PSU fan veranderen

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14
Mijn pa heeft weer is een compu kast gevonden.
En wat zat er voor bruikbaars in:
486SX = leuke sleutelhanger
De PSU koeler = altijd handig >:)

de kast was een of andere desktop pro maar de fan die in de psu zat is heel erg stil maar verplaatst niet zoveel lucht, nou is mijn vraag is het verstandig om die fan in de psu van mn 486 te zetten maar dan als enige outtake of kan ik beter de herrie makende fan die er nu in zit erin laten zitten die veel meer lucht verplaatst.

Dillemma is dus: Stilte en weinig lucht verplaatsing of herrie en veel lucht verplaatsing

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Gewoon erin zetten, (die stille dus) want de psu is waarschijnlijk niet zo een zware, dus het moet voldoende zijn, en anders: Het is toch maar een 486 ;)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op woensdag 26 juni 2002 11:43 schreef Lomu het volgende:
Gewoon erin zetten, (die stille dus) want de psu is waarschijnlijk niet zo een zware, dus het moet voldoende zijn, en anders: Het is toch maar een 486 ;)
vergis je niet in het stroomverbruik van oudere pc's, ze zijn misschien slomer maar niet zuiniger met stroom >:)

nevertheless kun je die koeler er gewoon inhangen. weet ik 99% zeker

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14
Ok de fan hangt er nu in maar hij maakt meer herrie als dat ie ernaast ligt, komt dat door de fingergaurd die in de voeding zit (zo een met van die brede stukjes metaal) en zou het helpen om er een gewone fingergaurd voor te doen die uit staafjes bestaat?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
jah zeker!

Want langs de plaatjes kan hij niet zoveel lucht verplaatsen en gaat ie fluiten(geloof ik)

die fingergaurds zijn ronder en kunnen makkelijker lucht doorlaten.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op donderdag 27 juni 2002 11:59 schreef MBrulez het volgende:
Ok de fan hangt er nu in maar hij maakt meer herrie als dat ie ernaast ligt, komt dat door de fingergaurd die in de voeding zit (zo een met van die brede stukjes metaal) en zou het helpen om er een gewone fingergaurd voor te doen die uit staafjes bestaat?
Ik heb me hele fingerguard weggedremeld, zodat er dus geen dingen voor de fan zitten. En eigenlijk ben ik niet echt heel tevreden met het resultaat. Eigenlijk hoor ik nauwelijks verschil.

Maarja ik heb dus in mijn 250watt voeding (voor mijn sig) ook me fan op 5v laten draaien en hij loopt al een jaar lang prima. Dus je kan best met die ene fan het proberen hoor.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:15 schreef MBrulez het volgende:
..
de kast was een of andere desktop pro maar de fan die in de psu zat is heel erg stil maar verplaatst niet zoveel lucht, nou is mijn vraag is het verstandig om die fan in de psu van mn 486 te zetten maar dan als enige outtake of kan ik beter de herrie makende fan die er nu in zit erin laten zitten die veel meer lucht verplaatst.

Dillemma is dus: Stilte en weinig lucht verplaatsing of herrie en veel lucht verplaatsing
Als de computer van een beetje kwaliteit (was) met dito voeding ('desktop pro' :? Compaq?) dan zit er (vrijwel zeker) een temperatuurgestuurde dubbel-gekogellagerde fan in (meestal een Nidec of NMB).

Zodra je die los haalt van de voeding en op +12VDC aansluit, zal je nog raar staan te kijken wat een herrie en storm 't kreng kan veroorzaken :) .

Die tempregeling zat er iig al vroeg in bij Compaq.(Heb ook zo'n pa :) )
Pagina: 1