Ik heb al een tijdje met de search zitten zoeken, maar kan het antwoord op m'n probleem niet vinden.
Ik ben met een nieuws systeem bezig waarbij ik wil bijhouden wanneer een visitor een nieuwsitem bekijkt. Er kunnen namelijk reacties op gegeven worden en ik wil op de voorpagina laten zien hoeveel nieuwe reacties er zijn
Het opslaan van die cookie gaat allemaal prima, het uitlezen echter niet
dit is hoe ik 'm opsla:
ik moet daar nog een expiretijd aan geven, maar dat doet er nu even niet toe (blijft gewoon bestaan zolang m'n sessie blijft bestaan, toch?)
dit is hoe ik 'm opvraag:
als ik dan de $cookievalue echo, zie ik nix.
Ik heb ook nog print_r($HTTP_COOKIE_VARS); geprobeerd, maar dan zie ik alleen maar de cookie die is aangemaakt om m'n sessie in op te slaan. Maar als ik in netscape bij de cookies kijk, dan staat die met het news_idx er toch echt wel tussen!
Kortom, ik zie niet waar het fout gaat
Ik ben met een nieuws systeem bezig waarbij ik wil bijhouden wanneer een visitor een nieuwsitem bekijkt. Er kunnen namelijk reacties op gegeven worden en ik wil op de voorpagina laten zien hoeveel nieuwe reacties er zijn
Het opslaan van die cookie gaat allemaal prima, het uitlezen echter niet
dit is hoe ik 'm opsla:
code:
1
2
| // $news_id bevat de id van het nieuwsitem
setcookie ("news_id".$news_id, date(YmdHis)); |
ik moet daar nog een expiretijd aan geven, maar dat doet er nu even niet toe (blijft gewoon bestaan zolang m'n sessie blijft bestaan, toch?)
dit is hoe ik 'm opvraag:
code:
1
2
3
| // $row[id] bevat de id van het nieuwsitem
$newsid = "news_id".$row[id];
$cookievalue = $HTTP_COOKIE_VARS["$newsid"]; |
als ik dan de $cookievalue echo, zie ik nix.
Ik heb ook nog print_r($HTTP_COOKIE_VARS); geprobeerd, maar dan zie ik alleen maar de cookie die is aangemaakt om m'n sessie in op te slaan. Maar als ik in netscape bij de cookies kijk, dan staat die met het news_idx er toch echt wel tussen!
Kortom, ik zie niet waar het fout gaat