Toon posts:

[EL] Deur openen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil proberen door middel van een schakeling met een electromotor oid mijn slaapkamer deur te openen en te sluiten.

of bijv net als bij een flat, dat de deur van het slot gaat en dat je de mogelijkheid hebt om naar binnen te lopen maar zodra de deur weer dichtvalt het slot er ook weer op gaat.

in een later stadium wil ik dit het liefste doormiddel van de computer aansturen. maar dat is nu nog niet van toepassing.

hebben jullie suggesties? ik heb niet zo super veel verstand van electronica.. of zijn er bijv. ook standaard electrische sloten die je gewoon bij de electroboer kan kopen??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 20:26 . Reden: Spelfoutjes :P ]

Verwijderd

-=> CME

Verwijderd

phoe, daar heb je heel wat geld voor nodig :P

Verwijderd

moved DOC >> CE

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 20:41
probeer een beveiligings bedrijf? die hebben wel van die sloten met zo'n zoemer.. Dat je op een knoppie moet drukken om de deur eenmalig te kunnen openen.

Relais erachter en aansluiten op de LPT en off you go!

Verwijderd

Als je nou zorgt dat de deur automatisch opent, mbv een veer ofzow.. Dan hoef je "alleen" nog te zorgen dat het slot open gaat. Je moet in dat geval wel je deur zelf dicht doen, maar kan em open laten gaan dmv een stukje electronica.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/750/M1/750082M1.JPG

bij de conrad
54.50 euro

Verwijderd

offtopic:
Gaaj vanmiddag nog zwemmen? :+

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Schuifdeuren, net zoals bij de Edah om de hoek :?

Hoeveel & wat mag je mollen in je kamer? Ik ga effe ervan uit dat je "administrator"-rechten op je huis hebt en alles mag verbouwen 8-)

Als het alleen maar een slot is, lijkt het me "makkelijker". Je boort een gat in de deur (let wel: ze zijn hol!) en monteert er een magnetische pal in, zo eentje die in een bepaalde stand gaat staan als er stroom op staat (of niet ...)

Gaat het ook nog om het openen vd deur, dan moet je een hele installatie bij die deur maken, omdat je een soort van arm nodig hebt om de "draai" te maken. Maar dan zul je ff moeten aangeven hoe je kamer eruit ziet en wat de mogelijkheiden zijn (pics?)

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 11:08 schreef tyl het volgende:
[afbeelding]

bij de conrad
54.50 euro
Zoiets bedoel ik idd - hier issie al klaar voor deurgebruik.

==
hoi

Verwijderd

Erg leuk, totdat de stroom uitvalt ;)

• Eusebius
  • Niet online
03:45 ... stroom valt uit ...

03:47 ... brand breekt uit ...

(ohwjah... ook nog elektronische slots op het raam geinstalleerd) Wat dan? Effe op Got kijken wat nu. Of je waterkoeling inzetten om te blussen :)

==
hoi

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:11 schreef Eusebius het volgende:

Hoeveel & wat mag je mollen in je kamer? Ik ga effe ervan uit dat je "administrator"-rechten op je huis hebt en alles mag verbouwen 8-)

Als het alleen maar een slot is, lijkt het me "makkelijker". Je boort een gat in de deur (let wel: ze zijn hol!) en monteert er een magnetische pal in, zo eentje die in een bepaalde stand gaat staan als er stroom op staat (of niet ...)

Gaat het ook nog om het openen vd deur, dan moet je een hele installatie bij die deur maken, omdat je een soort van arm nodig hebt om de "draai" te maken. Maar dan zul je ff moeten aangeven hoe je kamer eruit ziet en wat de mogelijkheiden zijn (pics?)
Admin-rechten in z'n huis heeftie niet, mag zeker weten geen muur uit z'n huis slopen. De deur kan misschien nog wel.. ja ik ken hem, hij woont om de hoek

• Eusebius
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 10:41 schreef Hendr-X-n het volgende:
Ik wil prober door middel van een schakeling met een electromotor oid mijn slaapkamer deur te openen en te sluiten.
He, HendrXn, je kunt gewoon Roezjuh inhuren. Met een babyfoon oproepen als je naar buiten wil dat hij de deur moet opendoen ofzo ...

Je moet haast wel met een stang / wiel constructie gaan werken om de deur open/dicht te kunnen doen. Probeer het eens uit op technisch lego?

Ik heb over zoiets soortgelijks vroeger nagedacht, maar dan met mijn gordijnen: open & dicht. Ik vind het nog steeds jammer dat ik het toen niet gedaan heb, want toen had ik een heel goed raam daarvoor. (moraal: gewoon doen dus met die deur!)

==
hoi

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 08:27

Kr3Kr

Melpomene

Op woensdag 26 juni 2002 11:16 schreef Eusebius het volgende:

(ohwjah... ook nog elektronische slots op het raam geinstalleerd) Wat dan? Effe op Got kijken wat nu. Of je waterkoeling inzetten om te blussen :)
of een UPS aan je slot!

Gregor van Egdom Krekr

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Op woensdag 26 juni 2002 11:16 schreef Eusebius het volgende:

Daarom zijn er in de proces technologie twee soorten elektronische kleppen:
een die in rust dicht is en een die in rust open is.
Dus de een heeft stroom nodig om het te openen en de ander heeft stroom nodig om het dicht te doen.
Het is dan ook (volgens mij) verplicht dat eletrische deuren bij stroom uitval vanzelf van het slot springen!! Dit in verband met boven stande bovenstaande taferelen.
Het is namelijk net aan welke kan van het zuigertje je de veer zet.
Voor de zekerheid idd wel even op letten.
maar er zijn wel eletronische deur drangers maar weet niet waar je die kopen kan.
Wij hebben bij RWS magneten op de deur zitten en een pasje om de deur te ontgrendelen. dan kun je rechten verlenen wie wel en wie er niet naar binnen mag. Dat is natuurlijk ook leuk.
Vrienden wel en ouders niet!! >:)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 11:45 schreef ronny het volgende:

[..]

Daarom zijn er in de proces technologie twee soorten elektronische kleppen:
een die in rust dicht is en een die in rust open is.
Dus de een heeft stroom nodig om het te openen en de ander heeft stroom nodig om het dicht te doen.
Het is dan ook (volgens mij) verplicht dat eletrische deuren bij stroom uitval vanzelf van het slot springen!! Dit in verband met boven stande bovenstaande taferelen.
Het is namelijk net aan welke kan van het zuigertje je de veer zet.
Voor de zekerheid idd wel even op letten.
maar er zijn wel eletronische deur drangers maar weet niet waar je die kopen kan.
Wij hebben bij RWS magneten op de deur zitten en een pasje om de deur te ontgrendelen. dan kun je rechten verlenen wie wel en wie er niet naar binnen mag. Dat is natuurlijk ook leuk.
Precies dat zoek ik ;).. en dan 1 keer in de week access voor me mumz... kan ze ff stofzuige ;)
Maar moet zoon magneet dan niet super sterk zijn om de deur dicht te kunnen houden??? dat zal ook wel super duur zijn... weet iemand goedkopere oplossingen ??? maar idd het is wel handiger als je deur op slot gaat als de stroom erop staat en als dan de stroom uitvalt kan je altijd naar buiten (of naar binnen)...

edit:
offtopic:
nee, ik ga nie zwemme :P te koud man
en een muur dur uitslope is nie nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 11:11 schreef Eusebius het volgende:

Mja, ik ben nu ff niet thuis.. als ik strax ff tijd heb zal ik wel ff de digicam pakke en ff wat shotjus van de deur en deurpost maken...

• Eusebius
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 11:45 schreef ronny het volgende:

[droommode]
He, dit is wel cool! B-) Vooral handig als je veel vriendinnen hebt ... een automatisch fotolijstje maken, gekoppeld via de pc aan het pasjessysteem, zodat de goede foto bij de goede vriendin in het lijstje gaat :)
[droommode]

Je hebt imho niet zo'n sterke magneet nodig - alleen eentje die een palletje verschuift enzo die hele deur blokkeert. De magneet moet niet sterk zijn, maar het mechaniekje 'sterk'.

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Tsjah, das toch veel slimmer...
/me is nadenkende...
een electromagneet kan je toch zelf bouwen ofnie?
hoe moet dat dan??? het liefst zo klein mogelijk maar toch heel sterk

Verwijderd

Elektrische deur drangers (zoals ze dat noemen :) ) bestaan wel, maar ze zijn wel erg duur. Ze worden steeds meer toegepast in flats en dan met name voor de rolstoelgangers in combinatie met een extra breede deur. Kan je beter een deur dranger met een veer nemen is wel iets goedkoper.

Mss dat er ergens een flat in de buurt staat >:) ;)
Op woensdag 26 juni 2002 12:27 schreef Hendr-X-n het volgende:
/me is nadenkende...
Is idd niet zo heel moeilijk .. je moet gewoon een metalen pin nemen en dan een spoel wikkelen en dan door de polariteit te wisselen kun je de pin een richting op laten gaan.

Verwijderd

Een slaapkamerdeur automatisch openen en sluiten, het moet ook niet veel gekker.
Alle moeite om dat voorelkaar te krijgen, daar kun je heeeeeeeel vaak een deur voor open en dicht doen.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
je hebt dan echt wel een heel sterke elektromotor nodig (diesel is ook alweer zoiets ;) )
omdat de arm (plaats van kracht naar lijn van draaipunt) veel korter is dan wanneer je de deur normaal open doet, heb je ook veel meer kracht nodig.

Denk dat een schuifdeur beter zou zijn.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

of je bent stout en jat bij de lokale bib ofzo omdat die hier toevallig elektrish openklappende deuren heeft zo`n automaatje :P

Verwijderd

Topicstarter
mja ik voel toch nog het meeste voor dat geval van de conrad.. alleen de prijs bevalt me nie echt... is zoiets niet goedkoper te krijgen???

we hebbe daarnet geprobeerd een electromagneet te bouwen.. eerst ff een spoeletje gezocht.. het zat op een plastic klosje.. we hebbe hier een schroef door gestoken en dan op het begin en het eind van de spoel 12 volt gezet.. en je raad het, hij deed het.. maar we hadde nie zo netjes gesoldeerd en voral ge-isoleerd.(of we hadde der iets te veel prik op staan)... dus de hele spoel begon te dampe.. toen hebbe we em maar uitgezet >:)
ik pak nu ff de cam kan ik ff wat fototjes make

• Eusebius
  • Niet online
Leuk ... die rook enzo ... hoef je ook geen waarschuwing in te bouwen wanneer de deur opengaat. Dat ruik je dan vanzelf >:)

En, als het niet lukt, kun je nog altijd gaan zwemmen;)

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
ghehe.. k'heb ff een paar fototjes van de deur... zodat jullie ff een beter beeld hebben van waar ik het over heb:

http://fiem.2y.net/~joost/picz/DSCF0001.JPG
http://fiem.2y.net/~joost/picz/DSCF0002.JPG
http://fiem.2y.net/~joost/picz/DSCF0003.JPG
http://fiem.2y.net/~joost/picz/DSCF0004.JPG

met de nieuwe camera :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:14

ThaHandy

Discovery Channel

gheh :)
ik had ook al planningen om mijn kamer te automatischeren *D
ik heb een PLC.. vandaar :)
[topic=533476/1/25]

• Eusebius
  • Niet online
Mmm ... een deur ... leuke foto's enzo ... maarreh niet echt de omgeving ofzo ...

Kun je een wat meer overzichtsfoto maken? Of moet je dan je kamer opruimen?

==
hoi

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:14

ThaHandy

Discovery Channel

startrek deuren :D

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
kep nog zon censor van de supermarkt gerukt, licht ergens boven in de kast :P

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Wat dacht je van zo'n Garagedeur met afstandsbediening. :+

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 15:20 schreef Eusebius het volgende:
Mmm ... een deur ... leuke foto's enzo ... maarreh niet echt de omgeving ofzo ...

Kun je een wat meer overzichtsfoto maken? Of moet je dan je kamer opruimen?
dan moek idd me kamer opruimen...(ik zie nog wel ff)

maar heeft iemand ondertussen al iets kunnen vinden over het slotje van de conrad alleen dan in een goedkopere versie?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 15:02 schreef ThaHandy het volgende:
gheh :)
ik had ook al planningen om mijn kamer te automatischeren *D
ik heb een PLC.. vandaar :)
[topic=533476/1/25]
[domme vraag modus]
Wat is een PLC?? kheb er al vaker over hore prate maar ik weet nie wat het is
[/domme vraag modus]

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 20:39
Buitendeur op je computer aansluiten..
Nieuwe manier van inbreken voor hackers :+

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 12:27 schreef Hendr-X-n het volgende:
/me is nadenkende...
Ik weet wel dat er bij electronicazaken zgn. 'trekmagneten' te verkrijgen zijn, die best wat power kunnen leveren. dat werkt 10 keer beter dan zelf een magneet in elkaar prutsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:12 schreef Airbag het volgende:

[..]

Ik weet wel dat er bij electronicazaken zgn. 'trekmagneten' te verkrijgen zijn, die best wat power kunnen leveren. dat werkt 10 keer beter dan zelf een magneet in elkaar prutsen.
Dit is best wel een id... als ik dan een soort van pennetje met een veertje maak (van ijzer) en die op de een of andere manier in de deurpost/deur bouw... kan ik als ik stroom op de magneet zet het pennetje aantrekken waardoor de deur vergrendeld word... als dan de stroom uitvalt of je wil zelf de deur openmaken trekt het veertje het pennetje terug

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-12 11:16
Meeste deuren zijn van slechte kwaliteit, dus ik zou zeggen boor d'r ff een gaatje in en plug er een ledje in :)

Leuk voor de bezoeker, nu nog een webcam instaleren zodat je kan zien wie er voor de deur staat.

Verwijderd

ik heb morgen vakantie en verveel me dan dood

ik ben al van plan:

winamp knopjes paneel maken

nu dus

elketrisch openende gordijnen (aansturen doe ik met ouwe wekker)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:46 schreef Jfwiet het volgende:
Meeste deuren zijn van slechte kwaliteit, dus ik zou zeggen boor d'r ff een gaatje in en plug er een ledje in :)

Leuk voor de bezoeker, nu nog een webcam instaleren zodat je kan zien wie er voor de deur staat.
Precies en dan iets maken zodat de webcam herkent wie allowed is en wie niet >:)

• Eusebius
  • Niet online
Wat dacht je van deze constructie:

op 1/4 en en 3/4 vd deur, aan de kant waar'ie opengaat, 2 schuifen vastmaken, die met elkaar door een lat / stang zijn verbonden (ze worden haaks erop vastgemaakt). Die stang wordt dan omhoog / omlaag geduwd door een wiel met een motortje. Wordt dan bv de stang omhoog geduwd, dan wordt de schuif ook verschoven.

Kan helaas geen plaatje uit Paint posten ...

==
hoi

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Op woensdag 26 juni 2002 17:44 schreef Hendr-X-n het volgende:

[..]

[domme vraag modus]
Wat is een PLC?? kheb er al vaker over hore prate maar ik weet nie wat het is
[/domme vraag modus]
Niet zo'n ontzettend domme vraag. Beschouw een PLC als een mini-pc, met veel relais en meetelementen. Met een logisch schema kan je dat ding van alles laten doen. Wordt veel gebruikt bij stoplichten :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 12:35 schreef Eusebius het volgende:
Wat dacht je van deze constructie:

op 1/4 en en 3/4 vd deur, aan de kant waar'ie opengaat, 2 schuifen vastmaken, die met elkaar door een lat / stang zijn verbonden (ze worden haaks erop vastgemaakt). Die stang wordt dan omhoog / omlaag geduwd door een wiel met een motortje. Wordt dan bv de stang omhoog geduwd, dan wordt de schuif ook verschoven.

Kan helaas geen plaatje uit Paint posten ...
Humz.. ff nog 3 keer leze ;) ... plaatje zou makkelijker zijn...
/me geloofd nog meer in het magneeten systeempje

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens als je op de tweede foto kijkt.. kijk je tegen een geval aan wat zo in de deur zit bevestigd waar het klink meganisme in zit.. van zoon ding heb ik er nog 1.. voor de sloop laat maar zeggen... als ik daar nou iets met eeen electromotor/magneet in bouw dat er automatisch een pennetje uitkomt... en die schuift dan in de deurpost.. en dan zit hij vast... (in de deurpost zit toch al een gat)

• Eusebius
  • Niet online
PLaatje is idd beter dan technisch gewauwel ... maar ik heb geen ruimte om het ff snel neer te zetten (lees=geen zin om ruimte aan te maken >:)

==
hoi

Pagina: 1