Toon posts:

[ALL OS] audio kabel overbodig ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ,

Ik heb t volgende probleem ik heb hier een samsung cd-rom drive alleen eject button . nou ik kan dus gewoon cd's afspelen zonder dat de audio kabel erin zit .. :? en nog mooier is als ik de kabel er wel in heb dat ik in de volume regelaar niet eens zachter kan zetten gaat alles tegenwoordig over de Flatcables ????
probeer zelf maar een cd gewoon te openen via media speler zonder je audio kabel erin te hebben.

:? who can help me ???

thnx alvast

Verwijderd

dan speel je hem via de ide af en laat je je pc het reken werk doen. je kan de audio kabel ertussen zetten en dan speelt hij zonder de hardware te belasten rechtstreeks naar de soundcard.

Verwijderd

Topicstarter
En als hij dat niet doet ?????

via audio kabel die pakt hij gewon niet

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Over de IDE bus wordt het signaal digitaal uitgelezen; dit geeft een veel betere geluidskwaliteit dan zo'n brak stekkertje naar je geluidskaart...

M.a.w. ik snap je probleem niet helemaal, wees juist blij dat je cdrom digitaal uitgelezen kan worden ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Umm als je gewoon een CD afspeelt gaat er niks over je IDE bus van de audiodata, wat wel kan is de digitale uitgang op je CD/DVD speler gebruiken en die op de digitale ingang van je audiokaart aan te sluiten.

R3_Birth: dat volume wieltje aan de voorkant werkt alleen maar voor de koptelefoon aansluiting die daar zit (normaal gesproken).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• warp
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 18:19 schreef Acid_Burn het volgende:
Umm als je gewoon een CD afspeelt gaat er niks over je IDE bus van de audiodata
Dus wel... tenzij je het disabled en/of je cdrom/dvd het niet ondersteund.
Kijk maar nog maar eens goed bij je cdrom/dvd properties in WinXP.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Op woensdag 26 juni 2002 18:19 schreef Acid_Burn het volgende:
Umm als je gewoon een CD afspeelt gaat er niks over je IDE bus van de audiodata, wat wel kan is de digitale uitgang op je CD/DVD speler gebruiken en die op de digitale ingang van je audiokaart aan te sluiten.
ff vraagje daarover.. met wat voor kabel doe je dat? Ik ben hier eingelijk nog steeds niet uit. (dus dat van je digitale uitgang van je dvdrom gebruiken). Ik heb nl. wat rondgevraagd in winkels en de meesten zeggen mij maar doodleuk, sja zo'n kabel moest met je sb live 5.1 komen :?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op donderdag 27 juni 2002 09:08 schreef warp het volgende:

[..]

Dus wel... tenzij je het disabled en/of je cdrom/dvd het niet ondersteund.
Kijk maar nog maar eens goed bij je cdrom/dvd properties in WinXP.
Je bedoelt dat vinkje voor "Enable digital CD audio voor this CD-ROM device"?

Ja dat is om die digitale uitgang achterop je CD speler wel of niet te benutten. Audiodata gaat niet over je IDE kanaal

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op donderdag 27 juni 2002 09:14 schreef RUFFNECK het volgende:

[..]

ff vraagje daarover.. met wat voor kabel doe je dat? Ik ben hier eingelijk nog steeds niet uit. (dus dat van je digitale uitgang van je dvdrom gebruiken). Ik heb nl. wat rondgevraagd in winkels en de meesten zeggen mij maar doodleuk, sja zo'n kabel moest met je sb live 5.1 komen :?
Dat is een heel simpel 2 aderig kabeltje. En ja dat krijg je normaal gesproken bij je SBLive (behalve als je een OEM versie hebt, want dan krijg je dus alleen drivers). Bij veel computeronderdelen winkels kan je wel zo'n kabeltje krijgen.

Als je op je Live kijkt zie je daar zowiezo een aansluiting voor analoge CD audio met 4 pinnen. Daar vlakbij zit een veel smallere aansluiting met 2 pinnen, dat is de digitale in.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 27 juni 2002 17:43 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Ja dat is om die digitale uitgang achterop je CD speler wel of niet te benutten. Audiodata gaat niet over je IDE kanaal
Hoe kan het dan dat ik 0 audiokabels heb aangesloten en toch geluid uit m'n CD speler krijg? Gaat gewoon over het SCSI kabeltje (in mijn geval :) ) .

• warp
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 18:41 schreef Femme het volgende:
Hoe kan het dan dat ik 0 audiokabels heb aangesloten en toch geluid uit m'n CD speler krijg? Gaat gewoon over het SCSI kabeltje (in mijn geval :) ) .
Werkt ook prima met mijn IDE DVD's en CDROM's ;)

• warp
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 17:43 schreef Acid_Burn het volgende:
Ja die.
Nee, dat vinkje dient ervoor om de audio via de IDE (en/of SCSI) bus uit te lezen.
De digitale uitgang van de cdromspeler heeft hier helemaal niets mee te maken.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

hmm ok <learning mode enabled> vertel mij dan eens welke schuif in mijn mixer ik moet hebben om de geluidsstroom van mijn CD speler te regelen die via mijn IDE kabel komt?

Hmm die is alleen maar de mixer van mijn geluidskaart, dus daar zal die niet tussenzitten.

Dan moet mijn CPU dat maar decoderen en uitsturen via.. mijjn geluidskaart dus.. dus moet ik wel ergens een schuifje hebben, desnoods een knop/tickbox om het geluid te onderdrukken. Welke moet ik dan hebben? Dit betekend dus ook dat als ik die tickbox aangevinkt heb mijn CPU dus harder zou moeten werken als ik een CD afspeel..</bennooitteoudomteleren>

Pagina: 1