel is een A-B kabel, die bedoel jij.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

het is wel mogelijk om een netwerk met fire wire op te zetten. maar met usb??
volgens mij niet.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Bij msi moederbordjes zijn er ook met usb pc naar pc (pc2pc)aansluitingen (o.a. k7t266). Deze gebruiken wel type b connectors aan beide zijden.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik ben bang dat je alleen aan een kabel niet genoeg hebt..
Afbeeldingslocatie: http://www.iodata.co.jp/products/usb/gif/usb-link2.gif
link : http://www.usbstuff.com/host2host.html
Afbeeldingslocatie: http://www.usbstuff.com/images/uc220.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

ik heb laatst zo'n usb netwerkkabel gekocht maar die ziet er heel anders uit als die van de topic sarter.

het ding werkt trouwens ook niet goed :( ik heb liever een standaart netwerk *D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 15:27 schreef napnap het volgende:
ik heb laatst zo'n usb netwerkkabel gekocht maar die ziet er heel anders uit als die van de topic sarter.

het ding werkt trouwens ook niet goed :( ik heb liever een standaart netwerk *D
Die van mij was dan ook ubergoedkoop :P , voor dat geld zou ik ook gewoon 2 netwerkkaartjes en een cross-utp gebruiken

Verwijderd

Je hebt inderdaad een speciale kabel nodig (natuurlijk een flink stuk duurder :( ) en niet een gewone A - A USB cable.

[frustratie mode]
Dit soort features zou het aanleggen van een netwerkje toch wel erg simpel en goedkoop maken en waarom makkelijk doen als het moeilijk (en een stuk duurder) kan?
[/frustratie mode]

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Je hebt nu wel een mooie USB-verlengkabel! Kun je je printer of muis toch weer een paar meter verlengen 8-)

Jep

Verwijderd

Equip heeft USB netwerk kabels gewoon usb plug in op bijde pc's daar zit meteen een adapter tussen... ik weet niet presies hoe die heet maar ik hb er 2 weken trug nog 2 laptops mee aanelkaar gekoppelt!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Er zijn geloof ik wel moederborden die dit ondersteunen. Maar zo'n USB netwerk is een stuk trager dan een gewone LAN en de kabel die je wel nodig hebt (met electronica in 't midden) is minstens net zo duur als twee standaard netwerkkaarten + een UTP kabeltje

Verwijderd

het is idd gewoon een kabel van je usb poort naar je apparaat, ik heb ook zon kabel aan mn scanner zitten
Pagina: 1