@Home extra netwerkadres of Router nemen?

Pagina: 1
Acties:

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik ben van plan bij mij thuis 3 kamers van Kabel internet te gaan voorzien!
Ik heb hier al 2 van de kamers via een hub en 2 netwerkadressen van @Home op de kabel, maar ik wil nu een derde.
Nu kan ik gewoon een derde netwerkadres aanvragen, maar daar moet ik in de toekomst ongeveer 5 euro per extra adres voor gaan betalen.

- Is het nu handig om gewoon via een hub de 3 kamers van internet te voorzien met 3 netwerkadressen?
- Of kan ik beter een leuke router kopen zodat we gelijk een leuk netwerk hebben om onderling bestanden uit te wisselen?

- En is er enig verschil in snelheid in de twee verschillende methoden???

Als ik een router koop, dan wou ik de Actiontec router te kopen.

| Dell XPS M1710 |

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Er zit eigenlijk geen verschil tussen.

Alleen de prijs denk ik, als je een router neemt dan ben je in 1 keer het geld kwijt en met een extra ip moet je elke maand betalen. Dus als je dan gaan rekenen ben je met een paar maanden duurder uit dan een router kopen.

Helaas zitten er aan een router ook weer een paar nadelen, maar die zijn hier op got wel overal te vinden.

Dus ik denk dat je voor jezelf een beetje moet afwegen wat je wil.

• spoon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:05
Ik heb ook en tweede aansluiting bij @Home, maar hoef nix extra's te betalen. Mischien wel een foutje bij hun.

Het is toch wel makkelijker om een 2de of 3de aansluiting te hebben. Als je het signaal gaat verdelen over meerdere computers krijg je IP conflicten.

De computernaam = CCnummer gebruikt een ip nummer. Heb je op alle twee de systemen het cc nummer ingevuld krijg je dus ip conflicten.

Spreek uit ervaring!!!!! :D

Verwijderd

ja je moet idd NIET op meerdere pc's dezelfde hostname gaan gebruiken.
Ik zou zeggen...koop die router, en je hebt gelijk een LAN en een WAN verbinding!.

• nescafe
  • Laatst online: 06:54
Op woensdag 26 juni 2002 08:47 schreef spoon het volgende:
Ik heb ook en tweede aansluiting bij @Home, maar hoef nix extra's te betalen. Mischien wel een foutje bij hun.
Op woensdag 26 juni 2002 01:44 schreef DaBARDmaN het volgende:
Nu kan ik gewoon een derde netwerkadres aanvragen, maar daar moet ik in de toekomst ongeveer 5 euro per extra adres voor gaan betalen.
http://start.home.nl/abonnee/accountbeheer/extrapcs
Tijdelijke actie:
Als je je nu opgeeft voor Extra pc's betaal je geen aansluitkosten en hoef je voorlopig geen maandelijkse kosten te betalen. Je ontvangt over enige tijd een e-mail waarin wordt gevraagd of je gebruik wil blijven maken van de dienst. Vanaf dat moment zul je maandelijks € 4,52 per extra adres moeten betalen.
Nu internet ik zelf gewoon via een router.. meerdere ip-adressen lijkt leuk, maar als ik er straks voor moet betalen zeg ik het op, en weet @home inmiddels dat ik wel meerdere pc's thuis heb

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Wij hebben thuis ook een router.. ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ook geen ip conflicten! Je moet gewoon zorgen dat elke pc een ander ip heeft. b.v:

1: 192.168.1.101
2: 192.168.1.102
3: 192.168.1.103

Ga zo maar verder...

Verwijderd

Als je een 2e pc aan de kabel hangt krijgt heeft die pc bijna de zelfde naam als de eertse. bijv cc123456-a dan heeft die andere cc123456-b. En op die manier omzeilt @home conflicten. Als je alle machine op DHCP zet, dan hbe je ook geen IP conflicten.

Ik heb thuis gekozen voor 1 pc naarinet, en die met RRAS configen voor inet-sharing. Op deze manier hoef ik maar een keer een pc te beveiligen. een nadeel zou kunnen zijn, als je op die andere pc speciale poorten nodig hebt. Bijv met e-donkey. Als je dit dan niet doet heb je een laag ID en dus trage download.

Tis maar wat je zelf wilt.....suc6 ;)

• DaBARDmaN
Op woensdag 26 juni 2002 08:47 schreef spoon het volgende:
Dat klopt wel.
Je hoefd nu niet te betalen voor de extra aansluitingen.
Ook de adm. kosten zijn gratis.
Over een tijdje stuurd @Home naar alle abbo's met extra adressen een e-mail met de vraag of ze die extra adressen willen blijven gebruiken....natuurlijk dan voor extra geld.

Ik denk dus maar voor die Router te gaan kiezen :9

| Dell XPS M1710 |

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
router werkt veel idealer, heb je tenminste ook een makkelijke mogelijkheid voor een 3de pc ......

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

Op woensdag 26 juni 2002 15:27 schreef joosd het volgende:
router werkt veel idealer, heb je tenminste ook een makkelijke mogelijkheid voor een 3de pc ......
je kan nu ook makkelijk een 3e ip aanvragen.
pas bij 4 pc's of meer ben je afhankelijk van een router. softwarematig danwel hardwarematig

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:06
Router. Eenmalig veel pieken kwijt. Tenzij je combi oude pc en switch gebruikt. Maar daarna heb je het voordeel van goed thuis netwerk. Ding is handig op lanparties en vaak ook veiliger.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou een router nemen:
Veiliger bestanden delen.
Veiliger internetten (ingebouwde firewall).
100 mbit netwerkje.

• job

job

Op woensdag 26 juni 2002 15:33 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik zou een router nemen:
Veiliger bestanden delen.
Veiliger internetten (ingebouwde firewall).
100 mbit netwerkje.
maar hoe duur is een beetje router? 150 euro?
150/9.04= 16,6 maanden.
dus na 16,6 maanden heb je pas de kosten van de router eruit

en de router die jij wilt (wireless) die is nog wel een stukje duurder.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 26 juni 2002 15:36 schreef damster het volgende:

[..]

150/9.04= 16,6 maanden.

Voordeel is dat de router een eenmalige aanschaf is.
Als je dus overstapt op adsl, hoef je niet alsnog een router te kopen. Die dingen gaan ook gewoon lang mee, daar heb je wel ff plezier van.

• job

job

Op woensdag 26 juni 2002 15:41 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Voordeel is dat de router een eenmalige aanschaf is.
Als je dus overstapt op adsl, hoef je niet alsnog een router te kopen. Die dingen gaan ook gewoon lang mee, daar heb je wel ff plezier van.
ja tuurlijk ik zeg ook niet dat je het beter niet moet doen. maar ik geef ongeveer aan wat je kwijt bent. ik heb op dit moment een hub hangen, met 2 extra ip's en ik denk dat ik ook maar eens een router ga kopen. idd het is handig dat je ook gelijk een 100 mbit netwerk heb. een 100mbit switch is ook niet goedkoop. dus een router is niet echt veel duurder.

• DaBARDmaN
Op woensdag 26 juni 2002 15:36 schreef damster het volgende:

150/9.04= 16,6 maanden.

Bij Perfect Systems is de Actiontec 143 Euro :P

| Dell XPS M1710 |

• job

job

Op woensdag 26 juni 2002 16:30 schreef DaBARDmaN het volgende:

[..]

Bij Perfect Systems is de Actiontec 143 Euro :P
ja idd. ze zijn er goedkoper, duurder.
tis maar net welke je wilt. je moet gewoon een beetje gaan rekenen na hoeveel maand het uitkan.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 18:44
gewoon een router kopen

dat geld voor je router heb je er sneller uit dan je denkt

(en anders gooi je toch ook een kabeltje naar de buurman dan dokt hij ook maar)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1