Leadtek A250TD-LE géén nView ??

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 01:14
Van http://www.tweakers.net/reviews/300/3:
Het nView-systeem op deze kaart is overigens nogal beperkt als je gebruikmaakt van twee CRT-monitoren (wat de meesten zullen doen). Omdat de kaart slechts één RAMDAC heeft ben je gedwongen om op beide schermen dezelfde resolutie te gebruiken. Bij gebruik van een TFT scherm op de DVI-connector kunnen beide schermen wel volledig onafhankelijk van elkaar ingesteld worden.
Als hij geen 2e Ramdac heeft hoe kan hij dan wel een volledig van elkaar verschillend beeld hebben via de DVI-connector? Ik wil de kaart aanschaffen en aansluiten op een CRT én een TFT monitor (met DVI). Voor mij is dit dus zeer belangrijk dan ik wel verscillende reoluties kan draaien. Wie kan mij dit bevestigen?

Verwijderd

Met 1 ramdac wordt je resolutie gewoon in de breedte verdubbeld. Als je 2x1024x768 hebt maakt je videokaart er gewoon 2048x768 van.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 01:14
Op woensdag 26 juni 2002 11:58 schreef Sinterklaas het volgende:
Met 1 ramdac wordt je resolutie gewoon in de breedte verdubbeld. Als je 2x1024x768 hebt maakt je videokaart er gewoon 2048x768 van.
:? snap hier niet zo veel van. Waarom zou je dan 2 ramdac's hebben? Kan ik nu met deze videokaart op 2 verschillende resoluties werken én een game splelen op de ene monitor en internetten op de andere?

bedankt

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 19:56 schreef wrcveen het volgende:

[..]

:? snap hier niet zo veel van. Waarom zou je dan 2 ramdac's hebben? Kan ik nu met deze videokaart op 2 verschillende resoluties werken én een game splelen op de ene monitor en internetten op de andere?

bedankt
Dan je op 2 verschillende resoluties+refreshrates draaien. Met gamen is het iets anders, dat kan alleen op je primaire uitgang (of het spel moet multimonitor ondersteunen).
Ik zou niet weten of je op de andere kan internetten, denk het eerlijkgezegd niet.