Toon posts:

nu jullie mening over een goede digicam

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oi oi

zoals je misschien al weet, is t binnenkort weer vakantie
ennuh, wij gaan op vakantie, en we willen eigelijk wel een digitale camera

Er zitten wel een paar eisen aanvast;
de prijs moet tussen de 600 en 800 liggen,
het moet een camera zijn die flink wat jaren mee kan,
de prestaties moeten goed zijn (duh)

ik wil graag jullie ervaringen horen over de camera's die jullie (evt.) hebben voor dit doel.
(foto's op vakantie)
en je hoeft niet je camera de lucht in te prijzen ofzo, gewoon ff objectief je mening geven, voordelen en nadelen

dan heb ik nog twee andere vragen , als je de vakantie foto's laat ontwikkelen bij de lokale fotoboer:

-welke resolutie moeten ze zijn om mooie foto's terug te krijgen, in het standaard formaat.
-is het verschil in de kwaliteit van de afdrukken(weer gewoon formaat)van een "gewoon" fototoestel en die van een digitale camera?

bij voorbaat dank

en ja, ik heb al in tests gekeken, nu wel, en ook de faq gelezen, heel erg bedankt...

Verwijderd

Ja, neem jij je moeder even in de maling

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je de FAQ had gelezen, weet je waar je vraag aan moet voldoen
Ga daar echter niet gelijk iets tikken als "ik wil een digicam". Niemand kan hier wat mee. Wat voor eigenschappen van een camera zijn voor jou belangrijk? Neem het volgende lijstje als uitgangspunt en stel zelf een top 10 lijstje met de volgende punten:
<li>Aantal Megapixels (Hoe meer, hoe duurder. 1.3MP is toch wel het minimale om acceptabele foto's te krijgen)

<li>Doel van de camera. Denk hierbij aan macrofotografie, telefotografie of gewoon Point & Shoot?

<li>Formaat camera (ultracompact, compact, slr, etc)

<li>Opslagmedium (Compactflash, smartmedia, memorysticks,etc)

<li>Budget (geef een adviesbudget en een max. budget. Hou wel rekening mee dat je zeker 10% van je budget moet reserveren voor accesoires zoals accu's en opslagmedium)

<li>Voorkeur voor een bepaalde merk

<li>Uitbreidingsmogelijkheden (extra lenzen, filters, etc)

<li>Materiaal camera (metaal, plastic)

<li>Soort stroomvoorziening (dure lithium, goedkope AA, etc)
Ik zou willen je topic veranderd als je een mooie post hebt geschreven, ik wil namelijk dat dit de 3e topic voor koopadviezen wordt. En eerlijk gezegd je oude topictitel "nu jullie mening over een goede digicam" zegt niet veel.

Voor resolutievragen moet je even hier kijken: [topic=443046/1/100]

Een vakantiefaq komt eraan
[topic=525614/1/100]

En sint had deze al op slot gezet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Dit topic is gesloten.