Ik heb hier een Compaq Pressario
van een vriendin van mij. Er zit een moederbord in met een VIA MVP4 chipset met shared memory videokaart. Ik heb er Windows 2000 opgezet en de nieuwste Via 4 in 1 drivers. De PC draait nu in standaard VGA mode en ik krijg de Windows 2000 video driver voor de MVP4 chipset met geen mogelijkheid geinstalleerd. Ik heb alles al geprobeerd en van verschillende webzites verschillende versies van de driver opgevist. Ik heb al uren zitten klooien. Wie is er bekend met dit probleem en heeft het antwoord? Alvast bedankt.
hmmm ik heb een aopen bordje met dezelfde chipset (trident cyberblade !?!?) Maar bij mij in mijn server werkt hij gewoon met de standaard drivers van mijn mobo volgens mij. Ben nu niet thuis, maar ik kijk vanavond wel even welke drivers ik heb
ik heb even gekeken het is een Trident Video Accelerator Blade 3D/MVP4
Driver voor win2k
ftp://ftp.aopen.com/pub/driver/mb/via/agp/mx59pro/win2k.exe
deze werkte voor mij ook. (2000 sever)
Driver voor win2k
ftp://ftp.aopen.com/pub/driver/mb/via/agp/mx59pro/win2k.exe
deze werkte voor mij ook. (2000 sever)
Helaas niet gelukt. Die Compaq's lijken wel een ander product ID te gebruiken zodat de standaard drivers niet willen werken. Ik heb Win 98 erop gezet weer, en de standaard drivers die ik op de Asus site had gevonden waren ook niet bruikbaar. Gelukkig stond er nog een Compaq installatie directory op de harde schijf. Nu doet de videodriver het gelukkig wel, alleen helaas dus onder Win 98....
Pagina: 1