Toon posts:

[VC++] MSWord Koppeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag vanuit mijn programma een word document willen laten invullen.

Nou is de vraag.. Hoe doe ik dat?
Ik weet zelf wel hoe ik het moet doen vanuit Access (met VBA enz enz)
Maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat zou moeten aanpakken vanuit C++.

Heeft iemand voor mij tips, url's, voorbeelden, wat dan ook?

THX Already!

(PS. Ja ik heb al gezocht in google & ja heb ook al gezocht in de fora van GoT)

Verwijderd

't werkt eigenlijk op psies de zelfde manier als bij VB? gewoon tegen het word-ActiveX object aan babbelen.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm... Hoe?

• Unifex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 13:57
Hoi,

Als je op msdn zoekt naar office automation dan zou je al een eind moeten komen.

Mocht je de <office> header files en <office> cpp files nodig hebben deze kun jezelf genereren. Dit geeft je gelijk wat meer inzicht t.a.v. de object browser in vb.

<---- MS Quote
On the View menu, click ClassWizard, and go to the Automation tab. Click Add Class and choose From A Type Library. Browse to the Microsoft Word 97 type library Msword8.olb (or Msword9.olb if you are using Word 2000) and click OK. Select all of the classes the ClassWizard presents and click OK.
End MS Quote----->

Succes

Guess what we are not stupid, just ignorant!

Verwijderd

Topicstarter
aah kijk daar heb ik wat aan...
nu maar eens aan de slag met MFC, want ik ben er inmiddels achter dat ik daar niet onderuit kom.

Heb me tot nu toe prima gered met alleen C++ nu moet het dan maar echt eens.

Ik ga een opzoek naar tutorials/manuals over MFC. Iemand paar tips?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op woensdag 26 juni 2002 22:24 schreef Frenck het volgende:
aah kijk daar heb ik wat aan...
nu maar eens aan de slag met MFC, want ik ben er inmiddels achter dat ik daar niet onderuit kom.

Heb me tot nu toe prima gered met alleen C++ nu moet het dan maar echt eens.

Ik ga een opzoek naar tutorials/manuals over MFC. Iemand paar tips?
www.google.com?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
duhuu, ik bedoelde meer, als iemand toevallig een goede, handige of leuk weet, post die dan ff, GOOGLE weet ik zelf ook wel te vinden hoor.

(evenals ILSE, VINDEX, VINDEN, ALTAVISTA, ENZ ENZ)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op woensdag 26 juni 2002 22:28 schreef Frenck het volgende:
duhuu, ik bedoelde meer, als iemand toevallig een goede, handige of leuk weet, post die dan ff, GOOGLE weet ik zelf ook wel te vinden hoor.

(evenals ILSE, VINDEX, VINDEN, ALTAVISTA, ENZ ENZ)
The Code Project heeft naar mijn mening wel een aantal goede MFC dingen (dingen als custom controls, maar geloof ook een paar tutorials)
En misschien is dit nog wat: http://www.programmersheaven.com/zone15/index.htm (pagina werkt trouwens niet met mozilla, wel met IE)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Joh THX!
Pagina: 1