Goedkope, goede en snelle scanner? HP3300/3400?

Pagina: 1
Acties:

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik wil een simpele scanner aanschaffen. Niet te duur dus! Heeft iemand ervaring met een goedkope scanner en met de bijbehorende scanner software. Is er scannersoftware waar de prescan meteen de eindscan kan zijn? Dus gebied selecteren en hup saven!

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
De scansoftware van de HP3300c is slecht. Drivers kun je niet downloaden. HP support scheept je af met smoesjes of antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt (en ik stel ze toch netjes en heel duidelijk).

De HP3300C kan in sommige gevallen inderdaad zonder rescan een eindscan produceren uit de preview, maar vaak word je dan voor de gek gehouden omdat 'ie gewoon interpoleert.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik geef bij scanners meestal de voorkeur aan Canon boven HP. HP is naar mijn mening weer beter met printers. Zelf heb ik een Canon 656U, en dat is een goeie en ook nog mooie scanner. HP heeft meer ruis in de scans zitten, de scherpte is iets minder, en de kleuren zijn wat minder mooi.

De HP 3300 en 3400 heb ik allebei overwogen, maar toen ik las dat ze zo vreselijk traag waren ben ik verder gaan kijken. Bovendien zijn het vrij grote en logge kasten. De Canon 650/656 zijn technisch identiek, en het zijn de kleinste/dunste scanners die er te krijgen zijn. Voor 199 piek heb je een scanner die z'n voeding uit de USB poort haalt, compact is, en hele goeie scherpe en mooie scans maakt.

De software en drivers zijn trouwens ook prima :) Het _enige_ nadeel van Canon vind ik dat er geen drivers voor Linux zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

qua snelheid moet je epson nemen! (check maar wat reviews en tests)
de software die erbij zit is ook goed, alleen de prijs...
de epson perfection 640 kost iets van 359 piek geloof ik, weet niet wat je er aan uit wilt geven, maar zo'n hp ding heb je volgens mij al voor de helft van dat geld! dus...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:29

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 13 juli 2001 09:54 schreef Bertrik het volgende:
De scansoftware van de HP3300c is slecht. Drivers kun je niet downloaden. HP support scheept je af met smoesjes of antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt (en ik stel ze toch netjes en heel duidelijk).

De HP3300C kan in sommige gevallen inderdaad zonder rescan een eindscan produceren uit de preview, maar vaak word je dan voor de gek gehouden omdat 'ie gewoon interpoleert.
He, weer iemand met problemen met HP 3300C en de ongelofelijke l*l die de mailtjes van mij beantwoord :)

Verwijderd

Wat betreft scanners zijn er op tweakers redelijk wat tests te vinden, daaruit komen als beste de epson 640U en de agfa snapscan
De agfa is echt een goede budget scanner, met wat mindere kwaliteit dan de epson, maar perfect voor de kleine beurs. De epson 640U is bij verschillende tests als beste uit de bus gekomen, zowel de kwaliteit als de snelheid en de prijs. Ook de software is heel makkelijk en de scanner is enorm snel. Succes

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
ik heb zelf een Hp 3400 en ben er wel tevreden mee. Ik zit niet hele boekwerken tegelijk in te scannen, dus snelheid is voor mij minder belangrijk. heb ook geen idee wat snel is en wat niet. hij voldoet iig.
Ik weet niet wat je er precies mee wil doen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Ik heb gisteren een epson 640U aangeschaft en hierbij is het inderdaad mogelijk om met het standaard scanproggie meteen een eindscan te maken, volgens mij is het bij geen enkele scanner mogelijk om de prescan meteen de eindscan te laten zijn, omdat er ook ziets bestaat als selecteren van te scannen gedeeltes.Verder vind ik dat de hp scanners foto's redelijk flets inscannen, zeker in vergelijking met een epson die de kleuren van foto's bijna 100% identiek scant

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
HP scanjet 3300C is alweer een tijdje EOL. DE opvolger daarvan is de 2200C.

En ik zou een Agfa e20 of e25 nemen.

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb de HP4300C. Ik vind het een prima scanner en in een recente test was deze scanner ook nog de snelste (hier werden geloof ik ook een Epson en de Agfa Snapscan getest).

Maar de 4300C is wel weer ietsje duurder.
Pagina: 1