Printer delen met 2 kabels??

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Is het mogelijk om een printer te delen via 2 kabels aan 2 pc's?
pc 1 ----> USB kabel
pc 2 ----> Seriele kabel?

Hij staat nu in een netwerk dooverbonden maar da's lastig.

Verwijderd

een printer op een seriele kabel, bedoel je niet een paralele kabel?

maar ik geloof dat dit hier al een keer aan de orde is geweest en dat het wel kon ja

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 01:17
Op woensdag 26 juni 2002 15:17 schreef enigma het volgende:
een printer op een seriele kabel, bedoel je niet een paralele kabel?
Serieel bestaat wel hoor.. best nog wel veel printerrs hebben dat, zijn met name niet voor thuisgebruik :), daar kom je eingelijk aleen maar parralel, en usb tegen, of draadloos, infrarood, ,etc...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:19 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Serieel bestaat wel hoor.. best nog wel veel printerrs hebben dat, zijn met name niet voor thuisgebruik :), daar kom je eingelijk aleen maar parralel, en usb tegen, of draadloos, infrarood, ,etc...
Maar een printer met usb en serieel, heb ik nog nooit van gehoord :)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Moet kunnen hoor...heb hetzelfde met een scanner gedaan. Niet tegelijk proberen te scannen of printen..vind ie niet leuk :)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Is zeker mogelijk met 2 pcs op 1 printer met behulp van 2 parallele kabels, daar zijn namelijk automatische switches voor te krijgen.

Het merk kan ik zo even niet noemen, maar zoek anders even op printer of parallel port switch, moet te vinden zjn lijkt me zo.

ps. 1 advies installeer wel de juiste printer driver, want als de versie ook maar even afwijkt dan (vb. LJ 4000p ipv LJ 4000 Plus) krijg je gekloot met je switch en kan je na het printen telkens je printer en pc weer opnieuw starten ;)

Verwijderd

Emmm een switchbox????

Parallele kabels?? Die lopen dan parallel aan???

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Niks met netwerk lopen? Naar Internet ofzo? Dan kun je 1 pc printserver maken.

Maar 2 kabels tegelijk, is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen. Of idd gewoon een switchbox. Maar die kost geld en wij zijn nederlanders he ... :+

==
hoi

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat werkt volgesn mij prima. Ik zou geen reden kunnen noemen waarom ze het niet zouden doen.

Maar dan niet alletwee tegelijkertijd printen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Een switchbox wil ik dus juist omzeilen en ja ik bedoelde paralel idd, foutje.
Dus de paralelle kabel naar 1 pc en de USB kabel naar de andere pc zodat vaders en moeders onafhankelijk van de andere pc kunnen printen.
Nu moet eerst de host aanstaan voordat de client kan printen en dat vind ze lastig.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07
Gewoon proberen

Sommige printers pikken het (oa eentje van hp)

een andere niet die schakelt bij het inprikken van een usb connector de paralelle aansluiting uit (Canon)

Repareren doe je zo.

Pagina: 1