[SuSE 8.0] taal bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik kan een duitse SuSE 8.0 Professional (DVD)versie krijgen voor weinig. Tijdens de installatie kun je een taal uitkiezen. Is dit dan de taal voor de installatie-routine of is het gehele distro-install die dan wordt geinstalleerd dan in die taal. Ik wil geen duitse linux-variant op mijn pc maar gewoon engels :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

De taal die je kiest bij het installeren is de voertaal van je uiteindelijke eindresultaat.

Succes en veel plezier. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders dan bij bijv. Windows is Linux taal-onafhankelijk.
Als je bijv. een Duitstalige installatie kiest, en je wilt achteraf liever een Nederlandstalig systeem, dan is dat een kwestie van de juiste taalmodule installeren, en het systeem vertellen voortaan Nederlands te gebruiken.
Wil je van het Duits naar het Engels, dan is voor Linux zelf geen andere taalmodule nodig, het systeem valt altijd terug op Engels. Dus gewoon het systeem vertellen geen Duits meer te gebruiken.
Voor bepaalde applicaties als StarOffice kun je max 1 taalmodule installeren. Een Nederlandse soffice krijg je dus door eerst de engelstalige/duitstalige module te verwijderen, en vervolgens de Nederlandstalige module te installeren.

Verder kun je verschillende talen door elkaar gebruiken. Bijv in de desktop kde kun je in het configuratiecentrum wisselen tussen de geinstalleerde taalmodules. Als je dat meerdere keren gedurende een sessie doet, dan heb je een desktop die verschillende talen tegelijk gebruikt :)
KDE ondersteunt momenteel 50 talen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ok. Bedankt voor de info. Ik weet genoeg :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees