[SuSe] Rare problemen bij booten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Als ik na het installeren van SuSe 7.1 de computer opnieuw opstart boot SuSe niet meer. Ik krijg (hoe ik het ook doe: bootdisk of bootmagic) allemaal 1tjes en 0'tjes te zien, die gewoon in de eeuwigheid doorgaan. Ik heb SuSe op verschillende manieren vanaf verschillende media (DVD & CD, standaard en compleet) geinstalleerd, maar hij doet altijd hetzelfde. Linux zelf kan je 1x gewoon goed gebruiken: na het installeren als het installatieprogramma Linux voor je boot. :(

Dit heb ik op andere computers nooit gehad, is dit een fout van mijn HD (of partitie) of ligt dit aan een soort compatibiliteits probleem? Zou het aanschaffen van SuSe 8.0 dit oplossen? :?

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het booten vanaf diskette of bootable cd zou moeten werken als je dat goed in je bios hebt ingesteld. Waarschijnlijk staat de volgorde fout. Verder is dit waarschijnlijk het gevolg van een fout geconfigureerde lilo bootmanager.
Linux bootdisk of SuSE bootable cd in de drive douwen, BIOS goed instellen (bootvolgorde) en dan starten met als toevoeging mount=/dev/hda1 ro (als dat je schijf is waar linux op staat).
Gebruik anders de zoek functie op het forum, dit is wel terug te vinden in andere topics ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool.. zoals in the matrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 18:35 schreef ru1 het volgende:
cool.. zoals in the matrix?
dat zijn geen nulletjes en eendjes, in the matrix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:18

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 26 juni 2002 10:31 schreef Netman867 het volgende:
Ik krijg (hoe ik het ook doe: bootdisk of bootmagic) allemaal 1tjes en 0'tjes te zien, die gewoon in de eeuwigheid doorgaan.
Klinkt alsof LILO het niet gaaf vind. Maar dat zou geen probleem moeten zijn als je van diskette boot :?
Dit heb ik op andere computers nooit gehad, is dit een fout van mijn HD (of partitie) of ligt dit aan een soort compatibiliteits probleem?
Waarschijnlijk is je HD te groot om in 'normal' mode aangesproken te worden door LILO. Als het goed is gaat het wel goed in LBA mode. Hiervoor moet er 'lba32' (iirc) in lilo.conf staan, en moet de harddisk op LBA staan in de BIOS.
Tenminste afaik.
Zou het aanschaffen van SuSe 8.0 dit oplossen? :?
Misschien wel. Zou er niet op rekenen.

Als je SuSE 8.0 wil aanschaffen alleen om dit probleem op te lossen: niet doen. Dit moet ook op te lossen zijn zonder.