Toon posts:

Is dit een beetje een goed mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment een Intel D850VML P4 Socket478 ATX(lan onboard) in bestelling staan..

vroeg me alleen af of iemand ervaring heeft met dit moederbord, of dat ze een review weten te vinden, die kan ik namelijk nergens vinden.

Er komt er Intel 2.0 op te draaien..

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je niet wilt overclocken en veel dingen wilt kunnen instellen is het een leuk stabiel mobo, maar als je er mee wilt oc'en, dan moet je toch naar een ander mobo kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 11:19 schreef SH007 het volgende:
Als je niet wilt overclocken en veel dingen wilt kunnen instellen is het een leuk stabiel mobo, maar als je er mee wilt oc'en, dan moet je toch naar een ander mobo kijken.
Het is idd de bedoeling om een stabiel systeem te krijgen, snelheid behaal ik wel door de CPU die erop zit(anders had ik wel een AMD gehaald..)

Stabiliteit is dus het idee

Verwijderd

Als je hem al in bestelling heb staan, is het toch te laat om te wijzigen? Het wel een mooi stabiel mobotje! Dus veel plezier ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 11:21 schreef delangeman het volgende:
Als je hem al in bestelling heb staan, is het toch te laat om te wijzigen? Het wel een mooi stabiel mobotje! Dus veel plezier ermee!
De factuur van de onderdelen is opgemaakt. en niet alle spullen waren er, daarom moet ik 10dagen wachten.. dus ik zou hem nog kunnen veranderen..

Maar gezien al een paar mensen zeggen dat 't een leuk mobotje is blijf ik er maar bij..

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

Croga

The Unreasonable Man

Op woensdag 26 juni 2002 11:21 schreef ThinKGEEk het volgende:
(anders had ik wel een AMD gehaald..)
hmmm.... flamebait? :)

Maarehhhh.... Het is tegenwoordig alom bekend en geaccepteerd dat AMD net zo stabiel is hoor...
Net zo goed als dat het alom bekend is dat Intel tegenwoordig behoorlijk beter te overclocken is dan AMD ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:31 schreef Croga het volgende:

[..]

hmmm.... flamebait? :)

Maarehhhh.... Het is tegenwoordig alom bekend en geaccepteerd dat AMD net zo stabiel is hoor...
Net zo goed als dat het alom bekend is dat Intel tegenwoordig behoorlijk beter te overclocken is dan AMD ;)
ben het helemaal met je eens

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het hele oc gebeuren niet meer bij..
Ik oc'de vroeger altijd alles(bv mijn Celeron 300a die nu nogsteeds op 564draait(zonder extra koeling).

dus ik was nogsteeds onder de indruk dat Intel bijna niet te oc'en viel.. mijn mening(nu) over de 2 merken is simpel.. Intel stabiel / AMD snel en goedkoop maar ik zie tevaak AMD CPU's die dood zijn(werk als webdeveloper voor Memo Tilburg(hush :)) dus ik zit nogal vaak achter in de winkel)

Verwijderd

Topicstarter
Oh voor de geintreseerde hier het volledige systeem:

- CPU: Intel P4 2.0GHZ 400FSB
- Mobo: Intel D850MVL
- HDD: Maxtor 80gig 7200rpm ATA133
- Geluid: Creative SB Audigy
- Speakers; 1000w Philips A5.100 black
- Scherm: Neovo F-17 17" TFT
- Geheugen: 2x Danalec 256MB PC800 RIMM
- GPU: Leadtek GF4 MX440 64mb

brandertje en DVD spelertje erbij, en klaar..
oh, het wordt trouwens een Koolance kast..

edit:
Iemand nog opmerkingen, tips? altijd welkom

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 16:53

Sebazztiaan

sebas!

De 850 chipset van intel is gewoon een goede chipset, met ondersteuning voor 533FSB, meende ik.

Het bord van is van intel, dus dat zit qua stabiliteit wel goed. Ik weet zo geen review voor je over dit bord, alleen weet ik niet 100% zeker dat dit bord ook over te klokken is omdat intel vroeger, de FSB vergrendelde, of ze dat op dit moment niet meer doen, weet ik niet zeker.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Mooi systeem. Kan niet anders zeggen.
Enige opmerking: jammer van die grafkaart. Zelf zou ik liever gaan voor een Ti4200, of zelfs voor een Gf3 Ti200/500. Beiden zijn sneller dan degene die je gekozen hebt.

Wel een sjiek scherm trouwens!

Verwijderd

OC'en hoef je hier niet mee te doen, dan zou ik echt een ander pakken, samen met een 1,6A

Zie ander topic (bijna 100% OC)

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 11:45 schreef Sebazztiaan het volgende:
De 850 chipset van intel is gewoon een goede chipset, met ondersteuning voor 533FSB, meende ik.
*knip
niet waar, de 850E heeft ondersteuning voor 133mhz (FSB533mhz), met het geheugen op 100mhz(400mhz). Echter heeft het 850 chipset over het algemeen geen problemen met 133mhz FSB :)
Op woensdag 26 juni 2002 11:50 schreef NioXX het volgende:
OC'en hoef je hier niet mee te doen, dan zou ik echt een ander pakken, samen met een 1,6A

Zie ander topic (bijna 100% OC)
Dat is onzin, die 2.0A is best goed te OC'en, maar niet zover als de 1.6A. Het voordeel van de 2.0A boven de 1.6a is dat bij OC'en de FSB niet zo ontzettend hoog hoeft(wel iets minder performance).

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 26 juni 2002 11:47 schreef Croga het volgende:
Enige opmerking: jammer van die grafkaart. Zelf zou ik liever gaan voor een Ti4200, of zelfs voor een Gf3 Ti200/500. Beiden zijn sneller dan degene die je gekozen hebt.

Mee eens! Uit benchmarks kwam zelfs naar voren dat mijn Gf2ti nog sneller is als de Mx-serie van de Geforce 4

iStockphoto

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

beetje duur moederbord... als je van intel afstapt zijn er wel i850 en i850e moederborden die meer presteren op standaardsnelheid en net zo stabiel zijn, en meer onboard goodies hebben voor dat geld.

Kijk op www.Tomshardware.com voor een heel recent overzicht.

Verwijderd

Dat is onzin, die 2.0A is best goed te OC'en, maar niet zover als de 1.6A.
Ik zeg niet dat de 2.0 niet goed te OC'en is.
Ik zeg dat dit bord geen goede OC'er is.

CPU --> Wel
MOB --> Niet

U Got That? :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 26 juni 2002 12:04 schreef NioXX het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de 2.0 niet goed te OC'en is.
Ik zeg dat dit bord geen goede OC'er is.

CPU --> Wel
MOB --> Niet

U Got That? :)
Geen goede? Het kan gewoon niet...

Die intel 850E borden doen bijvoorbeeld zelfs geen PC1066 - als je er een 533MHz proc in doet gaat de mem-multiplier naar 3 -> PC800. Intel is heel strikt daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 11:47 schreef Croga het volgende:

Vondt ik ook,
Ik heb juist niet voor de Ti4200 gekozen omdat ik bijna alleen maar mijn computer als werkstation voor webdevelopment gebruik, op het moment speel ik toch niet veel games..

En om nou €250 extra te betalen voor die Ti4200 ipv de mx440 vindt ik ook zo... te duur :)

Misschien in de toekomst nog een nieuw GPUtje..

en ja 't is een sjiek schermpje :) heel mooi ook

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 15:29 schreef ThinKGEEk het volgende:

[..]

Vondt ik ook,
Ik heb juist niet voor de Ti4200 gekozen omdat ik bijna alleen maar mijn computer als werkstation voor webdevelopment gebruik, op het moment speel ik toch niet veel games..

En om nou €250 extra te betalen voor die Ti4200 ipv de mx440 vindt ik ook zo... te duur :)

Misschien in de toekomst nog een nieuw GPUtje..

en ja 't is een sjiek schermpje :) heel mooi ook
€250 extra :o

Een GF4 ti4200 met 64MB kost zo rond de 200-225 euro.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

en een Gf3 Ti200 nog veel minder... En ook die presteerd al een stuk beter dan die Gf4MX.....

Verwijderd

Er is een speciale actie van Iwill momenteel. i850 mainboard incl. 2x 256MB PC1066 memory voor iets minder dan 400 euro.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:27
Op woensdag 26 juni 2002 11:53 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Mee eens! Uit benchmarks kwam zelfs naar voren dat mijn Gf2ti nog sneller is als de Mx-serie van de Geforce 4
Ik heb een abit siluro Geforce 4 MX-440 besteld en die scoorde in Return To Castle Wolfenstein beter dan een Geforce 4 Ti4400. Dat is toch niet echt slecht te noemen? >:)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op woensdag 26 juni 2002 11:43 schreef ThinKGEEk het volgende:
Oh voor de geintreseerde hier het volledige systeem:

- CPU: Intel P4 2.0GHZ 400FSB
- Mobo: Intel D850MVL
- HDD: Maxtor 80gig 7200rpm ATA133
- Geluid: Creative SB Audigy
- Speakers; 1000w Philips A5.100 black
- Scherm: Neovo F-17 17" TFT
- Geheugen: 2x Danalec 256MB PC800 RIMM
- GPU: Leadtek GF4 MX440 64mb

brandertje en DVD spelertje erbij, en klaar..
oh, het wordt trouwens een Koolance kast..

edit:
Iemand nog opmerkingen, tips? altijd welkom
Wat is het nut van een Kooleance kast als je niet gaat OC-en? Wil je een superstil systeem of.... ?

webOS all the way!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Intel borden kun je gerust als topborden kenmerken :) Ze vallen niet op qua snelheid en specs (lees: geen/weinig toeters & bellen) maar ze zijn wel erg robuust. Enige waar ze waardeloos voor zijn is overlocken, alleen dat is voor jou schijnbaar niet relevant. Hier een recente review van een Intel bord uit de D850 serie, je vindt zulke reviews idd niet veel omdat ze niet zo interessant zijn voor de hardware enthousiastelingen; deze borden worden voornamelijk door OEM's/dozenschuivers gebruikt voor hun systemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 16:07 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Wat is het nut van een Kooleance kast als je niet gaat OC-en? Wil je een superstil systeem of.... ?
idd, stilte.. en 't blijft allemaal wat koeler(al is dat met intel toch geen groot probleem..)

Verwijderd

Eerst een vooral mijn excuses om zo een antiek topic weer te openen.

Een kennis van mij heeft onlang op dit bord 2 samsung 250 Gb schijven latan laten plaatsen, alles werkte een tijd lang perfect. Echter afgelopen donderdag belde hij me op dat er blijkbaar geen bootable HD in de PC zat. Vermoedelijk zat er een beestje op.

Nu heb ik windows opnieuw geïnstalleerd en alles werkt vrij normaal. Op 1 ding na. Na het post scherm (met het intel logo) blijft er meer dan 30 sec een cursor staan pinken. Nadien boot hij normaal.

Heb al een default settings en een hele ressem andere bios instellingen geprobeerd, maar geen verschil.

Vroeger deed hij dat namelijk niet. Wat loopt er mis?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
BlizzarD schreef op woensdag 26 juni 2002 @ 11:53:
[...]

duh de gf4 mx is een gf2mx met een nieuw nummertje:P

ik denk dat ie na bios reset eerst floppy/dvd etc wil proberen voor boot, kijk eens in bios of die hdd wel als 1e boot device staat..

[ Voor 20% gewijzigd door IRCfreAk op 13-11-2005 13:13 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:55:
Eerst een vooral mijn excuses om zo een antiek topic weer te openen.

Een kennis van mij heeft onlang op dit bord 2 samsung 250 Gb schijven latan laten plaatsen, alles werkte een tijd lang perfect. Echter afgelopen donderdag belde hij me op dat er blijkbaar geen bootable HD in de PC zat. Vermoedelijk zat er een beestje op.

Nu heb ik windows opnieuw geïnstalleerd en alles werkt vrij normaal. Op 1 ding na. Na het post scherm (met het intel logo) blijft er meer dan 30 sec een cursor staan pinken. Nadien boot hij normaal.

Heb al een default settings en een hele ressem andere bios instellingen geprobeerd, maar geen verschil.

Vroeger deed hij dat namelijk niet. Wat loopt er mis?
Ik denk dat je tig keer beter 'n nieuw topic kan openen dan een topic van 3 jaar oud omhoog te trappen wat ook weinig gemeen heeft met jou probleem :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nonkel pleuris,

Als je al begint met excuses aanbieden weet je toch al dat je fout zit... :X

Regel mbt schoppen oude topics is simpel:
- alleen on-topic
- alleen als je iets toe te voegen hebt (dus NIET nog een vraag)

Dit is totaal offtopic en voegt niets toe :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.