Driver probleem - probleem fabrikant laptop?

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ok hier komt mijn lapje text met een verhaaltje ervoor:

Ik heb vorig jaar een laptop van Jewel gekocht, deze vertoonde kuren dus heb ik hem (heel netjes overigens) 1 maand voor het aflopen van mijn garantie termijn in mogen leveren. Tegen bijbetaling mocht ik een andere kiezen

Nu heb ik het volgende probleem:

De touchpad werkt in principe in winxp. Maar ik erger me dood aan de optie: tapping, door deze optie flipt de cursor, wanneer ik een lap tekst aan het tikken ben regelmatig over het scherm en worden er lukraak dingen aangeklikt.

De Fabrikant van mijn laptop heeft echter geen driver voor het touchpad meegeleverd, en dus ben ik zelf op zoek gegaan van wie mijn touchpad is. Ik kwam uit bij synaptics.

Ik mooi het nieuwste XP drivertje gedownload, geinstalleerd etc. Hey via de software kan ik tapping afzetten! cool!
Ik mooi afgezet en de laptop werkt perfect. Hoewel.. binnen 1 minuut heeft de driver het device "Synaptics touchpad" vervangen door "Generic mouse" ofsow, de optie tapping staat weer aan (wat ik dus irri vind), en omdat de touchpad niet meer gezien wordt valt tapping niet uit te zetten.
Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn en synaptics weet niet hoe het komt. |:( (maker van touchpad)

Wiens schuld is dit nu? Jewel heeft me een laptop geleverd zonder drivers om de functionaliteit te benutten van de geleverde hardware.

Wat zijn in dit geval verplichtingen van jewel?

Ik heb in een nette mail een verzoek gedaan om me een ander model laptop te verschaffen met minimale bijbetaling van mijn zijde. Dit omdat ik al vele malen problemen heb gehad met jewel notebooks. (1e notebook 3 keer laten repareren ;( )

Wat kan ik doen wanneer ze weigeren om een ander model te geven - en dus eigenlijk mij laten zitten met een laptop met een touchpad dat niet goed werkt?

Edit: f*ck dit had wel in SG gemogen.. oops

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

tja, dat zou je kunnen doen....

Wat waarschijnlijk sneller werkt: koop een muis en zet je touchpad helemaal uit.

de betaler vervuilt

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dat is dus niet de bedoeling.. ik wil gewoon een goed touchpadje erop.. dat goed werkt. (ding is ... 4 dagen oud)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 26 juni 2002 02:09 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Dat is dus niet de bedoeling.. ik wil gewoon een goed touchpadje erop.. dat goed werkt. (ding is ... 4 dagen oud)
Persoonlijk denk ik dat je weinig van de WINKELIER (want dat is in eerste instantie je aanspreekpunt) mag verwachten aangezien je net een nieuwe laptop uit hebt mogen zoeken. Als je dan nog aankomt met dit probleem (wat dus puur softwarematig is) denk ik niet dat je veel good-will bij hem over houdt. Mij lijkt dat persoonlijk niet echt verstandig mocht je nog voor veel vervelendere problemen komen te staan (als je dan dus pech hebt stuurt ie dat ding op naar de fabriek en kun jij wachten). Wat hij tot nu toe voor je gedaan heeft lijkt me meer dan redelijk, lijkt me gewoon niet verstandig om daar nu iets af te willen dwingen wat IMHO gewoon een lullige driver bug is.

Wat je wel zou kunnen doen is om naar de winkel te gaan en heel vriendelijk vragen of dat probleem bekend is en dan eventueel kenbaar maken dat je dat niet prettig vindt.

Als je verder tevreden bent met je notebook zou ik gewoon voorlopig naar een workaround zoeken en wachten op een driver update (die er vast wel komt als het probleem inderdaad bekend is, desnoods ga je bij Jewel WEL flink zeiken via mail/telefoon).

de betaler vervuilt