Toon posts:

[ES1869 ] geluid heeeel zacht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al verschillende topics zijn geweest over zacht geluid, maar ik heb nog nergens een bevredigend antwoord kunnen vinden.

Er staat hier een oude Compaq Presario 5286 met een es1869 geluidskaart op het mobo. Ik draai hierop Winme en heb de standaard drivers van windows en de drivers van ess geprobeerd. Zelfs als ik alles vol open zet hoor ik door zowel vertsterkte boxjes als koptelefoon eeb veel te zacht geluid. Iemand een idee?

PS het gaat dus om een es1869 foutje in de titel, ik weet niet hoe en of ik dat kan veranderen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
ikke wel :P

Btw: vertel even hoe dit is gekomen (hiervoor wel goed gewerkt? andere speakers eraan gehangen? Andere windows erop ofzo?)

ow enne: check je aansluitingen (verkeerde gaatje gepakt bijv.) en je abeltjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het ooit goed heeft gewerkt. Ik heb de PC voor een paar tientjes van iemand overgenomen. Ik ga er wel vanuit dat het goed heeft gewerkt. Ik heb de boxjes en de koptelefoon allebei op de line-out en de speaker-out geprobeerd. Boxjes en koptelefoon werken perfect op een andere PC.

Ik heb het idee dat ik op een of andere manier het volume van de kaart zelf moet kunnen regelen. Misschien met dos-drivers ofzo.

Verwijderd

zit er geen jumpertje op voor internal versterker?
kwam je vroeger nu soms nog wel tegen :)
2 jumpers verzetten voor versterking of niet.. :D

/me enjoys zun SB live met 2 versterkers en 4 speakers Da dreunt best door :D

Verwijderd

Topicstarter
Geen jumpertjes gevonden en het werkt nog steeds niet...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Heb je niet toevallig de uitgang op mute staan? (dempen)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 16:28 schreef Wekkel het volgende:
Heb je niet toevallig de uitgang op mute staan? (dempen)
Nope, en dan hoor je ook helemaal niets meer. Ik hoor nu alleswel, maar heel zacht.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk zelfde probleem als in dit topic. Probeer even het progje in dit reply te downloaden. Bij mij werkte het iig wel.

Veel succes!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 21:29 schreef anandus het volgende:
Waarschijnlijk zelfde probleem als in dit topic. Probeer even het progje in dit reply te downloaden. Bij mij werkte het iig wel.

Veel succes!
Werkt niet... Het is ook niet AC'97 geloof ik.
Pagina: 1