[batch] File maken

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Mijn eerste topic in P&W, dus hoop dat ik niks tegen de regels doe ;)

Ik wil graag een batch file maken omdat ik een scherm wat ik krijg bij het opstarten automatisch wil weghebben door op OK te drukken. Ik heb via google gevonden dat je een txt moet maken en die renamen naar .bat . Nu moet ik alleen de inhoud maken en daar kon ik niks over vinden via search. Ik krijg een klein venster bij opstarten en via "OK" gaat dit scherm weg. Kan ik een batch file maken met de opdracht dat hij bij windows opstarten automatisch dat venster met OK weg haald :? Kan iemand me opweg helpen :)

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Je wilt een batch bestand dat met MS-Windows objecten gaat werken? Volgens mij kan dat niet echt (tenzij je bat bestand weer andere executables gaat aanroepen, maar dan moet je nog weten hoe je via die .exe die OK knop weg krijgt.)

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 09:37
Je zou de tool scriptit eens kunnen proberen al weet ik niet of dat precies is wat je zoekt...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 22:16
Batch files die met grafische windows componenten werken gaat idd niet lukken.

In een batch file kun je opdrachten kwijt ala :
code:
1
2
3
4
5
dir
cls
net use
copy
...

Welk venster is dat eigenlijk dat er getoond wordt, en waarom wil je dat weg?

https://fgheysels.github.io/

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Hmm grafishe OK knop gaat niet lukken.

Misschien dat je aan deze code zat hebt:

@echo off
echo OK
pause > nul
cls
exit

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16
Batch files zijn een DOS-ding en kunnen eigenlijk geen Windows applicaties beïnvloeden (al biedt Windows NT daar wel wat interface utillities voor aan).

Wat jij wilt bereiken is in ieder geval niet zo eenvoudig, als ik je tenminste goed begrijp. Ik zou gewoon die hele dialogbox uit de applicatie slopen, maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een applicatie schrijven die automatisch op OK drukt (en ik geloof dat ook dat 't tegen de regels is om daarover in details te treden).

Als je het 'goed' wilt doen, zul je dus een Windows applicatie moeten schrijven, die NA de betreffende applicatie opstart, het juiste venster opzoekt en daar een IDOK commando naar toe stuurt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Thanks voor alle snelle reply's, ga ff kijken naar script it :)
Pagina: 1