Toon posts:

conflict 2 reepjes geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een apacer 2100 ddr 256 mb geheugen in de comp zitten.
Onlangs een kingston reepje(zelfde specs) erbij gekocht. Probleem is dat de bak nu een stuk instabieler wordt. 3dmark draaien zonder vastlopen lukt niet met beide reepjes erin. wel met 1 van beide afzonderlijk erin.

iemand een oplossing? dit is namelijk niet de eerste keer, maar dacht eerst dat het aan "goedkoop geheugen" lag ivm met mijn Athlon xp. maar kingston is geen troep dacht ik.

ps heb een gigabyte ga7-dxr moederbord

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou het eens proberen in verschillende volgorden en verschillende combinatie van geheugenbanken

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:23
Misschien kun je even met dit proggie je geheugen testen: http://www.teresaudio.com/memtest86

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
verschillende volgorde geprobeerd al een paar keer, echter geen succes. Misschien ben ik wel stuck on 256 mb forever :(. of moet een 512 reepje halen 'lijk, maar ping ping.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

khad t zelfde probleem op een a7v met 2 x corsair, maar kga een van die reepjes trugsturen, want t werkt geoon, niet, alleen als je t underclockt en de aller loste timings erop gooit :(

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sinds ik er een reepje van 128 Mb van Apacer bij heb gegooid is mij systeem ook een stuk onstabieler geworden. Als ik een spel opstart, dan laad ie meestal wel, maar net voordat ik wil spelen, dus in het spel restert ie automatisch. Volgens de verkoper lag het aan de voeding (toen 250 watt) is combinatie met een GF 4 MX 440. Ik heb dus een voeding van 300 watt gekocht, maar dat helpt niet. Mijn OS is Win XP Prof.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
beide reepjes afzonderlijk(dus apacer en kingston) doen het dus wel prima. want met die apacer werk ik nu al een paar maanden probleemloos. bij elkaar gaan ze moeilijk doen. :'(

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ga binnenkort 256MB erbij kopen, ik heb nu 256MB DDR PC2100 Apacer. Ik ben nu bang dat er iets mis zal gaan, heeft iemand tips watvoor geheugen te kopen?

Bij m'n vorige computer is alles goed gegaan, daarin zat 64MB Noname PC100 SDRam, en ik heb er 64MB Apacer PC133 CL2 SDRam bijgegooid. Hij nog steeds als een zonnetje, ook na de OC, sinds eergister.

Verwijderd

Ik zie dat wel vaker hier om mijn werk, dat 2 verschillende merken geheugen (vaak zelfs 1 leverancier, maar 2 verschillende merken dimm) niet 100% met elkaar willen samenwerken. Ik adviseer meestal om zeker de laatste bios te hebben, omdat die vaak compatibility problemen met bepaalde geheugen types oplossen. Als dat niet werkt (en ik ga ervanuit dat elke individuele dimm in alle sloten foutloos werkt), dan adviseer ik meestal om te zoeken naar een andere PC en kijken of de klant 2 dimms wan hetzelfde merk kan vinden en dan het 'off-brand' dimm in die machine to stoppen en de 2 van hetzelfde merk in de 'te upgraden' PC te stoppen.

Verwijderd

denk gewoon brak geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 15:07 schreef norud het volgende:
denk gewoon brak geheugen
dat denk ik niet.....want dit is al mijn 3de reepje geheugen die ik erbij probeer te stoppen. eerst 2 wat goedkopere en nu een kingston. en nogmaals individueel prima in orde. denk dat ik maar gewoon ga ruilen voor een 512 mb (tegen bijbetaling 'lijk):'(
Pagina: 1