koel- / warmtegeleidende pasta

Pagina: 1
Acties:

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 18:24
Heb vorige week een TennMax P3STF Cooler ( http://www.tennmax.com ) gekocht om m'n PIII-650 eens wat beter op temp te krijgen en proberen te overclocken. Was met de std koeler ca. 60-63°C.
Na gebruik van de Tennmax met z'n zwarte "thermal pad" werd dit 52-55°C. Vond ik nog niet mooi genoeg. Ik heb de zwarte "thermal pad" van de cooler verwijderd en in plaats daarvan "DOW CORNING 340 HEAT SINK COMPOUND" gebruikt. ( Dit spul zit bij een Golden Orb geleverd ) M'n PC staat nu al 2 uur aan, maar de CPU is nog niet boven de 33°C uitgekomen!!
Voor de volledigheid:
CPU: PIII-650@650
Mobo: Asus P3B-F
Temperaturen uitgelezen met Asus probe.

Nu de vraag:
Zou dit zelfs nog beter kunnen met andere pasta? Zie hier vaak de "ARCTIC SILVER THERMAL COMPOUND" aangeprezen worden, maar is dat de moeite nog waard?
Is er ergens een vergelijkingstest of tabel te vinden tussen merken/soorten thermische pasta's?
Ik heb al gezocht in de topics en er is zat te vinden over pasta's, maar nog niet gevonden wat ik zoek.

Deze tekst niet lezen !

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 09:00

RvV

misschien zou je met artic silver de 30°C kunnen halen, maar dat is het naar mijn idee niet de moeite waard.

Y'24

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb ook de P3B-F. ff een vraagje: zou je eens willen kijken wat ie bij jou in de bios voor temperatuur aangeeft?

Die-hard Brexiteer

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 18:24
Als ik m'n PC nu reboot en in de bios kijk geeft hij daar ook ca. 30-32°C aan. Zelfde dus als met Asus probe.

Deze tekst niet lezen !

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Das netjes, mijn bios geeft 10 graden hoger aan dan de probe en er zijn er meer die dat hebben behalve ik. Zeker de tolerantie op de sensor ofzo?

Die-hard Brexiteer