Toon posts:

Volcano 7+ vs Dragon Orb III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2100+ en een dragon orb III en het lijkt alsof ik een vliegveld naast mijn huis heb.
Als ik overstap op de volcano 7+ geeft dit mij dan voordelen tov het geluid [ja, ik heb gezocht en gevonden, maar dat is de info van de leverancier!] en koeling?
Nu doe ik 43 om 55 Cels.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Noise
H 6000rpm@47 dB(A)
M 4800rpm@35 dB(A)
L 3000rpm@24 dB(A)
Volgens mij produceert de Volcano 7+ op zijn hoogste stand evenveel lawaai als de koeler die je nu hebt. Het enigste voordeel is dat je hem zachter kan zetten :)

BTW. volgens mij kan je het uitrekenen of hij beter koelt:
Thermal Resistance
INTEL P4 0.29C/W
AMD XP 0.32C/W

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Denk niet dat het veel voordeel zou opleveren, wil je echt goede koeling neem dan een Alpha Pal8045, met de juiste dan koel en stil.
Echter dit is wel zeer uitvoerig besproken, mischien niet de juiste woorden gebruikt?
Verder is goede koeling natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren, zoals goede airflow, plaatsing kast, enz enz.
Geluid ook, roosters voor je fan's maken herrie, en slechte fan's ook.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Ik heb een review geschreven over de Volcano 7+ waarin ik hem vergelijk met de Dragon Orb 3
Je vind hem HIER

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:00 schreef stuartje het volgende:
Ik heb een review geschreven over de Volcano 7+ waarin ik hem vergelijk met de Dragon Orb 3
Je vind hem HIER
Das een mooie duidelijke review :)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:04 schreef Lomu het volgende:

[..]

Das een mooie duidelijke review :)
Thx! :)

Verwijderd

Topicstarter
zeker een duideljke review.
Ik denk dat ik op ga voor de volcano [ik koop ook aanbieding 2 uit de tweakshop]
Kan je mij vertellen of de volcano op een mobo past waarvan de middelste en 1 buitenste pinnetje zijn afgebrokkelt [er zit nog wel wat, maar niet veel]

Verwijderd

Als er pinnetjes afgebroken zijn dan zou ik persoonlijk voor de Volcano gaan omdat de Dragon Orb vreselijk spant en nogal zwaar is en dus loop je het risico dat de andere pinnetjes ook beschadigd raken!

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel aanhechtplaatsen zitten er aan de volcano?
ik zie er op bijna alle plaatjes slechts 1 in het midden .... en dan heb ik een problemo

Verwijderd

Ahja, je hebt gelijk, de Volcano wordt bevestigd aan de middelste pinnetjes. De Dragon Orb aan alle 6 de pinnetjes. De Dragon Orb is jammergenoeg niet regelbaar en maakt altijd veel lawaai. Het hangt ervan af hoe erg je socketpinnen beschadigd zijn

Verwijderd

Topicstarter
wat is erg..
van het middelste pinnetje is het klipje weg [snap je het nog]
maar er kan nog wel een stukje benut worden, maar om nu een nieuwe colr te kopen om weg te leggen..

Verwijderd

Ik kan moeilijk weten hoe je overige pinnetjes erop gaan reageren en als ik zeg dat het zal lukken en het lukt niet tjah dan zit jij met de gebakken peren.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Op woensdag 26 juni 2002 15:07 schreef DigitAll het volgende:
zeker een duideljke review.
Ik denk dat ik op ga voor de volcano [ik koop ook aanbieding 2 uit de tweakshop]
Kan je mij vertellen of de volcano op een mobo past waarvan de middelste en 1 buitenste pinnetje zijn afgebrokkelt [er zit nog wel wat, maar niet veel]
Ik zie niks op www.tweakshop.nl :? Of kijk ik er overheen :D

Verwijderd

Topicstarter
Aanbieding 2: Onderstaande set voor slechts 199,00
- Entry Level Server Chenming BLUE/BLACK met deur 6x3œ" - 4x5Œ"
- upgrade standaard PSU naar Enermax EG465AX-VE FMA 433Watt PSU
- 4 x Coolermaster TF8-25IM-74 case fan 80mm
- Nanotherm BLUE termal interface compound.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Weten jullie meschien of er ook koelpasta wordt bij geleverd bij de Volcono 7+. Want ik ben van plan om die te gaan bestellen.

Edit:typo fout,

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
IK heb zelf de Volcano 7+ op Low (heb een TB 1400MHz) en bij een kamertemp van 21 graden wordt de proc idle 48 graden. Goed koelertje vind ik.