Aopen 32X wil niet op volle snelheid branden

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ok ik heb dus een probleem met me Aopen brander ik baal er van dat hij niet op 32X brand want dan gaat ie inhouden tot op +- 24X....

Maar daaaar heb ik m niet voor gekocht !!

Ik gebruik Nero 5.nogiets ( legaal ) en gebruik ata 100 kabels, en cd's die voor 32x geschikt zijn.

In de bios staat udma niet enabeled maar kan ik ook niet enabelen. ( schrijf ik dit goed :? )

Voor pc specs zie sig......

BVD

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

• Maku
Ga ik nu doen .... en sommige al wel geprobeerd....;)

• Maku
Goed ik heb die win patch gedownd en die Aopen flash maar hij brand nog steeds niet op 32X :( :(

Ik kan Udma maar niet inschakelen !! zowel in de bios als in windows niet :(

• Maku
:( niemand ??

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 19:58
bekend probleem met aopen branders, nog steeds geen oplossing (ik heb btw een 12x)

probeer je fikker eens op een aparte IDE poort te gooien.
als het geholpen heeft stuur ff een mailtje naar:

MisterE2002@zonnet.nl

thanx

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 19:58
ow sorry, je zegt dat ie brand op 24 i.p.v 32.

check je cd type, kan ie die snelheid wel aan. zo ja, probeer toch eeens een ander merk cd

Verwijderd

WORKAROUND:
Onder Nero kan je Justlink en JustSpeed uitschakelen. Door middel van JustSpeed uit te vinken, leest hij niet de kwaliteit van de CD terwijl die wel voor die snelheid gemaakt is. Je kunt als het goed is de CD wel op 32x branden. De CD is dan niet echt van denderende kwaliteit als de fabrikant wel beweert dat de CD op 32x kan branden.
Ik heb dit probleem ook gehad met slechte CD's en deze workaround toegepast.

Verwijderd

jumper er af jatten! :D

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28
Gebruik je idd wel 32x gecertificeerde cdtjes van een A-merk. Dit is namelijk zeker van belang.
Je kan checken of nero je snelheid ondersteunt door een willekeurige "data-cd" te maken. Dan op branden te klikken, zonder een cd in je brander te hebben zitten. Als het goed is geeft hij dan alle mogelijke snelheden aan.

Als je er namelijk al wel een cd in heb zitten checkt nero ism je brander op welke snelheid die max gebrand kan worden.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01
Probeer eens de AOpen cd die je erbij gekregen hebt, die deed het bij mij wel op 32 speed.

Waarschijnlijk zijn je cd's nog niet optimaal voor 32 speed en brand ie met 24 speed.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Een brander die hoger dan 24x brand, gaat pas in stappen naar de hogere snelheid, die bereikt ie pas over meer dan de helft van de cd. Ik weet niet meer waarom dit was, maar goed...

Verwijderd

50% pas? pfff waarom flashen die lite-on users die dingen naar 48x? voor 3 sec sneller een cd te bakken?

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49
Op donderdag 27 juni 2002 19:25 schreef Dannyke het volgende:
50% pas? pfff waarom flashen die lite-on users die dingen naar 48x? voor 3 sec sneller een cd te bakken?
eens een tweaker altijd een tweaker :D

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 19:25 schreef Dannyke het volgende:
Waarom klok je een processor over??

Tjah..die vraag die jij stelt, kan je voor al het overklokken stellen.

Das eigenlijk de reden dat ik gestopt ben met overklokken, het is gewoon niet meer nuttig.

Verwijderd

Als het goed is heeft AOpen een Nero AOpen patch op de AOpen site, door middel van deze patch kan Nero eindelijk je brander goed ondersteunen. Als je op de AOpen site naar je brander toe gaat, kan je daar ergens ook richting drivers gaan - ergens onderaan staat dan de Nero patch.
Pagina: 1