• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Er schoot mij net ff iets te binnen.
Ik ga op vakantie naar Turkije en neem mijn digitale camera mee natuurlijk.
Nou vroeg ik me af of de data die op een cf kaartje staat last heeft van de stralen van een detectiepoortje of niet?

Zou toch errug jammer zijn dat als je terug komt je al je mooie foto's kwijt bent van je vriendin halfnaakt op het strand :y)

Mijn netwerkje

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee hoor, zo'n poortje zoek naar magnetische velden (metaal), en daar heeft je memorystick ofzo geen last van. Waar je wel op moet letten (maar dat geldt niet voor jouw omdat je een digitale camera hebt) is dat je filmrolletjes in een loodzakje doet als ze door de röntgencontrole gaan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Semi-off:
De handbagage-scanner zou onschadelijk zijn voor fotorolletjes. De scanner voor koffers is wel schadelijk.
Maar je mag meestal ook wel je rolletjes ff aan de douanier geven als je de scanner niet vertrouwd.

Maar iig, zij claimen dat het geen kwaad kan.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
gelukkig maar.

* ikker kan met een gerust hart op vakantie volgende week 8-)

Mijn netwerkje

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
nooi problemen gehad met de handbagage scanner. niet met chemische film, niet met digitale opslag.

Verwijderd

Semi-off:
De handbagage-scanner zou onschadelijk zijn voor fotorolletjes. De scanner voor koffers is wel schadelijk.
Maar je mag meestal ook wel je rolletjes ff aan de douanier geven als je de scanner niet vertrouwd.
Maar iig, zij claimen dat het geen kwaad kan.
Niet waar. Ik heb zelf in de foto handel gewerkt en de handbagage-scanner heeft wel degelijk een negatief effect op je filmrolletjes. Dit effect is weleens waar voor de "gewone" gebruiker met een compact camera en standaard Fuji rolletjes haast niet te zien. Volgens kenners is het effect zichtbaar doordat de foto's bij afdrukken een lichte groene waas zouden hebben. Het is dus beter om je rolletjes in de hand mee te nemen.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 18:52

-Stef-

Slainthe!

Op woensdag 26 juni 2002 10:32 schreef X-Fire het volgende:

[..]

Niet waar. Ik heb zelf in de foto handel gewerkt en de handbagage-scanner heeft wel degelijk een negatief effect op je filmrolletjes. Dit effect is weleens waar voor de "gewone" gebruiker met een compact camera en standaard Fuji rolletjes haast niet te zien. Volgens kenners is het effect zichtbaar doordat de foto's bij afdrukken een lichte groene waas zouden hebben. Het is dus beter om je rolletjes in de hand mee te nemen.
Je hoeft anders geen kenner te zijn om een groene waas te herkennen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op woensdag 26 juni 2002 16:29 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Je hoeft anders geen kenner te zijn om een groene waas te herkennen.
Wel als het een heeeeeeeeele lichte groene waas is ;)
Pagina: 1