[SCSI]HD loopt niet meer zoals eerst

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Sinds ik een Tapestreamer op mn lVD kabel erbij heb zitten loopt ie nog maximaal maar 40 mb/sec terwijl ie eerst het maximum wat ie aankon (61 mb/s) en in de SCSI bios staat ie op u160 maar als ie de apparaten gaat checken dan zegt ie SYNC=40 (van SCSI Harddisk) SYNC=10 (van Tapestreamer)

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik hieraan kan doen? Of dat het logisch is ja/nee.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

heb je je terminatie gesjekt ?

De kick van Electric!

• Lennieboy83
Op woensdag 26 juni 2002 10:04 schreef Ossenaar het volgende:
heb je je terminatie gesjekt ?
Doet ie automatisch (heb m namelijk op 'auto' staan), maar het enige wat ik gek vind is hij liep eerst wel maximaal maar met tapestreamer niet, dat begrijp ik niet.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Op woensdag 26 juni 2002 09:41 schreef DarkEye het volgende:
Sinds ik een Tapestreamer op mn lVD kabel erbij heb zitten loopt ie nog maximaal maar 40 mb/sec terwijl ie eerst het maximum wat ie aankon (61 mb/s) en in de SCSI bios staat ie op u160 maar als ie de apparaten gaat checken dan zegt ie SYNC=40 (van SCSI Harddisk) SYNC=10 (van Tapestreamer)

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik hieraan kan doen? Of dat het logisch is ja/nee.
Haal je tapestreamer van de LVD kabel af: dit is zo ongeveer het domste wat je kunt doen bij SCSI. Zet de tapestreamer op het aparte SE segment (bijv. 50 pins aansluiting). Door een SE apparaat op je LVD segment te zetten wordt deze gedegradeerd tot SE (max. 40 Mb/s).

• Lennieboy83
Dan wilt t apparaat helemaal niet meer werken, daarom heeft die gast waarvan ik het heb gekocht een Converter gegeven.

Ik heb elke jumper configuratie geprobeerd op de 50 aderige, maar hij wilt niet werken, ik weet ook niet of je 2 kabels tegelijk mag gebruiken.

• Lennieboy83
Op die Hard disks zitten geen jumpers omdat Termination op auto staat is dat niet nodig.

Alleen die HP Surestore heeft 3 jumpers zitten 2 staat open.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je er een losse terminator aan hangen, want ik geloof dat terminaten met cd spelers/tapestreamers niet zo goed is.

En volgens mij gaat je snelheid omlaag naar 40 mb inderdaad, ipv u160 snelheid.

specs

• Lennieboy83
Losse terminators :?

Er moeten jumpers ingesteld worden op de Tapestreamer voor termination, en op de LVD kabel zit een Terminator helemaal aan het einde van de kabel.

• Lennieboy83
Wat moet ik er aan doen dan om beide kabels tegelijk te kunnen gebruiken?

• Lennieboy83
Nu heb ik m dus weer aan de 50 pins kabel hangen maar nu doet de streamer het niet meer |:(

Heb ik een Terminator nodig aan het einde van de kabel ofzo? kan iemand mij dit uitleggen wat ik hier fout doe?

• maratropa
  • Niet online
als je een losse terminator hebt hoef je volgens mij niet meer te termineren op de tapestreamer

specs

• Lennieboy83
Er zit totaal geen terminator op de 50 pins kabel, en volgens mij ook niet op de streamer zelf.

Hoort er wel een terminator aan zo'n kabel te zitten?

• wezep
Op de tapestreamer moet je termineren of een actieve 50 pins terminator gebruiken. SCSI regel 1:
elke kabel moet op het eind getermineerd worden!!

• Lennieboy83
er zit iets achterop dat heet: PWR-TERM, en die heb ik aan staan maar termineren ho maar, dus dat zou betekenen dat ik een 50 pins Terminator nodig heb, toch? Alleen heb je actief & passief, wat is het verschil daar tussen?

• Lennieboy83
en de kabel heeft 2 uit/ingangen waaraan ik apparaten kan pluggen, moet ie aan het einde van de kabel of als 2e apparaat geschakeld?

• wezep
Ik heb zelf ook een HP 24i tapestreamer en deze werkt perfect op de 50 pins kabel: zal vanavond eens kijken hoe de jumpers staan.

• Lennieboy83
En de Terminator alsjeblieft :)

• PROnline
  • Laatst online: 16:00
PWR-TERM is geen terminator!!! het is extra power aan de bus toevoegen wanneer je meer devices aan je kabel hebt hangen. Moet je in dit geval al zeker niet gebruiken.
Wat voor controller hebt je b.t.w. ?

• Lennieboy83
Op woensdag 26 juni 2002 14:54 schreef PROnline het volgende:
PWR-TERM is geen terminator!!! het is extra power aan de bus toevoegen wanneer je meer devices aan je kabel hebt hangen. Moet je in dit geval al zeker niet gebruiken.
Wat voor controller hebt je b.t.w. ?
Zie sigh ;)

• Lennieboy83
Het is al geregeld, ik ben net even naar onze Computerwinkel geweest en die had zo een Terminator voor mij klaarliggen, hij wist uit ervaring te spreken hoe het moest dus dat was zeer goed nieuws :)
Pagina: 1