| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Tja, als je het bios van dat moederbord kunt updaten, dan ben je er al uit..Op woensdag 26 juni 2002 13:57 schreef Savages het volgende:
Als ik de schijf op het moederbord aansluit vind ie de schijf niet, dat is een Ata33-aansluiting.
Overigens zou die hdd ook door NT moeten worden herkend zonder dat de bios die schijf herkend.. Zolang hij maar van die andere drives boot..
Dat was mijn idee ook... alleen zodra ik iets kopieer (alstie op de highpoint-controller zit) dan crasht NT, en hard ookOp woensdag 26 juni 2002 14:17 schreef Twynn het volgende:
[..]
Tja, als je het bios van dat moederbord kunt updaten, dan ben je er al uit..
Overigens zou die hdd ook door NT moeten worden herkend zonder dat de bios die schijf herkend.. Zolang hij maar van die andere drives boot..
En gewoon op het moederbord werkt ook niet.. dan detecteerd ie de schijf niet... en ik heb geen bios-updates voor het moederbord..
moederbord is BTW een Dual-p3 bord van Chaintech, de 6BDU M101, daar valt alleen niet veel voor te vinden...
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
heb er dan niemand ervaring mee??
ik moet die 80GB draaiende hebben... via de ata-66 controller crasth ie zodra er iets gekopieerd wordt (met bios en driver update van kaart naar nieuwe beta-versie, crasht NT bij opstarten al) en aansluiten op moederbord werkt ook niet, dan detecteerd ie de schijf niet.
ik moet die 80GB draaiende hebben... via de ata-66 controller crasth ie zodra er iets gekopieerd wordt (met bios en driver update van kaart naar nieuwe beta-versie, crasht NT bij opstarten al) en aansluiten op moederbord werkt ook niet, dan detecteerd ie de schijf niet.
Welk moederbord is het precies? Ik heb namelijk ook die controller op mn mamaplank en hij wil gewoon niet werken met mn IBM 40Gb en zowel met mn Maxtor 80Gb. Maar ik heb van anderen weer gehoord dat de controller het bij hen wel goed deed (zeer vreemd dus). Ik heb als oplossing een Promise ata100 controller erbij gezet en dat werkt uitstekend. Als je die 80Gb schijf op je 33 controller wil hangen zal je toch een bios-update moeten doen.
Zoals bovenaan al vermeld gaat het om de Chaintech 6bdu m101, een dual P3 moederbord... Daar zijn er volgens mij niet veel van gemaakt, en er zijn dus ook bijna geen bios-updates voor...Op donderdag 27 juni 2002 08:56 schreef Heideroosje het volgende:
Welk moederbord is het precies? Ik heb namelijk ook die controller op mn mamaplank en hij wil gewoon niet werken met mn IBM 40Gb en zowel met mn Maxtor 80Gb. Maar ik heb van anderen weer gehoord dat de controller het bij hen wel goed deed (zeer vreemd dus). Ik heb als oplossing een Promise ata100 controller erbij gezet en dat werkt uitstekend. Als je die 80Gb schijf op je 33 controller wil hangen zal je toch een bios-update moeten doen.
Zoals het er nu naar uit ziet moet ik dus inderdaad nog een nieuwe ata-controller erbij prikken!??
Lijkt me dan wel, maar die dingen zijn niet echt duur hoor, die van mij kostte iets van 50E.
dohh...Op donderdag 27 juni 2002 09:26 schreef Heideroosje het volgende:
En als je die promise geinstalled heb en je gebruikt je highpoint niet meer, moet je die ff uitschakelen bij je device manager. Als je dit niet doet kan je nog steeds blauwe schermen krijgen
als ik dan toch een nieuwe koop, dan vervang ik hem uiteraard door de nieuwe kaart..
Pagina: 1