Toon posts:

Dvd Writer als backup medium.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dvd Writer als backup medium gebruiken. Weet iemand wat hiervan de voors en tegens zijn. Ik geef alvast een voorzet.

-Voordelen:
Dvd schijf robuust om mee te nemen.
Goedkoper als een tapedrive.
Als je een backup moet terugzetten kan dat via elke pc (met dvdrom natuurlijk.

-nadelen:
Trager.
Niet bedoeld als backup medium.

Verder wil ik graag nog weten of dat ik een dvd burn programma kan schedulen om elke dag om 1800 uur de cd te erase en opnieuw te fikken. Ook wil ik weten hoelang het duurt om een dvd te erasen (ik fik er misschien 1 gb op, moet hij 4,7 gb erasen voordat hij opnieuw kan branden). Als de dvd speler toch een optie is, welke moet ik dan kopen en welke formaten ondersteunt deze dan??

Verwijderd

Topicstarter
schop :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Al enkele antwoorden:
- langzaam: de DVD+RW drives schrijven aan 2,4x DVD (omgerekend 22x CD-R), wat niet echt langzaam is.
- Erasen is er niet bij op DVD+RW. Gewoon overschrijven, want alles op DVD+RW is eigenlijk een UDF plaat. Je Nero zal wel heel even formatteren, maar dat duurt slechts erg kort.
- Ik gebruik mijn DVD+RW van Philips hoofdzakelijk als backup van mij harde schijf. Gaat lekker snel.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:51

SG

SG surft naar info hardewaren

Niet elke DVD Rom drive speeld DVD+RW af

Heb hier panasonic DVD Drive
en 'n creative die doen het dus niet.

mijn liteon weer wel.

en de twee stands alone DVD spelers.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ondertussen zijn er tooltjes om de compatibiliteit van DVD+RW plaatjes te verhogen. Dit zou kunnen helpen. Welke +RW drive heb je ?