Toon posts:

e-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K zag net n andere topic over het maken van n ftp-server, met mijn router moet dat ook kunnen. Eerdere pogingen van mij mislukten echter :( Weet iemand hoe het wel moet?
Ik heb n E-tech DSL/Cable Router.

Verwijderd

Ik neem aan dat je een ftp server wilt vrijgeven voor communicatie vanaf internet.
Dit kun je via het administratieve menu regelen, bij poort mapping of forwarding. Je kunt daar het IP adres van je server opgeven en de poort waarop de communicatie binnenkomt.
Als dit niet is wat je bedoelt wees dan iets specifieker, want ik zou het ook kunnen lezen als een ftp server van je router maken, en dat kan echt niet met dit type. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een stukje van mijn eigen hardeschijf als fpt server laten dienen, zodat dat stukje hd op i-net is aan te spreken.

Ik ben met portmapping bezig geweest, maar dan moet je eerst een vast ip-adres kunnen instellen. Daarvoor moet je de dhcp-server uitzetten. Als ik die uit zet en ik maak een vast ip, dan kan ik niet meer i-netten. :(

Verwijderd

OK dat is een iets ander verhaal.
Je zult dan server software moeten installeren waarmee je de mappen beschikbaar kan stellen. Ik ben niet zo op de hoogte van al deze servers, maar de search moet wel wat kunnen melden. Vervolgens start je de server op, meestal op poort 21. Je moet dan het IP adres van de computer en poort 21 vrijgeven in de router.
Welk OS heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat lukt dus nu juist niet..ik kan geen vast ip instellen omdat ik dan niet meer op i-net kan :( ... ik heb win 98 SE

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

Bij www.no-ip.org kan je een proggie downloaden, waarbij je een hostname krijgt, bijv. leo.no-ip.com dat kan je dan invullen i.p.v. je ip adres. dan wordt het zoiets als ftp://leo.no-ip.com

Een FTP server waarbij ik goede ervaringen heb onder win 2k advanced server is bulletproof FTP server! :)

inderdaad AAD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 16:01 schreef edgar108 het volgende:
Bij www.no-ip.org kan je een proggie downloaden, waarbij je een hostname krijgt, bijv. leo.no-ip.com dat kan je dan invullen i.p.v. je ip adres. dan wordt het zoiets als ftp://leo.no-ip.com

Een FTP server waarbij ik goede ervaringen heb onder win 2k advanced server is bulletproof FTP server! :)
Als ik dat zou doen houdt de router alles tegen :(

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:58 schreef anaconda het volgende:
Ja, dat lukt dus nu juist niet..ik kan geen vast ip instellen omdat ik dan niet meer op i-net kan :( ... ik heb win 98 SE
Je kunt in je router waarschijnlijk ook een fixed ipadres op het macadres van je netwerkkaart instellen. Zodat elke keer als je een dhcp-lease aanvraagt je het zelfde ipadres krijgt.

Verwijderd

Fixed IP adres op je MAC adres werkt niet. Het heeft iets te maken met het niet meer kunnen vinden van de DNS servers van je provider. Je zult enige instellingen op je computer moeten veranderen. Het

In het venster eigenschappen van je netwerkverbinding vul je de volgende gegevens in

Gateway: ip van je router waarschijnlijk 192.168.1.1
Primary DNS: eerste dns server van je provider
Secundary DNS: tweede DNS van je provider

Bij mij werkte het op die manier prima.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
als ik jouw was zal ik eens de engelse handleiding goed doorlezen dan krijg je een indruk hoe de router in mekaar zit en daar staat precies in hoe je dit probleem kan oplossen !

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:15 schreef Deom het volgende:
Fixed IP adres op je MAC adres werkt niet. Het heeft iets te maken met het niet meer kunnen vinden van de DNS servers van je provider.
Gelul (NOFI :))

Misschien dat het bij E-Tech routers niet werkt, maar dan is dat meer een firmwareprobleem dan dat het niet kan. Ik gebruik zelf een Vigor router en daar kan ik tot 10 fixed ipadressen instellen. Die worden toegewezen aan de hand van het macadres van je netwerkkaart.

Je moet uiteraard wel de locale ipadressen invullen als fixed ip (dus de 192.168.1.* range), en niet eventuele extra externe ipadressen die je toegewezen hebt gekregen van je provider.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:27 schreef mmmuttley het volgende:

[..]

Gelul (NOFI :))

Misschien dat het bij E-Tech routers niet werkt, maar dan is dat meer een firmwareprobleem dan dat het niet kan.
Of het een firmware probleem is weet ik niet. Ik heb de laatste firmware, maar vindt het geen probleem. Vind het dus niet echt gelul omdat de topicstarter een E-tech router heeft. Dus in zijn geval, waar we het over hebben, werkt het niet, en zal hij de oplossing moeten proberen zoals ik die heb aangedragen, omdat die wel werkt.

• _MaLa_
bij de etech werkt het gewoon met de nieuwste firmware hoor heb net gekeken.. je kan er zelfs 11 inzetten

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:42 schreef _MaLa_ het volgende:
bij de etech werkt het gewoon met de nieuwste firmware hoor heb net gekeken.. je kan er zelfs 11 inzetten
Wordt toch wel benieuwd. Veel nieuwer dan de firmware versie 1.25 kun je niet hebben (24 mei 2002/21 mei 2002). Waar vindt jij die opties dan.

Verwijderd

Topicstarter
kzal iig de nieuwste firmware ff installeren, en ff kijken of het werkt als ik de gateway van de router instel bij m'n netwerk kaart.

k had die handleiding trouwens al goed bestudeerd :)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 17:44 schreef anaconda het volgende:
kzal iig de nieuwste firmware ff installeren, en ff kijken of het werkt als ik de gateway van de router instel bij m'n netwerk kaart.
Vergeet ook niet de DNS servers van je provider in te stellen.

• xtr3me
  • Niet online
ik heb ook een ftp achter deze router, werkt perfect gewoon bijv. poort 2121 - 2123 doormappen, en in je ftpdeamon passive aanzetten en een poortrange daarvoor in stellen, deze uiteraard ook op je router doormappen, (meestal hou je toch het zelfde ip adres, van je interne netwerk, heb ik ook) :7
als je nog vragen hebt stel ze maar...

Verwijderd

Topicstarter
hm..wast dns van chello? k kan t nergens op de site vinden. En dei brief van chello waar het instaat ben ik kwijt :(

ah.. 1 heb ik al

• _MaLa_
Op woensdag 26 juni 2002 18:03 schreef Mmore-323 het volgende:
ik heb ook een ftp achter deze router, werkt perfect gewoon bijv. poort 2121 - 2123 doormappen, en in je ftpdeamon passive aanzetten en een poortrange daarvoor in stellen, deze uiteraard ook op je router doormappen, (meestal hou je toch het zelfde ip adres, van je interne netwerk, heb ik ook) :7
als je nog vragen hebt stel ze maar...
jah klopt..

ik gebruik voor men server een vast ip adres en de clients dhcp werkt perfect

off-topic:

wie werkt er hier achter een e-tech router met edonkey2000 ?

wat zijn je instellingen ?

Verwijderd

Topicstarter
ahh..bedankt, nu ik t dns en gateway heb ingesteld kan ik inderdaad werken met n vast ip :) nu nog ff n progie installeren.

• xtr3me
  • Niet online
ik gebruik edonkey 2000 met m'n router werkt perfect... :D

• _MaLa_
Op woensdag 26 juni 2002 18:52 schreef Mmore-323 het volgende:
ik gebruik edonkey 2000 met m'n router werkt perfect... :D
welke firmware heb je ? en wat heb je extra ingesteld ?

• xtr3me
  • Niet online
ik heb de nieuwste firmware, en ik kon ergens een poort instelle bij endonkey2000 (ik denk bij de installatie) en die heb ik op me router doorgemapt..., draait perfect...

• _MaLa_
Op woensdag 26 juni 2002 19:05 schreef Mmore-323 het volgende:
ik heb de nieuwste firmware, en ik kon ergens een poort instelle bij endonkey2000 (ik denk bij de installatie) en die heb ik op me router doorgemapt..., draait perfect...
heb jij hem bij virtual server doorgemapt of bij special applications ?

bij mij werkt het alleen met virtual server helaas

• xtr3me
  • Niet online
ik heb ze bij beide ingesteld...

• _MaLa_
Op woensdag 26 juni 2002 19:39 schreef Mmore-323 het volgende:
ik heb ze bij beide ingesteld...
hij hoort het officieel te doen met alleen special applications maar werkt niet.. dus heb nu virual server..

euhm welke poorten heb je ingevuld ?

tnx in iedergeval

• xtr3me
  • Niet online
ik heb een poort boven de 1024 genomen, en een passive range van 50.
omdat ik quicknet heb is alles beneden poort 1024 afgesloten :(

Verwijderd

Vraagje aan degenen bij wie het wel werkt:
Ik wil mn FTPserver op mn LAN ook beschikbaar stellen op t internet, maar krijg t niet aan de gang met mn e-tech router.
Ik heb in virtual server port 20 en 21 doorgemapt naar het lokale ip-adres van mn ftp-server, maar helaas pindakaas.
Wie wil me zijn configuratie doormailen ????

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:49

radial

Watch out

Niet om dit topic omhoog te gooien maar omdat het om een etech met problemen gaat.

Sinds afgelopen dinsdag heb ik eindelijk adsl, dus gelijk aan het werk om alles aan de gang te krijgen, en binnen 10 min werkte alles en zat ik op internet.
Na een nachtje slapen dacht ik ga ff mail kijken en noppes niks werkte meer; het enigste wat er brande was het rode power lampje en het lampje van ready was aan het knipperen, verder was alles uit.

Na de stroom eraf gehaald te hebben nog enkele malen geprobeerd, maar niks werkte meer kon zelfs niet meer de router benaderen.

Iemand enig idee wat hiermee aan de hand is? heb al mailtjes naar etech en routershop gestuurd maar nog geen reply ontvangen.

het gaat hierbij dus om de etech adsl-modem/router/switch

20xSF170s - ozo

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:52
Ik zie dat de meeste problemen al zijn opgelost, maar anders heb ik mijn screen voor niks genomen :P

Afbeeldingslocatie: http://files.xtreme-gaming.net/Kolonel_E/Virtual%20Server.JPG clickable

onderaan kan je de doorschakeling naar je ftpserver aanzetten
en jah ik heb alle poorten open, niet op letten.. ik moest een gameserver starten..

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
even een vraagje over de etech router. Is er een mogelijkheid om deze te configureren via een console (dus niet met webinterface) ? Ik kan niets vinden in de manual, maar het lijkt mij dat dit toch moet werken.
Pagina: 1