Toon posts:

Koelblok piept bij het draaien van Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het koelblok van m'n processor doet vreemd.
Tydens het bezoeken van websites met flash ondersteuning gaat het koelblok lopen piepen!
Als ik het koelblok zachtjes aandruk houdt het op!
Moet ik hier wat aan doen of is het niet schadelijk?
Iemand raadde mij aan om koelpasta tussen het koelblok en de processor te doen. Zou dit helpen?

Wat is jullie bevinding hierover?

Groeten DarkZen

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welkom op GoT :)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Er kan simpelweg geen overeenkomst tussen Flash en je koelblok zijn. Weet je wel zeker dat het niet uit je (pc)speaker(s) of iets dergelijks komt? :?

Maak je kast eens open en controleer waar het geluid precies vandaan komt.

Ik zou iig niet gaan klooien met koelpasta en de rest van je cpu koelblok. Je kan namelijk héél erg makkelijk je core (het gedeelte waar alle berekeningen worden gemaakt) beschadigen en daarmee dus je processor naar de eeuwige jachtvelden sturen.

T.net gallery | V&A ads

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Zal wel komen door de hoeveelheid warmte je processor produceert als gevolg van hogere belasting. Het piepen zou zelfs van je processor kunnen komen of de hardware er eromheen (spoeltjes, condensatoren), maar dat is natuurlijk niet goed.

Ik gok erop dat de ventilator meer toeren gaat maken indien je processor warmer wordt, daardoor dat de koeler een beetje gaat resoneren en als je eropdrukt dat je enigszins iets verbuigt zodat het resoneren stopt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

topictitel gewijzigd.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jah wat moeten we hier nou mee? ik heb nog nooit een aluminium blok geluid horen maken. jah als je de zaag erin zet :P
weet je zeker dat het niet de pc speaker is of een beveiliging van je mobo?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Belast je processor eens (DPC, 3dMark etc) en luister of hij dan ook piept.
Het zou kunnen dat de ventilator net iets harder gaat draaien omdat de temperatuur een half graadje omhoog gaat, en dan gaat resoneren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Na wat jullie gezegd hadden ging ik twijvelen of het inderdaad het koelblok was of niet.

Juliie hebben gelijk het is niet m'n koelblok.
Ik heb de processor+koelbook fans enzo ff van de mobo gehaald en daarna weer teruggeplaatst.

Bij het afspelen van Flash sites gaat m'n processor dus piepen ben ik achtergekomen.

Als ik het koelblok indruk gaat de processor ook een beetje ingedrukt worden dus dat is de reden waarom ie dan stopt.

Heel vreemd als ik dus zachtjes op de processor aan de bovenkannt druk. (staande processor)

dan houdt het op.

Wat houdt dit in is ie kapot?>

Verwijderd

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
In de eerste post mag dit dus wel dus loop niet zo te zeuren het word pas vervelend als men onder elke reply de groeten gaat doen in de eerste post is dit alleen een vorm van beleefdheid. Gaarne hier rekening mee te houden. Hier is ook een topic over geweest: [topic=516112/1/25]

Verwijderd

ik heb soms ook als ik scrol dat er een weird geluid uit de buurt van mijn proc komt. das echt vet weird :(

Maar ik denk dat de reactie van Pipo de clown het antwoord is :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een flash site ben, en ik ga scrollen maakt de processor ook een weird geluid.

Verwijderd

Geloof mij, het heeft nix met flash te maken. Je hebt zeker een P2/3 of Celeron in een slot? Met zo'n mooi doosje eromheen? Nou die dingen zijn dus k*t als iets die zijn van plastic en gaan trillen bij het minste geringste. De oplossing: Haal die plastic zooi van je proc af, dan zie je dat er grote koelribben op het plaatje zitten (waar ook de processor op zit) Daar zit je dan vlak langs een 80mm casefan, of ertegen een 80mm fan. Dan koelt het een stuk beter en heb je geen geluid meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een Pntium 2 450 mhz processor met plastic eromheen.
Dus dat Plastic kan eraf gehaald worden?
De processor met dat plastic zit ook met zo'n irritant klemmetje vast. Uitgeschoten en mn halve hand opengehaald :)
Maar het heeft dus met dat plastic of zo te maken?
of misschien de geleiding. Kan ik het zo laten als het is of is het echt schadelijk wat me CPU doet?

Verwijderd

Ik herken t verschijnsel. Ik heb t ook.
Hier draait een p4 1.8@2.4Ghz op een Epox 4BDA2+.
Als ik scroll, dan hoor ik t, en ook bij andere
dingen zoals games, hoewel t dan minder opvalt omdak
aan t gamen ben.

Verwijderd

Topicstarter
Misantrophia heb jij dan ook zo'n processor in een plastic doosje?

Maar ik vind het vaag dat mn Processor alleen op flash sites piept en dat ie dan ook nog peipjezs gaat geven tydens het scrollen.
Echt ik weet het 100% zeker. op een flash site zonder flash doet ie het niet. echt een vaag probleem ik heb dit nooit eerder meegemaakt

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Meer load van je processor waardoor je 5volt lijn daalt, je 12volt lijn stijgt hierdoor en je fans gaan daardoor harder draaien en dit hoor je ff. En koelpasta kan nooit kwaad :P

Verwijderd

Topicstarter
Is dan dan een fan in het "plastic doosje" van mn processor?

want de fan van het koelblok is het niet want als ik die met een potlood laat stoppen veranderd het geluid niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat m'n koelblok aan het plastic doosje met lijm is bevestigd dus het wordt er moeilijk hier koelpasta in te krijgen :(

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 27 juni 2002 02:18 schreef DarkZen het volgende:
Is dan dan een fan in het "plastic doosje" van mn processor?

want de fan van het koelblok is het niet want als ik die met een potlood laat stoppen veranderd het geluid niet
Uh dan is het onmogelijk wat je zegt. Een heatsink of een proc kan echt ONMOGELIJK geluid maken. Of je hebt toevallig Bob De Pratende Heatsink in je bak zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

M'n heat sink is het dus niet.
maar ik dacht dat het plastic doosje m'n processor was.
:) Dus de processor zit hier in. Nou in ieder geval de boel gaat piepen. en als ik zachtjes op het doosje druk dan houdt het op. Is hier wat defect dan

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 27 juni 2002 02:30 schreef DarkZen het volgende:
Hoi

M'n heat sink is het dus niet.
maar ik dacht dat het plastic doosje m'n processor was.
:) Dus de processor zit hier in. Nou in ieder geval de boel gaat piepen. en als ik zachtjes op het doosje druk dan houdt het op. Is hier wat defect dan
misschien resoneert ie mee met bijvoorbeeld je hardeschijf of je voedingsfan
Pak een muntje van 20 eurocent en plak het er met plakband aan bijvoorbeeld. Wel zorgen dat ie niet op je mobo valt hè :P

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat ie met HD resoneert want die zit helemaal aan de andere kant vd kast

Verwijderd

Topicstarter
Resoneren met de HD lijkt mij niet mogelijk want die zit aan de andere kant van de kast. met de Fan zou wel kunnen idd.
Maar is het schadelijk dat wat ik heb?

volgens mij wordt het piepen dus veroorzaakt door het "plastic doosje" om mn processor heen want als ik het doosje een beetje indruk houdt het op. Zou het kunnen dat de processor op Flash sites gewoon wat meer te doen heeft waardoor dat plastic ding gaat lopen trillen?
want door aandrukken houdt het trillen waarschijnolijk op en is het verdwenen.

zoun dit kunnen kloppen>
Pagina: 1