Toon posts:

Geen kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik WIndows XP een update laten doen via het Internet. Na de update was mijn netwerk verdwenen. Door het netwerk-icoontje in mijn systemtray stond een kruis. De bijbehorende melding was dat er geen kabel in mijn netwerkkaart (3com 10/100mb ethernet) zat. Het lampje op de netwerkkaart brandde ook niet.

Ik heb een andere kabel geprobeerd: geen resultaat
Ik heb de oude drivers die altijd werkten geinstalleerd: geen resultaat
Rollback van de drivers werkte ook niet meer.

Het lijkt me stug dat het aan mijn netwerkkaart zelf ligt, want dat zou toevalligerwijs precies tegelijk zijn met een update van XP (waarbij ik zag dat er nieuwe 3com drivers werden geinstalleerd)
Die updates van XP zijn erg fijn.......

Weet iemand een oplossing voor mij?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gaat je kabel naar je kabelmodem ofzo? Reboot dan je modem ff.

Money for nothin' and your chicks for free

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
wat voor netwerkkaart is het precies, bij de ene gaat het lampke (van dekaart) altijd branden en bij andere alleen als de driver is aangestuurd

of je steekt de stekker erin (ook aan de andere kant)

Verwijderd

als er meteen een kruis in stond betekend
dat hij niet werkt. moet je gewoon je netwerk
kaart drivers weggooien. apparaat verwijderen
en opnieuw detecteren. alles goed instellen
en proberen maar.

als dit niet werkt pak je gewoon ff een andere
netwerk kaart en probeer je het daarmee.

wat was trouwens de update van xp dan?
kun je misschien ook iets van afleiden

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
3com al eens in ander pci-slot geprobeerd?

Systeem Specs

Verwijderd

Heeft je netwerkkaart geen conflikten?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee: De kabel gaat inderdaad naar de router. Die is al tig keer gereboot. Helaas.

joosd: Het is een 3com 3c905. Het lampje brandde normaal altijd. De kabel is zowel bij de netwerkkaart als bij de router aangesloten.

tha_stinger: Ik heb je suggestie geprobeerd, maar helaas. Een andere netwerkkaart kan ik wel proberen. Lijkt me alleen erg toevallig dat de netwerkkaart op exact hetzelfde moment kapot gaat als de uitvoering windows update.
De update via de microsoft site was een update van, jawel, 3com drivers. Ik krijg die update alleen niet meer ongedaan.
Rollback lukt ook niet meer, omdat ik eerst wee de oude drivers van 3 com had geinstalleerd toen ik het probleem ontdekte. Als ik nu rollback doe, krijg ik die geupdate 3com drivers weer. Een dubbele rollback lukt niet.

drunkfux: Andere PCI-sloten heb ik niet geprobeerd. De netwerkkaart werkte altijd prima, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Theezakje: nee, er zijn denk ik geen conflicten. De kaart werkte normaal gesproken altijd naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit nog van belang is. Pingen naar 127.0.0.1 geeft geen probleem. Pingen naar de router op 10.0.0.138 werkt niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

logisch dat je 127.0.0.1 nog werkt. Dat is je loopback, die werkt in principe altijd. Ga eens na of je NIC per ongeluk is ingesteld dat ie 5baseT moet pakken (coax). Zou zo maar eens kunnen als je nieuwe drivers installeerd.
Andere mogelijkheid is dat je IP van je PC verkeerd ingesteld is (standaard op DHCP), Vast IP'tje genevn in de 10.x.x.x range geven dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:07
is de nic nog wel geactiveerd in je netwerk properties ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1