Toon posts:

IIyama 19" Diamondtron trillingen...

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande monitor heb ik nu ongeveer een jaar en sinds aan half jaar valt het me op dat mijn beeld heel erg licht maar wel continu een trilling vertoont. Het heeft niets met de refreshrate te maken, deze heb ik op verschillende manieren met verschillende drivers getest, zonder het gewenste resultaat.
Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt:

Stel je typt een hoodletter i
heel erg lomp uitvergroot ziet dit er in beeldpuntjes zeg maar zo uit.
_
|
|
|
|
|
-
Bij mijn monitor bewegen de veticale streepjes(puntjes) continu heel snel van links naar rechts(retesnel!). :?

Geweldig al zeg ik het zelf :7
Ik hoop dat jullie dus snappen wat er precies gebeurt, mijn i "golft" als een idioot, helaas blijft het niet alleen bij de i maar bij alles wat op beeld getoond word. Dit is niet zo erg dat het direct zichtbaar is, maar als je een text leest of aandachtig naar je beeldscherm kijkt dan valt het zeker op.

Ik heb de DTT2200 speakers van cambridge rondom mijn monitor staan en deze weggehaald tot op een meter afstand maar the problem remains. Er staat ook een koelkast op 2 meter afstand en een printer die 99% van de tijd uit staat. Ik heb zo'n idee dat mijn monitor dood aan het gaan is, beetje jammer voor een 1 jaar oude IIyama van 1300 ballen(FL.) :(
Of zou het aan mijn fantastische Geforce2mx 32 mb van asus liggen? de goedkoopste die er is overigens :z

Verwijderd

eeeh, wat voor een is het psies?

VMP454?

Verwijderd

Topicstarter
A902MT Vision Master PRO 451

http://www.iiyama.nl/1024x768/files/A902MT.pdf

Of bedoel je de geforce:
Asus Geforce2 V7100 MX pure 32mb

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ohnee, een 451 misschien? daar heb ik zoveel problemen mee gehad, de enige oplossing is trug naar de winkel en een andere meenemen.
Zelf heb ik een paar keer t zelfde model meegenomen, want de specs waren wel om te :9~ en, maar helaas hadden ze allemaal dezelfde problemen, namlijk, tscherm wer dsteeds donker en licht, t gehele scherm trilde, voorla als mn schijven werkten en de kleuren in de hoeken waren vaag en converge dingen klopten neit, dus de blauw en rood dreven uiteen.
monitor gemaakt door satan, wat mij betreft.
Nja, toen maar na een paar keer een CTX genomen en die deed t veel beter en was gewoon ok :) en ik had er al een en die beviel erg goed :)
maar helaas is die oude vorige week overleden, dus ik moet een nieuwe hebbeb :(
en dan ga ik me misschien toch aan een 454 wagen, want in een topic daarover was er niemand met problemen met die versie dacht ik

idd, een 451 dus, nou, die gehele serie heeft problemen, gewoon een productiefout in de gehele serie ofzo, teogegeven door iiyama (ook toen ik ze dr over belde vorig jaar)
maar als je em al lang hebt kan je neit trug naar de winkel, dus neem contact op met iiyama zelf, zeg dat je de 451 hebt en dat die productiefouten heeft.
t heeft weinig zin om contact op te nemen met de gasten die ze huren voor de service enzo, want die schepen je waarschijnlijk af met helemaal niets.
(erm, kromme zin :))
Maar neem contact op met iiyama en eis een vervanging :D
zeg dat je al een jaar met allerlei drikverupdates van je vidkaart wawawawa :) probeert de boel ok te krijgen en dat je nu pas op de hoogte gesteld betn van t feti dat t een productiefout betreft :)
zoiets

veel succes, hoor, want tis erg vervelend en de service is niet om over naar huis te schrijven, van die tussenpersonen, dus try via iiyama of via je winkel

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als ie pas 1 jaar oud is moet je even Iiyama Nederland mailen. Op vrijdag hebben ze een walk-in, kan je je scherm langsbrengen en wordt ie ter plekke gerepareerd. Je hebt nog garantie.
Ik heb mijn Vision Master Pro 450 afgelopen vrijdag laten fixen omdat de hoogspannigsunit het aan het begeven was. Keurig opgelost.
Ze zitten in Oude Meer, pal naast schiphol.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat is minder om te horen. Ik denk dat ik mijn garantiekaart maar eens in ga vullen >:)
En over een week of twee een nieuwe ga claimen :7

Maar serieus, die problemen die je omschrijft komen me helaas iets te bekend voor.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Als ie pas 1 jaar oud is moet je even Iiyama Nederland mailen. Op vrijdag hebben ze een walk-in, kan je je scherm langsbrengen en wordt ie ter plekke gerepareerd. Je hebt nog garantie.
Ik heb mijn Vision Master Pro 450 afgelopen vrijdag laten fixen omdat de hoogspannigsunit het aan het begeven was. Keurig opgelost.
Ze zitten in Oude Meer, pal naast schiphol.
Das ook een goeie optie! *D
Zijn ze ook op zaterdag open?
Moet ik zeker wel eerst mijn garantieformuliertje invulen voordat ik daar heen ga. Heb dat ding al een jaar lang op mijn bureau liggen met een pen ernaast :Z

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op woensdag 26 juni 2002 11:53 schreef macCrom het volgende:
Hmmm, dat is minder om te horen. Ik denk dat ik mijn garantiekaart maar eens in ga vullen >:)
En over een week of twee een nieuwe ga claimen :7

Maar serieus, die problemen die je omschrijft komen me helaas iets te bekend voor.... :(
Ik heb precies dezelfde gekocht, joh, vorig jaar.
Er zijn rond die tijd ook vet veel topics geweest hier over dat scherm, maar pas nadat vet veel mensen er een hadden en bijna allemaal problemen hadden.
Mensen die hem ter reparatie hadden opgestuurd (naar die tussenpersonen) kregen meestla dezelfde monitor trug, met dezelfde problemen en een paar krassen ofzo ergens :P DOH!

maarja, iiyama is wel ok, maar die tussen personen zijn gewoon neit vet.
maar als je een vervanging zoekt, niet van iiyama--> CTXpr960f :) 1600*1200@85 Hz,, dus bijna tzelfde en de beelkwaliteit is bijna gelijk.
Sommigen vinden de CTX beter sommigen de iiyama :)
maar contact opnemen met iiyama en mn verhaal in de vorige post gebruiken, nja, of zoiets :)
je mag ook heel eerlijk zin, maar als je een jaar wacht met vervanging vragen zeggen ze misschien, JAMMER!! :)
kdenk t neit, hoor, ze zijn wel aardig :)
maarja, succes :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Okyah heb je een telnummer voor me, of moet ik gewoon het hoofdkantoor in nederland bellen? Jij weet welke weg ik moet bewandelen. ;)
Voordat ik aan een lang kastje-muur avontuur ga beginnen |:(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op woensdag 26 juni 2002 11:59 schreef macCrom het volgende:
Okyah heb je een telnummer voor me, of moet ik gewoon het hoofdkantoor in nederland bellen? Jij weet welke weg ik moet bewandelen. ;)
Voordat ik aan een lang kastje-muur avontuur ga beginnen |:(
Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad ;)
www.iiyama.nl

iiyama benelux b.v.
Breguetlaan 10 b
1438 BC Oude Meer
Tel: 020 - 4460404
Fax: 020 - 4460268
e-mail verkoop: sales@iiyama.nl
e-mail: support@iiyama.nl

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 12:03 schreef Microkid het volgende:

[..]

Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad ;)
www.iiyama.nl
Zag ik inderdaad staan ja, maar als het een algemeen nummer is, word je vanaf daar vaak drie keer doorverwezen om vervolgens weer bij het begin te eindigen. :r
Dacht misschien heeft ie een rechtstreeks nummer ;)
Maar ik zal dat nummer wel eens proberen.

Thanx Guys
I'll let you know

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:37 schreef macCrom het volgende:
Bovenstaande monitor heb ik nu ongeveer een jaar en sinds aan half jaar valt het me op dat mijn beeld heel erg licht maar wel continu een trilling vertoont. Het heeft niets met de refreshrate te maken, deze heb ik op verschillende manieren met verschillende drivers getest, zonder het gewenste resultaat.
Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt:

Stel je typt een hoodletter i
heel erg lomp uitvergroot ziet dit er in beeldpuntjes zeg maar zo uit.
_
|
|
|
|
|
-
Bij mijn monitor bewegen de veticale streepjes(puntjes) continu heel snel van links naar rechts(retesnel!). :?

Geweldig al zeg ik het zelf :7
Ik hoop dat jullie dus snappen wat er precies gebeurt, mijn i "golft" als een idioot, helaas blijft het niet alleen bij de i maar bij alles wat op beeld getoond word. Dit is niet zo erg dat het direct zichtbaar is, maar als je een text leest of aandachtig naar je beeldscherm kijkt dan valt het zeker op.

Ik heb de DTT2200 speakers van cambridge rondom mijn monitor staan en deze weggehaald tot op een meter afstand maar the problem remains. Er staat ook een koelkast op 2 meter afstand en een printer die 99% van de tijd uit staat. Ik heb zo'n idee dat mijn monitor dood aan het gaan is, beetje jammer voor een 1 jaar oude IIyama van 1300 ballen(FL.) :(
Of zou het aan mijn fantastische Geforce2mx 32 mb van asus liggen? de goedkoopste die er is overigens :z
Beste kerel, het ligt aan de iyama.
En nee, hij gaat niet dood.
Ik heb exact de zelfde monitor (met trilbeeld meegeleverd) gehad.
De refresh rate is gewoon laag.
Waar heb je je resolutie op ingestelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op 1280x1024 met een refreshrate van 85Hz, die 100Hz ziet er een beetje fuzzy uit, amar dat kan ook aan mijn Ultra-LowBudget GF2 liggen :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Rival24

I'll Be Back

Op donderdag 04 juli 2002 18:01 schreef macCrom het volgende:
Ik draai op 1280x1024 met een refreshrate van 85Hz, die 100Hz ziet er een beetje fuzzy uit, amar dat kan ook aan mijn Ultra-LowBudget GF2 liggen :)
Had ik eerst ook, dat lag aan mijn sub die 30cm onder mijn monitor stond en aan een adapter van een hub, die 20cm naast mijn monitor lag.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:37 schreef macCrom het volgende:
..

..
Retesnel? Als in: 50Hz-retesnel? ;) (niet tellen |:( ). Hebben kort door de bocht zo'n beetje alle bla-TRON schermen (aperture grill/dradenmasker) wel last van, 't meest nog aan de randen van het scherm. Dat je 't met je "i" ook ziet komt omdat ie uit voldoende beeldpunten bestaat. :+

Tips:

1. Om eventuele storing van video-signaal uit te sluiten:
Monitorsnoer checken op aanwezigheid ferrietkerntje (bobbel in snoer).
Monitorsnoer uit de buurt van wisselstroomkabels houden (niet kabelbinden met de rest dus, en hou rekening met in de muur aanwezige bedrading)

2. al genoemd in voorgaande tip, maar voor de volledigheid: de hele monitor uit de buurt van wisselstroomsnoeren houden -> nogmaals: bedrading in de muur telt ook mee.

Verwijderd

Topicstarter
[late reactie]
Nu een jaar later nog steeds hetzelfde probleem. Iiyama werkt nog prima, trilling is nog wel aanwezig, maar geen verslechtering.
Ik las net nog de post HedKandi, ga dus maar eens proberen mijn snoeren uit de weg te halen en mijn subwoofer die idd ook zo'n 30 cm onder te monitor staat te verplaatsen.
[/late reactie]

Verwijderd

Mischien stom, maar ik had dat ook laatst met m'n Hansol 710D.

Maar toen bleek dat iemand met m'n MOIRE instelling van m'n monitor had lopen kloten, dus mischien factory defaults laden?

Verwijderd

Net een uur liggen te kloten met mijn monitor, boxen verplaatsen, kabels schoonmaken, voedingen uitzetten, etc. Had allemaal geen nut, totdat ik de stekker in een ander stopcontact deed: probleem over! Weet niet of dit bij jou werkt, maar het is het proberen waard...

Verwijderd

ik heb ook een Ilyama Vision master pro 1451 deze is ook voor trillend beeld ,vreemde vormen en uitzichzelf op nieuw opstarten tot 4 x terug gestuurd En nog dezelfde problemen
heb je daar 3 jaar garantie voor???
Ik heb met de oude versie van het zelfde 19"scherm geen problemen gehad is nu bijna 3 jaar oud.
Je krijgt ook geen melding van wat er nu mee gebeurt is of e mail, na 4 x terug sturen moeten zij toch ook verder kijken of een nieuwe opsturen.
Ik koop nooit meer een Ilyama

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Hmm..

Ik heb al 5 jaar een Pyiama visionmaster 450 (19") en die staat gemiddeld 7 uur per dag aan. 24/7 en nog nooit last gehad. Verder heb ik nog een ander type Pyiama 19" en die is bijna 2 jaar oud en ook geen problemen.

Zoals al aangegeven kan het door van alles en nog wat komen waardoor het beeld trilt.

- Speakers te dichtbij.
- Adapters of stekkerblokken achter de monitor of in de buurt.
- Refresh rates die te laag staan: < 60Hz.
- Een 2de monitor die er vlak naast staat met een andere refresh rate.
- PC kastje die vlak naast monitor staat.
- Een electrisitijdsmast vlak naast je huis.
- GSM mast naast je huis of op je dak.
- Aard straling in de grond.
- Watercooling pompje in de buurt.

Als je alles al gechecked hebt. Verhuis dan is je monitor, pc, keyboard en muis naar een andere kamer. En kijk nog eens.

[ Voor 100% gewijzigd door PegOpDeWeg op 09-07-2003 12:06 ]

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Wat dacht je, ik heb de andere monitor al gewisseld en deze heeft geen problemen
en de probleem monitor op andere p.c aangesloten en ook het zelfde probleem
Pagina: 1