Toon posts:

Geheugen voor ASUS A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Wilde het geheugen uitbreiden met Infenion 128mb 133MhZ SDRAM maar mijn mobo (A7V) pakte dit niet. Er zit nu 128mb 133Mhz van Hyundai in. Deze heeft aan beide kanten chips zitten itt die Infenion. In de winkel zeiden ze dat deze niet meer gemaakt worden. Twee vraagjes:
* Kan ik dat 'oude' geheugen toch nog ergens kopen?
* Zonee, welk 'nieuw' geheugen past er wel in en waarom werkt dat Infenion eigenlijk niet?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Heel wazig, maar jouw A7V moet dat geheugen eigenlijk gewoon pakken..

Vooral de VIA-chipsets zijn niet zo kieskeurig met geheugen, en pakken zowel single-sided als double-sided geheugen..

En in principe zou gewoon elk standaard reepje SDRAM PC133 moeten werken..

Probeer eens gewoon of het in een andere bank werkt, en of het zonder die andere module wel werkt..

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
heb zelf ook een A7V en geen probs met verschillende geheugen types, zorg wel dat alles 133MHZ is dan kan je dit in de bios ook aanzetten,

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een A7V en mijn ervaring is ook dat t mobo erg soepel met dimms om gaat.

Ik heb totaal geen problemen gehad.

Noname met merk, verschillende merken etc, ik heb ze allemaal erin gehad.

Ook double-sided en single-sided dimms, waarbij ik niet op de volgorde lette.

Ik denk dat er iets mis was met die dimm.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
mijn A7V bevat een 128MB single sided (een double sided heeft er ook al in gezeten, werkt ook) en double sided 256MB werkt ook, over de rest geen ervaring :)

geprobeerd in alle bankjes? was het mem niet defect? lijkt mij raar dat ie helaam niks detecteerd, mijn oude pc neemt een 128MB namelijk als een 32MB en het werkt zelf :)
een 256 neemt ie aan als 37MB, snap nog altijd niet hoe ie aan zo'n getal komt :P

Verwijderd

mischien is het reepje gewoon brak
Pagina: 1