Toon posts:

compaq dual 486 server (systempro xl)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via via heb ik een compaq server gekregen. mooie bigtower en helemaal compleet.

Snoer erin en hij zou het doen. Helaas niet dus. hij geeft stroom naar het moederbord en daar blijft het bij. hij piept niet, geeft geen beeld, niks nada noppes, en om hem nou alleen als ventilator aan te laten staan is ook nie wat.

d'r zit geheugen in, videokaart enz.

booten via die compaq diagnose flops wil niet want hij komt niet eens aan de floppy seek toe :(

Waar kan dit verder aan liggen, of istie echt stuk :o

Via de search ook niets wijzer geworden.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 21:10
probeer het eens met alleen mobo/geheugen/cpu/videokaart
reset anders ook effe de bios, probeer een ander reepje gehuegen, andere videokaart, andere voeding etc

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

Part

Helemaal niets.....

Sommige compaq systemen starten niet op als de kast open staat. Er zit dan ergens een schakelaartje die ziet dat de kap er af is.

Verwijderd

Topicstarter
bios resetten helpt niet, voeding is goed, d'r zit een beveilliging op, de kast moet dicht anders gaat ie niet aan, dus kast er weeromheen en power on, de fans gaan draaien en verder niets, ik ga straks wel ff met alleen cpu en mem proberen
:)

Verwijderd

staan alle jumpers goed enzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle jumpers staan goed, hij heeft gedraaid, ik heb hem zien werken, na het transport doet ie ineens niets meer, alle kabels nagekeken, ook niets mis mee. alle kaarten zitten nog goed in de sloten, en voeding is ook doorgemeten.

ik heb op de compaq site de service manual gevonden maar daar word je ook niet veel wijzer van. :(

/edit

iemand anders met zo'n systeem of is het echt onbruikbaar?

/edit

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zit 't geheugen nog goed?

Verwijderd

hebbie m aan een geaard stopcontact of niet?
mischien helpt t :?

Verwijderd

Ik zou het ding eens helemaal uit elkaar halen, alle contactjes goed schoonmaken en dan weer in elkaar zetten.

Als je een multimeter hebt, even de voeding doormeten.

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37

504

Ik heb hier een Compaq SystemPro LT, de singel CPU versie. In de kast zitten dipswitches waarmee je alles of alleen je EISA configuratie kan resetten. Dus ff de goede dips omzetten, compu aan, ff wachten, compu uit, dips weer terug in de default stand, Compaq System Configuration flop er in, auto config draaien, reboot, bootdisk van je OS erin en gaan.

Ik draai er Red Hat 7.3 op zonder X, als server, draait prima. Zelfs Win2K kon ik installeren. (Trouwens, ISA kan ook in EISA sloten. Wel steeds als je de hardware veranderd even de Compaq System Configuration draaien)

Succes

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

Pagina: 1