K7S5A met 512MB DDR mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb een K7S5A met nu nog gewoon sd ram maar wil graag overstappen naar ddr ram en dan wel 1 module. Nou heb ik zo wat topics gelezen en heb hierdoor het idee gekregen dat dit niet echt geod werkt.

Zijn er wel al mensen hier die 1 512MB module gebruiken en wat voor merk is dat dan, want het MOBO schijnt erg kieskeurig te zijn.
Ik zou het ook wel fijn vinden als de mensen waar het dus niet werkt ff hier posten, dan kan ik kijken of ik het risico wil nemen.

Verwijderd

waarom niet, probeer het tenminste je kan altijd nog terug naar de winkel gaan

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom zou dat niet werken, ik ben nou niet echt veel topics over problemen met 512 Mb modules tegengekomen..

Gewoon merkgeheugen nemen, niet die OEM shit.

• Sneezydevil
Nou het ligt volgensm mij ook niet zo zeer aan het geheugen maar meer aan het mobo, zo heb ik ergens een post gelezen van iemand die zei dat het helemaal nie mogelijk was en dat je dus voor 2 modudel van 256 moest gaan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me een beetje onzin, de enige echte geheugen problemen bij dat ECS board, treden bij het gebruik van meerdere pc-133 SDRAM modules op.

Verwijderd

kheb hier k7s5a, met rimmetje van 256 en 512 ddr :), loopt lekker :), ja moet mn sig nog ff aan passen :Y) (heb ut sinds gister)

• Sneezydevil
Op woensdag 26 juni 2002 16:13 schreef Webmasterok het volgende:
kheb hier k7s5a, met rimmetje van 256 en 512 ddr :), loopt lekker :), ja moet mn sig nog ff aan passen :Y) (heb ut sinds gister)
Blij te zien dat het toch mogelijk is wat voor geheugen heb je als ik vragen mag en welke revisie van het mobo?

• Erik1
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 16:07 schreef KillerAce_NL het volgende:
Lijkt me een beetje onzin, de enige echte geheugen problemen bij dat ECS board, treden bij het gebruik van meerdere pc-133 SDRAM modules op.
Ik heb hier 2 Infineon PC133 Modules (256MB) en het werkt prima. :)

Verwijderd

ik heb 512mb sdr noname prul allergoedkoopste ram,
ik d8 dat zal nooit gaan werken maar nee hoor werkt perfect.
Heb hem zelfs op 150fsb lopen dus van kieskeurig geloof ik niks.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals uit mijn bovenstaand postst blijkt, denk ook ik dat het niet compatible verhaal wat sommige users aandragen, gewoon bull is.
Heb zelf zat van die borden gebruikt/geleverd, met geen van alleen ram-problemen in wat voor vorm dan ook (sdram-ddr, whatever).

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb inmiddels ook een paar van die bordjes langs zien komen, met verschillende modules, en slechts 1 probleem:

met een, blijkbaar best baggere, pc2100 el-cheopo module gekocht bij gistron een hele tijd terug, doet ie erg moeilijk op de default instellingen (SPD). Als ik hem handmatig op CL3 zet, doet ie het perfect.

Verder ben ik geen problemen tegen gekomen. Laatst zag ie m'n 2e 256Mb dimm wel niet, maar dat kwam omdat ie er niet goed in zat.

Ik blijf het een geweldig bordje vinden. Als nou speedfan eens een keer werkte was ik er helemaal dolblij mee :)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Erik1
  • Niet online
Als nou speedfan eens een keer werkte was ik er helemaal dolblij mee :)
Speedfan werkt prima op dit bordje hoor :Y)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Check de specs, er kunnen prima twee 512MB DIMM's op (184 of het tragere 168 pins spul). Als het niet zou werken zou het wel bekend zijn. Dit is een heel klein beetje vragen naar de bekende weg, heb iets meer vertrouwen zou ik zeggen, zeker als je fatsoenlijk merk spul koopt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.