Toon posts:

CPU = 60 c te warm?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mijn cpu is 60 graden als alleen mijn icq programma en irc client draaien
is dat niet een beetje hoog
als ik een spel zoals Unreal er bij opstart word het 70 a 75 graden
ik heb een P3 800 niet overclocked
p3b-f mobo
196 mb ram
asus gforce 2 gts
ik heb helemaal niks overclocked please help
het lijkt mij wel wat hoog

Verwijderd

Als je niets OC'ed hebt, en de koeler er goed op hebt zitten (niet teveel pasta, niet te weinig) (maakt hij wel goed contact?), dan móét het haast wel normaal zijn! Maar dat líjkt me niet....

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 18:24
Ik neem aan dat je een standaard cooler op een standaard manier in gebruik hebt.
Gebruik ipv de standaard "thermal pad" (vierkantje met "spul" op onderkant heat-sink) een goede "Heat sink compound".
Deed bij mij wonderen, de temperatuur ging bijna 20°C omlaag!!

mobo: P3B-F
Cpu PIII-650
Standaard cooler en pad: ca. 63°C.
Nu met Tennmax P3STF cooler (2 fans) en "DOW CORNING 340 HEAT SINK COMPOUND" 30-33°C.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

Die waardes zijn veel te hoog, zeker voor een niet overgeklokt systeem. Ik denk dat de heatsink niet goed op de CPU zit of je hebt echt een heel mietig koelertje wat maximaal voor 650 mhz geschikt is. Check ook je voltage (moet 1.65 zijn). Mijn PIII 600E overgeklokt naar 840 komt met een middelmatige koeler nooit boven de 50 graden.

Verwijderd

ik had hetzelfde met een OEM PIII800eb
die worden met de intelkoeler gewoon 60 graden. Dus die koeler er maar snel afgehaald en er een arctic orb opgeplaatst. En nu wordt ie nog maar 37 graadjes koud, en de hoogste die ik heb gezien ( niet oc) is 41.

Verwijderd

Volgens de specs kan die CPU tot 80°C hebben.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Zorg dat je een tubetje koelpasta te pakken krijgt en hermonteer het zaakje maar want die temperatuur is te hoog. Alles ook netjes vetvrij maken voordat je de koelpasta aanbrengt ( alcohol ). Pasta mooi vlak aanbrengen op de headsink met een bankpasje, heel klein beetje maar.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Is het niet zo dat deze P3B van Asus de temp. via de CPU leest?

Dan is een hogere uitkomst logisch, bij een Intern Thermal Core Diode meting....

www.hardwarex.nl

Verwijderd

op de intel site staat dat hun CPU's MAX 80 graden mogen worden.

Ik was toevallig vandaag even op die site.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Haal er toch maar gewoon een nieuw koelertje voor. 60 c is wat hoog voor gewoon gebruik, dat komt de levensduur niet ten goede en je hebt minder reserve..

• stduke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

ja k heb n katmai p3 450@558 mhz en bij mij is ie niet echt warmer geworden maaruh hij was eerst 40 - 50 c en nu komt ie niet hoger dan 40 graden ....

Signatures are so subliminal...

Pagina: 1