Toon posts:

virusscanner op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server op freeBSD draaien en een paar PC's er achter hangen met Windows :( die regelmatig virussen krijgen (gebruikers zjn noobs).

Bestaan er ook proggies voor FreeBSD die het binnenkomende verkeer scannen op virussen??

De FreeBSD is een router via NAT.

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Kijk een wat eruit komt met de search..

Ik denk dat je versteld staat.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 14:49 schreef Rembrand20 het volgende:
Kijk een wat eruit komt met de search..

Ik denk dat je versteld staat.
Helaas de search werkt bij mij vaak niet, nu net weer wel :) maar toen ik hem poste niet.

Ik zal nu ff gauw kijken voordatmijn browser weer crasht.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op woensdag 26 juni 2002 14:30 schreef sjorsie het volgende:
Ik heb een server op freeBSD draaien en een paar PC's er achter hangen met Windows :( die regelmatig virussen krijgen (gebruikers zjn noobs).
Ik neem aan dat je hier op e-mail doelt... :?
Bestaan er ook proggies voor FreeBSD die het binnenkomende verkeer scannen op virussen??
Je kan je mail scannen op virussen (ben eens iets tegengekomen op de website van Linuxjournal, is wel Linux... maar misschien heb je er wat aan!)

Je kan natuurlijk ook iets icm samba en een virusscanner doen... eerst scannen en dan toegankelijk maken voor de gebruikers... misschien kan je ook iets doen met een proxy server :?
De FreeBSD is een router via NAT.
Packets kan je niet scannen op virussen... met iptables onder Linux kan je wel Codered e.d. blocken.. maar andere virussen niet.

My weblog

Verwijderd

Voor e-mail zijn er verschillende producten. Je kan een prog als Amavis gebruiken en die koppelen aan een virusscanner voor unix.

Een product als RAV antivirus verzorgt gelijk de plugin in je mailserver. Dan heb je Amavis niet nodig.

Tegenwoordig worden ook gateway scanners aangeboden. Die scannen dus al je netwerkverkeer door je gateway. Volgens mij heeft Trend Micro zo'n product voor unix.

Al met al genoeg keuze en mogelijkheden.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Iemand die ik ken heeft postfix dat onder Linux draait zo aangepast dat het de virusmails eruit filtert!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31
mailscand

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 17:54 schreef mdd het volgende:

Een product als RAV antivirus verzorgt gelijk de plugin in je mailserver. Dan heb je Amavis niet nodig.
Heb je gelijk in. Dat is echter wel een evaluation versie van 60 dagen en kost nogal een duit. Niet echt een optie voor de gemiddelde thuisgebruiker...

• maquiz921
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hallo,
misschien is dit wat: www.antivir.de
voor Files scannen en Mail scannen
gratis licensefile aanvragen en redelijk makkelijk
te installen...

Farting is Futile

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 20:52 schreef dystopia het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Dat is echter wel een evaluation versie van 60 dagen en kost nogal een duit. Niet echt een optie voor de gemiddelde thuisgebruiker...
Ziek, betalen voor een product dat in *NIX gebruikt wordt :{
Iig best zeldzaam :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net Debian + Exim + Exiscan geinstalleerd, met RAV (kan ook met McAfee, als je 'n XS4ALL abonnement hebt, kan je die gratis krijgen).

Mooi topic hierover:
[topic=150234/1/100]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 13:54

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Op woensdag 26 juni 2002 23:20 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, er zijn genoeg commerciele unix producten, vooral mailservers, firewall's, load-balancers e.d.
nee dus :P

Verwijderd

Topicstarter
het is helaas geen mail server dus aan mail scannen heb ik niks.

Ik zoek iets dat bv gedownloade bestanden kan scannen.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 23:20 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Nou ja, voor een bedrijf (ISP bijv.) is de prijs een fractie. Even nagekeken: RAV antivirus voor mailservers kost voor 1 bak $300. Dat is niks voor een beetje bedrijf en het kan ook een hoop ellende voorkomen.. maar voor een thuisgebruiker :?
Pagina: 1