Stel ik heb de volgende query:
En die duurt 0.05 seconde om uit te voeren. Als ik nu de ORDER BY regel weghaal dan duurt de query ineens 0.35 seconde, 700% langzamer dus...
Hoe kan dit? Mij lijkt dat je DB minder hoeft te doen als ie niet hoeft te sorteren, hij mag dan lekker doen wat ie zelf wil en ik ga er van uit dat hij dan doet wat het snelste is? Lekker vaag dit
Iemand enig idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| SELECT t.topic_id FROM topics t, users u, posts p, posts p2, users u2 WHERE t.forum_id = 2 AND t.topic_poster = u.user_id AND p.post_id = t.topic_first_post_id AND p2.post_id = t.topic_last_post_id AND u2.user_id = p2.poster_id AND t.topic_type <> 2 AND p.post_time >=1023888507 ORDER BY t.topic_type DESC, t.topic_last_post_id DESC LIMIT 0,30 |
En die duurt 0.05 seconde om uit te voeren. Als ik nu de ORDER BY regel weghaal dan duurt de query ineens 0.35 seconde, 700% langzamer dus...
Hoe kan dit? Mij lijkt dat je DB minder hoeft te doen als ie niet hoeft te sorteren, hij mag dan lekker doen wat ie zelf wil en ik ga er van uit dat hij dan doet wat het snelste is? Lekker vaag dit
Iemand enig idee?