Modje heeft mijn topic in audio dichtgegooid. Normaal niet zo erg, maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag...
[topic=535336/1/25]
[topic=535336/1/25]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Damn, ik had het zelfs voor je opgezocht en aan JvS doorgepassed en dan is het nog niet goed ?Op woensdag 26 juni 2002 17:11 schreef vicz het volgende:
Modje heeft mijn topic in audio dichtgegooid. Normaal niet zo erg, maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag...
[topic=535336/1/25]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Nee, een DVI output is ook hetzelfde als "DVI passthrough" (als dat zo zou heten) een videokaart maakt er niet eerst VGA van om vervolgens weer naar DVI te gaan...Op woensdag 26 juni 2002 17:14 schreef Grrrrrene het volgende:
Volgens mij heeft JvS je vraag maar half gelezenMaar ik heb er verder geen verstand van, een passthrough lijkt mij toch wat anders dan een output
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Op woensdag 26 juni 2002 17:16 schreef JT het volgende:
[..]
Damn, ik had het zelfs voor je opgezocht en aan JvS doorgepassed en dan is het nog niet goed ?
En je antwoord staat er wel; hij HEEFT AC3-passthrough. Je hebt dus gewoon niet in die PDF gekeken. Conslusie: je bent te lui om zelf moeite te doen.
Maar die quote staat ook al in mijn (toch niet echt heel erg onduidelijke) sluitmessag!° S/PDIF Output (Stereo or AC-3 Output)
Zoals ik het lees ... heeft de nforce een AC3 Encoder die audio encodeert naar AC3. De vraag is kun je een signaal dat al ac3 is direct naar spdif output zenden... of zie ik dat verkeerd.Op woensdag 26 juni 2002 17:22 schreef JvS het volgende:
[..]
Nee, een DVI output is ook hetzelfde als "DVI passthrough" (als dat zo zou heten) een videokaart maakt er niet eerst VGA van om vervolgens weer naar DVI te gaan...
AC3 output over de digitale uitgang is gewoon AC3 passthrough. Misschien ligt dat aan mij, maar dat is gewoon logisch. natuurlijk gaat die kaart niet eerst de digitale AC3 gecodeerde datastream decoden naar zes losse analoge kanalen met de interne decoder om vervolgens van die 6 losse kanalen analoge weer een digitaal AC3 signaal te maken.
of is dat niet logisch?
dus de "AC3 out over S/Pdif" in combinatie met een beetje logisch nadenken levert je antwoord op.
Die quote is wel onduidelijk omdat het niet mijn originele vraag beantwoord.. wat doet dat ding met een ac3 signaal? Moet je je dvd speler dat signaal eerst decoderen en daarna encoderen door de chipset of kan het gelijk naar die spdif worden gestuurd..Op woensdag 26 juni 2002 17:27 schreef JvS het volgende:
ik wil het ook nog wel een keer quoten hoor:
[..]
Maar die quote staat ook al in mijn (toch niet echt heel erg onduidelijke) sluitmessag!![]()
Yeah sure, een dvd speler van 100 euro met ingebouwde Dolby Digital DecoderOp woensdag 26 juni 2002 17:35 schreef vicz het volgende:
[..]
Die quote is wel onduidelijk omdat het niet mijn originele vraag beantwoord.. wat doet dat ding met een ac3 signaal? Moet je je dvd speler dat signaal eerst decoderen en daarna encoderen door de chipset of kan het gelijk naar die spdif worden gestuurd..
En dat stond gewoon in die PDF. Ik zal het nog een keer quoten:Ofwel is er support voor ac3 passthrough?
° S/PDIF Output (Stereo or AC-3 Output)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik weet niet hoe jij dat wil interpreteren, maar vind je het (eerlijk zijn) niet een beetje HEEL erg onlogisch dat een geluidskaartchip WEL van 6 losse kanalen (die dan door een interne DVDrom decodeer (nooit van gehoord maarja° S/PDIF Output (Stereo or AC-3 Output)
Dan wil ik voor het antwoord graag naar deze post terugwijzen...Kan het ac3 signaal vanuit de dvd speler direct naar de SPDIF uit worden gestuurd of wordt het eerst gedecodeerd en daarna weer geencodeerd?
Sorry had het over de software dvd speler...Op woensdag 26 juni 2002 17:44 schreef JvS het volgende:
Een PC DVD speler decodeerd nooit een AC3 signaal. Je hebt weleens een PC van binnen gezien?
Goed zo zie ik het:Er zit een IDE-kabel in, die data naar de ide-controller stuurt, die het naar het moederbord stuurt. de DVD afspeel-software zorgt ervoor wat er verder met het signaal gebeurt. en die zorgt ervoor dat de audio bij de geluidskaart komt. Dat is toch wel basiskennis van een PC (toch?). Ik ben niet een grote tweaker-held (hey, ik ben een AV-er) maar weten hoe een PC in elkaar zit is toch wel iets wat je weet?
enfin, wat de geluidskaart er vervolgens mee doet lijkt me vrij duidelijk: namelijk het signaal OF decoden naar 6 analoge kanalen (als je het allemaal analoog aansluit) OF het doorsturen naar de digitale uitgang.
En wat staat er onder andere in die specs?
[..]
Ik weet niet hoe jij dat wil interpreteren, maar vind je het (eerlijk zijn) niet een beetje HEEL erg onlogisch dat een geluidskaartchip WEL van 6 losse kanalen (die dan door een interne DVDrom decodeer (nooit van gehoord maarja)) gedecode zouden moeten worden, weer een AC3 signaal gaat zitten bakken om dat over de digitale uitgang uit te sturen? Lijkt me zeer onlogisch.
Want dat vraag je:
[..]
Dan wil ik voor het antwoord graag naar deze post terugwijzen...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq