FreeBSD isntalleren met 8Mb

Pagina: 1
Acties:

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
Is het mogelijk om FreeBSD te installeren wanneer een systeem maar 8Mb geheugen aanboord heeft ???

Ik probeer namelijk FreeBSD op een oude laptop te installeren(via boot floppies). Maar dat werkt niet helemaal. Wanneer de bootloader gestart is en ik krijg die opstart pauze (wacht 10 seconden of druk op enter) dan reset de laptop spontaan.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
te weinig geheugen voor zover ik weet.

* GeeMoney zegt het niet met zekerheid maar dit zou je op kunnen zoeken op hun site uiteraard.

Verwijderd

Het minste wat ik ooit gebruikt heb ik 16 MB. Ik denk dat OpenBSD wel met 8MB geinstalleerd kan worden, omdat het installatieprogramma heel compact is

• TheEagle

TheEagle

Topicstarter
Op de site heb ik gevonden dat je minimaal 5Mb nodig hebt. Maar ze hebben het daar over versie 2.x van FreeBSD. Over de huidige versies kan ik niks vinden.

Verwijderd

huidige (4.6) is 32 mb aangeraden

Verwijderd

Welke versie wil je installeren dan? 4.5 of 4.6 :?

• TheEagle

TheEagle

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 12:13 schreef Swat het volgende:
Welke versie wil je installeren dan? 4.5 of 4.6 :?
4.6 natuurlijk :)

Verwijderd

Ik heb versie 4.1 geinstalleerd met 16 MB

Verwijderd

ik heb het enkele keren geprobeerd met 8 mb... no luck... zeker geen ftp install ofzo...

openbsd daarentegen doet het wel goed, deze hebben (toen ik het deed), ook geen grafische install zoals sysinstall bij freebsd...

edit: je ziet ook in je logscherm dat pid 1 enzo de hele tijd word gekilled ivm te weinig geheugen...

ik heb ook geprobeerd onwijs veel swap aan te maken, maar het mocht niet baten

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
Het moet kunnen met 8 MB, heb het ook gedaan, een jaar geleden ongeveer (4.2 denk ik :? )

Ook met een FTP-install (alleen een bootflop met netwerkdriver) - een FreeBSD-CD heb ik nl. nog nooit in handen gehad.

De truc is om, net als je dat in Linux bv. zou doen - vroegtijdig swap-space aan te maken.

Hoe dat gaat, stond ergens op internet, maar ik heb net een kwartier lopen zoeken en kan het nergens meer vinden!! Grrr...maar het moet dus toch echt kunnen, aangezien ik het dus gewoon heb gedaan toen.

Verwijderd

Ik ben volgens mij ook een week of twee geleden een how-to tegengekomen over hoe je FreeBSD kunt installeren met 8MB RAM ter beschikking...helaas kan ik die link niet zo maar even terugvinden :'(

Ik zal zeker nog even voor je op zoek gaann..tussentijds/anders is het misschien een idee om eens te kijken naar PicoBSD :?

Heb er zelf geen ervaring mee maar volgens de website draait het op een machine vanaf "And all this on only one standard 1.44MB floppy. It runs on a minimum 386SX CPU with 8MB of RAM (no HDD required!). "

Hangt er ook net van af wat voor plannen je hebt :)
Pagina: 1