Toon posts:

msi ti4200 probleem, please help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren heb ik nieuwe msi geforce4 ti4200 128ram gekocht en heb volgend probleem: als ik in windows xp opstart krijg ik goed beeld na het inloggen en daarna na ongeveer 1 a 2 min springt het lampje van mijn monitor op oranje ipv groen en dan is het dus afgelopen. Het rare is dat het af en toe wel correct werkt. Zels zonder inloggen hetzelfde probleem.

Heb volgende config :

draai winxp met laatste detonator drivers 29.42 en laatste biosupgrade van mb

Als ik mijn oude geforce 3 erin steek werkt alles wel perfect met zelfde config ter info :-)

Epox mb EP-8KTA3+ Pro
Enermax 350Watt voeding
Athlon 1.33 Ghz
512 sdram
msi geforce4 ti 4200 128 mb ram
sblive platinum
plextor 40x writer
dvd lezer pioneer
80 gb hd maxtor
2 x 10 gb seagate in raid

Kan iemand mij helpen aub?

Ben nieuw op dit forum ter info :-)

Dank op voorhand voor de tips ...

P.S.: De kaart is niet defect, want als ik ze test in een P3 werkt ze wel perfect ...

BIZAR ...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Misschien ligt het wel aan je DVD-Writer. :P

(ps: wanneer krijg ik mijn DVD's nu terug? :) )

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tot ik las dat het in een P3 wel goed werkte, zou ik hebben gezegd dat het een overhittingsprobleem was.. Tenzij het temperatuurverschil in de kast vrij groot is (tussen de P3 en je Athlon).. Heb je al geprobeerd om met de kast open te draaien?

Verder heb ik even geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen.. Oh en welkom op GoT!

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je via 4-in-1 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor de welkom :-)

Ik denk niet dat het een overhittingsprobleem is, want die cooler op de msi is dezelfde als op het model van de 4600 en die zal wel deftig zijn, met case eraf, heb ik gisteren ook getest, zelfde resultaat. Heb overclockingscase :-) coolermaster atx-200, zitten 4 coolers in, dus tijfel beetje aan oververhitting, maar toch bedankt voor de tip :-)

Die 4 in 1 drivers installeer ik eigenlijk nooit, heb dat vroeger eens gedaan en vond het verschil niet echt om over naar huis te schrijven ...

Mijn pc heeft altijd goed gewerkt met die geforce 3, zelfs zonder 4 in 1 drivers, waarom werkt hij dan nu niet meer?

Vraag me echt het verschil af ...

Bedankt voor de reply's tot dusver ...

Zal 4 in 1 eens testen vanavond ...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Kijk eens welke temp je GF4 wordt.

Welke waardes geven je +5v en +3,3v?

Verwijderd

Topicstarter
fire69, ken ik u, welke dvd's :-) ???
:o
LOL

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer eens dingen als fastwrites en sidebanding uit te zetten, zet je agp op 2x. Wat voor drivers heb je voor je monitor? refreshrate staat die niet te hoog?
Probeer eens andere drivers.

Dus je GF3 werkt perfect en de nieuwe GF4 geeft problemen?
test dan de GF4 eens bij iemand anders. Grote kans dat de kaart gewoon niet helemaal okay is. lijkt op een RMA'tje

Ho, laatste zin niet gelezen, je hebt hem al in een P3 getest.

Ik weet van problemen van de combinatie GF4 en sommige gigabyte moederborden, is er op het www.amdmb.com forum niks te vinden over deze combinatie?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op woensdag 26 juni 2002 10:18 schreef hjs het volgende:
Probeer eens dingen als fastwrites en sidebanding uit te zetten, zet je agp op 2x.
Wat voor drivers heb je voor je monitor? refreshrate staat die niet te hoog?
Probeer eens andere drivers.

Dus je GF3 werkt perfect en de nieuwe GF4 geeft problemen?
test dan de GF4 eens bij iemand anders. Grote kans dat de kaart gewoon niet helemaal okay is. lijkt op een RMA'tje
|:( Hij zegt dat ie bij iemand anders in een P3 wel werkt...

Ik denk dat je toch maar eens die 4-in-1 moet installeren :) En koop in het vervolg geen via bordje meer, maar eentje met een sis of amd chipset! (zeg ik uit eigen ervaring :) )

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
der zit misschien wel een zware voeding van enermax in, maar als ik dan lees dat er nog 4 fans in hangen welke elk zo'n 4W gebruiken gok ik, een Athlon 1.33 welke ook bekend staat als grootverbruiker, 512MB ram,... zou best een stroomprobleem kunnen zijn, zeker als je dan zegt dat ie goed werkt in een P3 die bijna zeker weten meer over heeft

zo'n kaart is vooral afh van de 3.33V dus ff checken :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik had mezelf toch al verbeterd?

4in1 zit standaard in XP, dus dat moet geen probleem zijn.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 26 juni 2002 10:47 schreef catfish het volgende:
ou best een stroomprobleem kunnen zijn, zeker als je dan zegt dat ie goed werkt in een P3 die bijna zeker weten meer over heeft
Maar waarom doet ie het dan eerst een paar minuten wel, om vervolgens pas te kappen? Ook als hij niet inlogt, en dus zijn systeem niets doet..

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren nog een beetje getest, het rare is dat als ik mijn cpu op een fsb van 100 laat draaien en dus op 1ghz dan werkt het perfect, laat ik ze op 1,4 gh en fsb van 133 mhz draaien is het van dat, zelfs als ik het agp voltage en het voltage van het 3,3V verhoog naar het max dat mijn mb aankan.
Vrij raar, als ik agp verhoog en 3,3V kan ik wel wc3 spelen en quit hij niet, maar als ik 3d action game ofzo speel, is het prijs, zeer raar, ben echt ten einde raad. :(

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wel nog had vergete te zeggen, het 5Voltage staat wel maar op 4.38 of 4.58 als ik in bios ga kijken, kan dit het probleem niet zijn, heb in vorige thread al eens iets gelijkaardigs gelezen, naar het schijnt is dit een gekend probleem met de enermax voedingen, weet iemand hier een opl voor buiten nieuwe voeding?
En heeft iemand een ander merk van voeding in gelijkaardige pc die wel werkt? }:O

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 19:50

Kolder

Raaarrrr

Ik adviseer een sterkere voeding!

4.38 op 5v :?

Dat zit absoluut niet goed

edit

wel vreemd voor een enermax 350 W trouwens....
Voeding wellicht brak ?

/edit

Whatever........

• hjs
  • Niet online

hjs

Eneremaxen zijn dus niet zo goed. zoals ik in de ti4200 draad al probeer aan tegeven, komen ze veel RMA.
Test eens in windows met mbm5 of het monitor progje bijgeleverd met je moederbord. en kijk dus idle en daarna als je de cpu stressed (burnk7 of een koe).

Best kans dus dat je 5 volt lijn net hoog genoeg is op een 100 fsb en dat hij op normale instellingen te ver inzakt.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
brakke voeding is erg waarschijnlijk, maar mer winXP weet ik er nog wel een: mijn standaard monitor doet hetzelfde als ik op 640*480 kom (bij CS ed) installeer ik hem als flatscreen, dan doet ie het wel :s

WinXP een beetje vreemd, maar wel lekker :+

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
het probleem was inderdaad de voeding, heb zo een super flower of power flower voeding van 420 W gekocht bij oc-shop en nu werkt alles perfect, stomme Enermax.
5V lijn is nu 4,90 bij max belastind ipv 4.58 bij Enermax.

BEDANKT AAN IEDEREEN VOOR DE HULP :P
Pagina: 1