Toon posts:

Axis webcam bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het viel me op dat ze hier een hoop axis netwerkwebcams hebben hangen. Nu lijkt het me dat ik die via het netwerk dus wel kan bekijken, weet iemand waar die dingen standaard op geconfigureerd worden, of hoe ik binnen het netwerk een lijst met van die dingen kan vinden? Ik wil dus de streams van die webcams (die volgens mij voor bewaking gebruikt worden) kunnen bekijken.

Verwijderd

Nou een beetjuh zelf respecterende netwerkbeheerder zal er voor zorgen dat de beveiligings camera's niet toegankelijk zijn voor personeel.

Grote kans dat ze in een apart netwerk hangen of aan een Vlan ofzo... en dan ken je er never nooit niet bij. :?

Als je toch denk toegang te moeten krijgen dan zul je dat ff aan je baas moeten vragen, maar dan zal je ook moeten motiveren waarom je daardoor harder gaat werken en meer geld gaat verdienen :9

Verwijderd

Topicstarter
nou het is hier op de universiteit en ik vroeg me gewoon af of het kon :) Leuk om in je site in te hangen, plus dat ik de techniek wel grappig vind van die standalone webcams!

Verwijderd

Hey wat ik van Axis webcams weet is dat er gebruikers profielen op zitten. Zonder dat toestemming van de netwerkbeheerder zal je waarschijnlijk geen toegang krijgen. Verder kunnen de betere axis webcams ook data opslaan op het netwerk.

De webcams krijgen een normaal IP adres toegewezen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik vanaf een pc zoeken naar die ip's? Kijken wat voor data ze versturen/opvangen zodat ik het zelf kan bekijken? Ik snap dat het waarschijnlijk allemaal perfect afgeschermd is, maarja je moet wat als je niets te doen hebt he ;)